Bu çalışma, Uşak merkez ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini düşünceleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın orijinal tarafı konunun güncel olması ve alanına katkı sağlayacağının düşünülmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Uşak merkez ortaokullarda görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmeni, 15 ortaokul öğrencisi ve 15 ortaokul öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler, öğrenciler ve veliler amaçsal örneklem yönteminden kolay ulaşılabilir veya elverişli örneklem yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada katılımcılara yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmıştır. Mülakat formunun hazırlanmasında sosyal bilgiler alanında 3 uzman akademisyenin görüşüne başvurulmuştur. Uzman görüşüne başvurulmasındaki amaç, araştırmanın geçerlik ve güvenirliğini arttırmaktır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında Word dosyasına aktarılarak metin haline getirilmiş ve kodlama metodu ile benzer veriler bir araya getirilerek içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonunda öğrenciler yüz yüze eğitimin uzaktan eğitime kıyasla daha faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler pandemi sürecinde okul ortamını, arkadaşlarını ve öğretmenlerini özledikleri dile getirmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ve velilerin pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin ifadeleri değerlendirildiğinde, ortak bir fikir birliğine varamadıkları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |