Eğitim yönetiminin uzman kişiler tarafından yapılması gerekliliği bir ihtiyaç haline gelmiştir. Eğitim yönetimi araştırmacılar tarafından son yıllarda üzerinde daha fazla çalışma yapılan alanlardan biri haline gelmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın yöneticilerin profesyonelleşmesi üzerine yaptığı çalışmaların ve 2023 Vizyon Belgesinde ortaya koyduğu hedeflerin bu durum üzerinde etkili olduğu söylenebilir. Yapılan doktora çalışmalarının analiz edilerek mevcut durumun ortaya konması ve yapılacak çalışmalara yol göstermesi açısından bu çalışma önemli görülmektedir. Bu çalışma ile Ulusal Tez Merkezinde yer alan 2018-2020 yılları arasında yayınlanan eğitim yönetimi konulu doktora tezlerinin analizinin yapılması amaçlanmıştır. Yapılan tarama ile 135 teze ulaşılmıştır. Tezler; yapıldığı yıl, yazım dili, erişebilirlik, konu, üniversitelerin statüleri, üniversiteler ve statüleri bağlamında sınıflandırılarak ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |