Bu araştırmanın amacı öğretmen liderliğini oluşturan koşulları öğretmen görüşleri açısından incelemek ve bu kapsamda öneriler geliştirmektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim desenine sahip bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kosova Prizren şehrinde ilk ve ortaokullarda eğitim veren tipik durum örneklemeye uygun olarak belirlenen on öğretmenden oluşmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri doğrultusunda kodlanarak temalar altında toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre öğretmenler öğretmen liderliğinin yeni kimlik özelliğini tanımlayabilmekte fakat uygulama da gerçekleştiremediklerini ifade etmekteler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | February 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |