Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 52 - 66, 30.12.2022

Abstract

References

  • Adams, J., ve Hill, P. (2006). Educational accountability in a regulated market. Peabody Journal of Education, 81(1), 217-235.
  • Altıparmak, Ö. (2019). Özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi). https: //tez.yok.gov.tr /UlusalTez Merkezi.
  • Anderson, J. A. (2005). Accountability in education. Paris: International Academy of Education. Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Biricikoğlu, H. (2011). Yerel yönetimlerde hesap verebilirlik (Marmara Bölgesi Örneği) (Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Bülbül, M. (2011). Türk milli eğitim sisteminde hesapverebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Cendon, A.B. (2000). Accountability and public administration: Concepts, dimensions, developments. (M. Kelle Ed.), Openness and transparency in governance: Challenges and opportunities (s. 22-61). Maastricht: European Institute of Education.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Gönenç, H. (2021). Resmi ve özel ortaokullarda hesap verebilirliğe ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Bursa ili örneği (Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi). https:// tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi.
  • Hoy, W. K., ve Miskel, C. G. (2010). Educational administration theory research and practise (7. Baskı) (S. Turan, Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kantos, Z. E. (2013). Eğitimde hesap verebilirlik. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (A. Tanrıöğen Ed.). Ankara: Anı.
  • Koçak, E., Turan, S. ve Aydoğdu, E. (2012). Öğretmenlerin yetki devri, otonomi ve hesap verebilirliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 3(5), 117-148.
  • Leithwood, K., Steinbach, R., ve R. Jantzi, D. (2002). School leadership and teachers' motivation to implement accountability policies. Educational Adminstraiton Quarterley, 38(1), 94-119.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1. (5.Basım). Eskişehir: Kaan Kitapevi
  • Özen, F. (2011). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Özen, F. (2015). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1(7), 189-223.
  • Poulson, L. (1998). Accountability, Teacher Professionalism and Education Reform in England. Teacher Devolopment. 2(3).
  • Samsun, N. (2003). Hesap verebilirlik ve iyi yönetişim. İyi Yönetişimin Temel Unsurları (s.18-33). Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı.
  • Şişman, M. (2011). Eğitimde mükemmlik arayışı, etkili okullar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. (6. Baskı). Boston: Pearson Education Inc. 66
  • Türkoğlu, M., ve Aypay, A. (2015). Özel okul öğretmenlerinin öğretmen hesap verebilirliğine dair düşünceleri. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 4(1), 7-32.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ortaöğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Hesap Verebilirlik (Rize Örneği)

Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 52 - 66, 30.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirliği benimseme, uygulanabilirlik düzeylerinin saptanması, anlamlı bir farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu araştırmanın kapsamı Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel tüm ortaöğretim kurumlarını kapsamaktadır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu nicel araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerinde görev yapan yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırma 46 yönetici ve 187 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Fatmanur ÖZEN tarafından geliştirilen hesap verebilirlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda görev türü değişkenine göre akademik başarı uygulanabilirlik düzeyine ait istatistiksel anlamda bir farklılık bulunmuş olup diğer değişken ve düzeylerde istatistiksel anlamda herhangi bir farklılık bulunmamıştır.

Thanks

Teşükkürlerimi arz ederim.

References

  • Adams, J., ve Hill, P. (2006). Educational accountability in a regulated market. Peabody Journal of Education, 81(1), 217-235.
  • Altıparmak, Ö. (2019). Özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi). https: //tez.yok.gov.tr /UlusalTez Merkezi.
  • Anderson, J. A. (2005). Accountability in education. Paris: International Academy of Education. Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Biricikoğlu, H. (2011). Yerel yönetimlerde hesap verebilirlik (Marmara Bölgesi Örneği) (Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Bülbül, M. (2011). Türk milli eğitim sisteminde hesapverebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Cendon, A.B. (2000). Accountability and public administration: Concepts, dimensions, developments. (M. Kelle Ed.), Openness and transparency in governance: Challenges and opportunities (s. 22-61). Maastricht: European Institute of Education.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Gönenç, H. (2021). Resmi ve özel ortaokullarda hesap verebilirliğe ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Bursa ili örneği (Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi). https:// tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi.
  • Hoy, W. K., ve Miskel, C. G. (2010). Educational administration theory research and practise (7. Baskı) (S. Turan, Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kantos, Z. E. (2013). Eğitimde hesap verebilirlik. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (A. Tanrıöğen Ed.). Ankara: Anı.
  • Koçak, E., Turan, S. ve Aydoğdu, E. (2012). Öğretmenlerin yetki devri, otonomi ve hesap verebilirliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 3(5), 117-148.
  • Leithwood, K., Steinbach, R., ve R. Jantzi, D. (2002). School leadership and teachers' motivation to implement accountability policies. Educational Adminstraiton Quarterley, 38(1), 94-119.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1. (5.Basım). Eskişehir: Kaan Kitapevi
  • Özen, F. (2011). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Özen, F. (2015). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1(7), 189-223.
  • Poulson, L. (1998). Accountability, Teacher Professionalism and Education Reform in England. Teacher Devolopment. 2(3).
  • Samsun, N. (2003). Hesap verebilirlik ve iyi yönetişim. İyi Yönetişimin Temel Unsurları (s.18-33). Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı.
  • Şişman, M. (2011). Eğitimde mükemmlik arayışı, etkili okullar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. (6. Baskı). Boston: Pearson Education Inc. 66
  • Türkoğlu, M., ve Aypay, A. (2015). Özel okul öğretmenlerinin öğretmen hesap verebilirliğine dair düşünceleri. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 4(1), 7-32.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Manuscripts
Authors

Bayram Kurt 0000-0001-9465-6825

Cem Tuna

Publication Date December 30, 2022
Acceptance Date December 24, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kurt, B., & Tuna, C. (2022). Ortaöğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Hesap Verebilirlik (Rize Örneği). Eğitim Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 3(2), 52-66.