Araştırmanın amacı eğitim örgütlerindeki örgüt yapısının öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Beykoz ilçesinde resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 233 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Tuysuz (2019) tarafından Türkçeye uyarlanması ve geçerlik, güvenirliği gerçekleştirilen Örgüt Yapısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi t testi ve ANOVA testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğretmen görüşleri, eğitim örgütlerinin mekanik ile organik yapıların karışımı niteliğinde olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin örgüt yapısına ilişkin görüşleri cinsiyete göre farklılık göstermemektedir. Eğitim durumu lisansüstü olan öğretmenlerin eğitim örgütlerini mekanik yapıya daha yakın gördükleri tespit edilse de lisans ve lisansüstü eğitim durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Diğer bir bulguya göre örgüt yapısı kıdem ve okul kademesine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Kıdem yükseldikçe örgütün daha organik, okul kademesi yükseldikçe daha mekanik olarak algılandığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Acceptance Date | June 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |