Research Article
BibTex RIS Cite

Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler

Year 2022, Volume: 5 Issue: 1, 38 - 50, 09.08.2022

Abstract

Türkiye’de 15 Mart 2020 tarihinde COVID-19 pandemisinden dolayı okulları tatil edip uzaktan
eğitim faaliyetlerini başlatmıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmelerinin çevrim içi ders
anlatırken yaşamış olduğu deneyimlerinden yola çıkarak okullardaki uzaktan eğitim sürecinin
olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi
kullanılmış ve tarama deseninden yararlanılmıştır. Çalışmaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan ve uzaktan eğitimle ders vermiş olan
157 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen “Çevrim içi ders anlatım süreci deneyimleri anketi” kullanılmıştır. Veriler betimsel
istatistiklerden yararlanılarak analiz edilmiştir. Bulgulardan yola çıkarak ulaşılan dikkat çekici
sonuçlardan bazıları şunlardır: Araştırmaya katılan öğretmenler çevrim içi eğitimde öğrencilerin
dikkatini çekmekte ve sınıf yönetimini sağlamakta zorlandıklarını, ders anlatımı için yeterli
donanıma sahip olduklarını düşünmelerine rağmen mezun oldukları öğretim kurumlarında
çevrim içi ders anlatımına ilişkin çalışmalar ile ilgili yeterli bilgi ve beceriyi kazanamadıklarını,
ders işlerken internet bağlantısında kopmalar olduğunu ve bu nedenle ders anlatımlarında
sorunlar yaşayabildiklerini ifade etmişler.

References

  • Akyol, B. (2015). İstatistik Temel Kavramlarına Giriş. 30 Ekim 2021, https://slideplayer.biz.tr/slide/2777022/adresinden alındı.
  • Balaman, F., ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Canpolat, U., ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7(1), 74-109
  • Cantürk, G. ve Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi.
  • Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi (CALESS), 3 (1), 1-38.
  • COVID-19 pandemisi (2020, 23 Ocak). Vikipedi: Özgür Ansiklopedi. 10 Haziran 2021'de https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi adresinden alındı.
  • Develi, H. (2020, Nisan). Dilimize Bulaşanlar – Türk Dil Kurumu. https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/dilimize-bulasanlar/ adresinden erişildi.
  • Duban, N., ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Durak, G., Çankaya, S., ve İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Eğitim-Sen, T. (2020). Salgın sürecinde eğitim sisteminde karşılaşılan sorunlar ve beklentiler anketi sonuçları açıklandı. https://turkegitimsen.org.tr/icerik_goster.php?Id=13798 adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırmada yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. DOI: 10.29000/rumelide.835811.
  • Türkiye'de COVID-19 pandemisi. (2020, 11 Mart). Vikipedi: Özgür Ansiklopedi. https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye%27de_COVID-19_pandemisi adresinden 10 Haziran 2021'de alındı
  • Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi (Master'sthesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü).
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayıncılık.
Year 2022, Volume: 5 Issue: 1, 38 - 50, 09.08.2022

Abstract

References

  • Akyol, B. (2015). İstatistik Temel Kavramlarına Giriş. 30 Ekim 2021, https://slideplayer.biz.tr/slide/2777022/adresinden alındı.
  • Balaman, F., ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Canpolat, U., ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7(1), 74-109
  • Cantürk, G. ve Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi.
  • Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi (CALESS), 3 (1), 1-38.
  • COVID-19 pandemisi (2020, 23 Ocak). Vikipedi: Özgür Ansiklopedi. 10 Haziran 2021'de https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi adresinden alındı.
  • Develi, H. (2020, Nisan). Dilimize Bulaşanlar – Türk Dil Kurumu. https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/dilimize-bulasanlar/ adresinden erişildi.
  • Duban, N., ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Durak, G., Çankaya, S., ve İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Eğitim-Sen, T. (2020). Salgın sürecinde eğitim sisteminde karşılaşılan sorunlar ve beklentiler anketi sonuçları açıklandı. https://turkegitimsen.org.tr/icerik_goster.php?Id=13798 adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırmada yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. DOI: 10.29000/rumelide.835811.
  • Türkiye'de COVID-19 pandemisi. (2020, 11 Mart). Vikipedi: Özgür Ansiklopedi. https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye%27de_COVID-19_pandemisi adresinden 10 Haziran 2021'de alındı
  • Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi (Master'sthesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü).
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayıncılık.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Bereket Arslan 0000-0003-1432-0577

Özge Maviş Sevim

Publication Date August 9, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Arslan, B., & Maviş Sevim, Ö. (2022). Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(1), 38-50.
AMA Arslan B, Maviş Sevim Ö. Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler. EYYAD. August 2022;5(1):38-50.
Chicago Arslan, Bereket, and Özge Maviş Sevim. “Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5, no. 1 (August 2022): 38-50.
EndNote Arslan B, Maviş Sevim Ö (August 1, 2022) Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5 1 38–50.
IEEE B. Arslan and Ö. Maviş Sevim, “Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler”, EYYAD, vol. 5, no. 1, pp. 38–50, 2022.
ISNAD Arslan, Bereket - Maviş Sevim, Özge. “Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5/1 (August 2022), 38-50.
JAMA Arslan B, Maviş Sevim Ö. Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler. EYYAD. 2022;5:38–50.
MLA Arslan, Bereket and Özge Maviş Sevim. “Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 5, no. 1, 2022, pp. 38-50.
Vancouver Arslan B, Maviş Sevim Ö. Küresel Salgın Coronavirüs (Covıd-19) Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Ders Anlatırken Yaşadığı Deneyimler. EYYAD. 2022;5(1):38-50.