Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 209 - 227
https://doi.org/10.70325/eyyad.1567311

Abstract

Dil öğretiminde kullanılan ders materyalleri belirli yaklaşım ve yöntemi kapsayacak şekilde hazırlanmaktadır. Hazırlanan ders materyalleri kuram ve yaklaşımla desteklenmeli ayrıca kuram ve yaklaşımlar da sınıf içerisinde uygulanabilir olmalıdır. Böylelikle yaklaşım ve uygulama arasındaki olası boşluklar en aza indirilir ve nitelikli dil öğretim materyalleri hazırlanır. Bu amaçla bu araştırmada dil öğretiminde kullanılmak üzere metin odaklı yaklaşıma göre ders materyalleri hazırlanmış, materyallerin öğrenicilerin konuşma ve yazma becerisi üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu materyallerle deney grubuna 6 hafta ders anlatılmış; grup çalışması, birebir çalışma, çevrim içi eğitimle süreç desteklenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Toplanan veriler nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Nicel veri analizlerine göre metin odaklı yaklaşım ilkeleriyle hazırlanan materyaller, B2 düzeyindeki deney grubu öğrenicilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmiştir. Konuşma ve yazma becerisi ön test sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu arasında anlamlı fark yok iken konuşma ve yazma becerisi son test sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle materyal hazırlayıcılara, dil öğreticilerine, araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Abukan, M. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazmak için konuş modelinin üretici becerilere etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Alhazmi, T. F. (2022). The effect of text-driven approach on Saudi efl learners’ cultural awareness. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 9(1), 1-27.
  • Al-Busaidi, S. ve Tindle, K. (2010). Evaluating the effect of in-house materials on language learning. B. Tomlinson ve H. Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning: evidence for best practice (s. 137-149) içinde. Continuum.
  • Aksu Raffard, C. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ayrık söz edimi öğretimi modelinin karşılıklı konuşma becerisine etkisi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Al-Mousawi, S. A. (2020). English language materials development: text-driven framework as an approach. English Language Teaching, 13(11).
  • Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi}. İnönü Üniversitesi.
  • Barın, E. (1998). Grameri Türkçe olan topluluklara Türkiye Türkçesinin öğretimi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Boz, S. (2018). Geri bildirim olarak çoklu değerlendirme yaklaşımının Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma becerisine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Büyükikiz, K. (2011). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerileri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki üzerine bir araştırma [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimlerde veri analizi el kitabı (28.Baskı). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Akgün, Ö. E. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Pegem.
  • Cardona, L., Rico, C. ve Sarmiento, S. (2015). Developing cultural awareness: the text-driven approach as evidence of a good language teaching practice. Creative Education, 6, 1360-1385.
  • Çangal, Ö. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyal medya kullanımının yazma beceresine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Çetinkaya, G., Bayat, N. ve Alaca, S. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecinde yazılı düzeltme geribildirimleri ve öğrencilerin edimsel çıkarımları. Mediterranean Journal of Humanities, 6(1), 85-98.
  • D-AOBM, (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: öğrenme, öğretme, değerlendirme (tamamlayıcı cilt). Millî Eğitim Bakanlığı.
  • De Guerrero, M. C. M. (2005). Inner speech-L2: thinking words in a second language. Springer.
  • Demir, M. (2022). Konuşma halkası tekniğinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve tutumlarına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Demirci, E. (2019). 5E öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin konuşma becerileri ve konuşma kaygılarına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi
  • Doğan, F. (2022). Hikâye anlatma becerisi ediniminin hazırlıksız konuşma becerisi gelişimine katkısı [Yayınlanmamış doktora tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Donald, Rolf. (t.y.). Teacher and teacher trainer. https://www.teachingenglish.org.uk/article/introduction-using-visualisation sayfasından 30.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ekinci, Z. (2018). İşbirlikli yazma etkinliklerinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Erdem Nas G. ve Yalçınkaya S. (2021). Endonezya dili konuşurlarının Türkçe ünlü üretimi (bir r dili uygulaması). Uluslararası Disiplinler Arası Dil Araştırmaları (DADA) Dergisi, 2(2), 1-24.
  • Esalati S. ve Rahmanpanah H. (2020) Promoting ıntercultural competence and speaking ability through developing language learning materials. Journal of English Language Research, 1(1), 49-67.
  • Günaydın, Y. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde etkileşimli okumanın konuşma becerisine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Güneş, F. (2015). Başlık ve zihni yönlendirme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 290-305.
  • Harper, J. (2019). A text-driven, task-based approach to the design of materials for teaching intercultural communicative competence, Journal of English Language Teaching and Linguistics, 4(1), 47-66.
  • Hyland, K. (2013). Materials for developing writing skills. B. Tomlinson (Ed.), Developing materials for language teaching (2. Baskı, s. 391–405) içinde. Bloomsbury.
  • İşci, C. (2019) İkidilli ortaokul öğrencilerinin konuşma-dinleme becerilerine ilişkin öz yeterlikleri ve Türkçe dersinde karşılaştıkları sorunlar [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Kadan, Ö. F. (2020). 5E öğrenme modelinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazmaya yönelik tutum ve yazma becerilerine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi.
  • Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters yüz edilmiş sınıf modeline dayalı yazma öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerine, yazma başarılarına ve kaygılarına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Karagöl, İ. (2015). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce konuşma becerilerinin İngilizceye yönelik tutum, kaygı ve genel öz yeterlilikleri açısından yordanması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Karagülle, H. (2020). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde 3 boyutlu öğrenme ortamlarının konuşma becerisine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Karakoç Öztürk, B. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal tasarımı-süreç ve etkinlikler. F. Yıldırım ve B. Tüfekçioğlu (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar-yöntemler-beceriler-uygulamalar (s. 325-351) içinde. Pegem.
  • Kemiksiz, Ö. (2016). Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Kıraç, İ. E. (2019). Bilişsel yük kuramına dayalı İngilizce öğretiminin tümleşik dil başarılarına, öz yeterlik inançlarına ve bilişsel yüke etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Loi, N. V. ve Thanh D. T. K. (2022). Engaging efl learners in reading: a text-driven approach to ımprove reading performance. The Electronic Journal for English as a Second Language, 26(2), 1-18.
  • Orhan, S. (2010). Altı şapkalı düşünme tekniğinin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmesine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Ören, Z. (2021). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde bilgisayar destekli göreve dayalı yazma öğretimi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özdemir, O. (2019). Yazma eğitiminde süreç, tür ve süreç-tür temelli yaklaşımların kullanımları. GEFAD/ GUJGEF, 39(1), 545-573.
  • Pryor, S. (2010). The development and trialling of materials for second language instruction: a case study. B. Tomlinson ve H. Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning (s. 207-223) içinde. Continuum.
  • Sallabaş, M. E. (2011). Aktif öğrenme yönteminin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • St. Louis, R. (2010). Can a 48-hour refresher course help first year English for science and technology reading students? A case study of English CIU at Universidad Simon Bolivar, Venezuela?. B, Tomlinson ve H. Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning (s. 121-136) içinde. Continuum.
  • Şen, E. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde aktif öğrenmenin üretici becerilerin geliştirilmesine etkisi (gem örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Seçkin.
  • Takıl, N. B. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: döngüsel yazma etkinliği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 299-312.
  • Taşkın, Y. (2018). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının yazma becerisine ve yazma kaygısına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Tekin Özel, R. (2019). Yabancı dil öğretiminde yeni bir paradigma: Yöntem sonrası dönem. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 59(2), 1057-1086.
  • Tomlinson, B. (2001). The inner voice: A critical factor in L2 learning. Journal of the Imagination in Language Learning and Teaching, 4.
  • Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching. B. Tomlinson (Ed.), Developing principled frameworks for materials development (s. 95-118) içinde. Bloomsbury.
  • Tomlinson, B. (2020a). Giriş: uygulamalı dilbilim ve materyal geliştirme. N. Yazıcı (Çev. Ed.) ve Ç. Kaygısız (Çev.). B. Tomlinson (Ed.), Uygulamalı dilbilim ve materyal geliştirme. (1. Baskı, s. 1-7) içinde. Nobel.
  • Tomlinson, B. (2020b). İkinci dil edinimi ve materyal geliştirme. N. Yazıcı (Çev. Ed.) ve A. Atak (Çev.). B. Tomlinson (Ed.), Uygulamalı dilbilim ve materyal geliştirme. (1. Baskı, s. 11-29) içinde. Nobel.
  • Troncoso, C. R. (2010). The effects of language materials on the development of intercultural competence, B, Tomlinson ve H, Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning (s. 83–102) içinde. Continuum.
  • Tüm, G. (2010). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde drama tekniğinin rolü. Turkish Studies, 5(3), 1898-1920.
  • Vygotsky, L. (2012). Thought and language: Revised and expanded edition. The MIT.
  • Yardım, L. (2021). Okuma çemberi tekniğinin söz varlığına, konuşma becerisine ve okuma tutumuna etkisi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Yelli, E. Y. (2021). Rehberli okuma tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.

The effect of materials prepared with a text-driven approach on speaking and writing skills in teaching Turkish to foreigners

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 209 - 227
https://doi.org/10.70325/eyyad.1567311

Abstract

Textbooks and materials used in language teaching are prepared according to certain approaches and methods. Course materials should be supported by theories. Theories should also be applicable in the classroom. Thus, possible gaps between approach and application are minimized. Contribution is made to the preparation of qualified language teaching materials. For this purpose, in this research, course materials were prepared according to the text-driven approach to be used in language teaching. The effect of the materials on the speaking and writing skills of the learners was researched. The experimental group was taught six weeks lesson using these materials. The process was supported by group work, one-on-one work, and online education. In the research, a semi-experimental pre-test post-test matched control group design was used. The collected data were analyzed with quantitative methods. According to quantitative data analysis, materials prepared according to the text-driven approach improved the speaking and writing skills of the experimental group students at B2 level. While there was no significant difference in the pre-test results of speaking and writing skills of the experimental and control groups, there was a significant difference in the post-test results. The research results were discussed. Suggestions have been made to material developers, language teachers and researchers.

References

  • Abukan, M. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazmak için konuş modelinin üretici becerilere etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Alhazmi, T. F. (2022). The effect of text-driven approach on Saudi efl learners’ cultural awareness. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 9(1), 1-27.
  • Al-Busaidi, S. ve Tindle, K. (2010). Evaluating the effect of in-house materials on language learning. B. Tomlinson ve H. Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning: evidence for best practice (s. 137-149) içinde. Continuum.
  • Aksu Raffard, C. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ayrık söz edimi öğretimi modelinin karşılıklı konuşma becerisine etkisi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Al-Mousawi, S. A. (2020). English language materials development: text-driven framework as an approach. English Language Teaching, 13(11).
  • Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi}. İnönü Üniversitesi.
  • Barın, E. (1998). Grameri Türkçe olan topluluklara Türkiye Türkçesinin öğretimi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Boz, S. (2018). Geri bildirim olarak çoklu değerlendirme yaklaşımının Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma becerisine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Büyükikiz, K. (2011). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerileri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki üzerine bir araştırma [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimlerde veri analizi el kitabı (28.Baskı). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Akgün, Ö. E. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Pegem.
  • Cardona, L., Rico, C. ve Sarmiento, S. (2015). Developing cultural awareness: the text-driven approach as evidence of a good language teaching practice. Creative Education, 6, 1360-1385.
  • Çangal, Ö. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyal medya kullanımının yazma beceresine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Çetinkaya, G., Bayat, N. ve Alaca, S. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecinde yazılı düzeltme geribildirimleri ve öğrencilerin edimsel çıkarımları. Mediterranean Journal of Humanities, 6(1), 85-98.
  • D-AOBM, (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: öğrenme, öğretme, değerlendirme (tamamlayıcı cilt). Millî Eğitim Bakanlığı.
  • De Guerrero, M. C. M. (2005). Inner speech-L2: thinking words in a second language. Springer.
  • Demir, M. (2022). Konuşma halkası tekniğinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve tutumlarına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Demirci, E. (2019). 5E öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin konuşma becerileri ve konuşma kaygılarına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi
  • Doğan, F. (2022). Hikâye anlatma becerisi ediniminin hazırlıksız konuşma becerisi gelişimine katkısı [Yayınlanmamış doktora tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Donald, Rolf. (t.y.). Teacher and teacher trainer. https://www.teachingenglish.org.uk/article/introduction-using-visualisation sayfasından 30.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ekinci, Z. (2018). İşbirlikli yazma etkinliklerinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Erdem Nas G. ve Yalçınkaya S. (2021). Endonezya dili konuşurlarının Türkçe ünlü üretimi (bir r dili uygulaması). Uluslararası Disiplinler Arası Dil Araştırmaları (DADA) Dergisi, 2(2), 1-24.
  • Esalati S. ve Rahmanpanah H. (2020) Promoting ıntercultural competence and speaking ability through developing language learning materials. Journal of English Language Research, 1(1), 49-67.
  • Günaydın, Y. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde etkileşimli okumanın konuşma becerisine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Güneş, F. (2015). Başlık ve zihni yönlendirme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 290-305.
  • Harper, J. (2019). A text-driven, task-based approach to the design of materials for teaching intercultural communicative competence, Journal of English Language Teaching and Linguistics, 4(1), 47-66.
  • Hyland, K. (2013). Materials for developing writing skills. B. Tomlinson (Ed.), Developing materials for language teaching (2. Baskı, s. 391–405) içinde. Bloomsbury.
  • İşci, C. (2019) İkidilli ortaokul öğrencilerinin konuşma-dinleme becerilerine ilişkin öz yeterlikleri ve Türkçe dersinde karşılaştıkları sorunlar [Yayınlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Kadan, Ö. F. (2020). 5E öğrenme modelinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazmaya yönelik tutum ve yazma becerilerine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi.
  • Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters yüz edilmiş sınıf modeline dayalı yazma öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerine, yazma başarılarına ve kaygılarına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Karagöl, İ. (2015). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce konuşma becerilerinin İngilizceye yönelik tutum, kaygı ve genel öz yeterlilikleri açısından yordanması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Karagülle, H. (2020). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde 3 boyutlu öğrenme ortamlarının konuşma becerisine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Karakoç Öztürk, B. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal tasarımı-süreç ve etkinlikler. F. Yıldırım ve B. Tüfekçioğlu (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar-yöntemler-beceriler-uygulamalar (s. 325-351) içinde. Pegem.
  • Kemiksiz, Ö. (2016). Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Kıraç, İ. E. (2019). Bilişsel yük kuramına dayalı İngilizce öğretiminin tümleşik dil başarılarına, öz yeterlik inançlarına ve bilişsel yüke etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Loi, N. V. ve Thanh D. T. K. (2022). Engaging efl learners in reading: a text-driven approach to ımprove reading performance. The Electronic Journal for English as a Second Language, 26(2), 1-18.
  • Orhan, S. (2010). Altı şapkalı düşünme tekniğinin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmesine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Ören, Z. (2021). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde bilgisayar destekli göreve dayalı yazma öğretimi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özdemir, O. (2019). Yazma eğitiminde süreç, tür ve süreç-tür temelli yaklaşımların kullanımları. GEFAD/ GUJGEF, 39(1), 545-573.
  • Pryor, S. (2010). The development and trialling of materials for second language instruction: a case study. B. Tomlinson ve H. Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning (s. 207-223) içinde. Continuum.
  • Sallabaş, M. E. (2011). Aktif öğrenme yönteminin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • St. Louis, R. (2010). Can a 48-hour refresher course help first year English for science and technology reading students? A case study of English CIU at Universidad Simon Bolivar, Venezuela?. B, Tomlinson ve H. Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning (s. 121-136) içinde. Continuum.
  • Şen, E. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde aktif öğrenmenin üretici becerilerin geliştirilmesine etkisi (gem örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Seçkin.
  • Takıl, N. B. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: döngüsel yazma etkinliği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 299-312.
  • Taşkın, Y. (2018). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının yazma becerisine ve yazma kaygısına etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Tekin Özel, R. (2019). Yabancı dil öğretiminde yeni bir paradigma: Yöntem sonrası dönem. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 59(2), 1057-1086.
  • Tomlinson, B. (2001). The inner voice: A critical factor in L2 learning. Journal of the Imagination in Language Learning and Teaching, 4.
  • Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching. B. Tomlinson (Ed.), Developing principled frameworks for materials development (s. 95-118) içinde. Bloomsbury.
  • Tomlinson, B. (2020a). Giriş: uygulamalı dilbilim ve materyal geliştirme. N. Yazıcı (Çev. Ed.) ve Ç. Kaygısız (Çev.). B. Tomlinson (Ed.), Uygulamalı dilbilim ve materyal geliştirme. (1. Baskı, s. 1-7) içinde. Nobel.
  • Tomlinson, B. (2020b). İkinci dil edinimi ve materyal geliştirme. N. Yazıcı (Çev. Ed.) ve A. Atak (Çev.). B. Tomlinson (Ed.), Uygulamalı dilbilim ve materyal geliştirme. (1. Baskı, s. 11-29) içinde. Nobel.
  • Troncoso, C. R. (2010). The effects of language materials on the development of intercultural competence, B, Tomlinson ve H, Masuhara (Ed.), Research for materials development in language learning (s. 83–102) içinde. Continuum.
  • Tüm, G. (2010). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde drama tekniğinin rolü. Turkish Studies, 5(3), 1898-1920.
  • Vygotsky, L. (2012). Thought and language: Revised and expanded edition. The MIT.
  • Yardım, L. (2021). Okuma çemberi tekniğinin söz varlığına, konuşma becerisine ve okuma tutumuna etkisi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Yelli, E. Y. (2021). Rehberli okuma tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Serkan Demirel 0000-0002-5039-0372

Nezir Temür 0000-0002-8052-1927

Early Pub Date December 16, 2024
Publication Date
Submission Date October 19, 2024
Acceptance Date December 3, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Demirel, S., & Temür, N. (2024). Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(2), 209-227. https://doi.org/10.70325/eyyad.1567311
AMA Demirel S, Temür N. Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi. EYYAD. December 2024;7(2):209-227. doi:10.70325/eyyad.1567311
Chicago Demirel, Serkan, and Nezir Temür. “Yabancılara Türkçe öğretiminde Metin Odaklı yaklaşımla hazırlanan Materyallerin konuşma Ve Yazma Becerilerine Etkisi”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 7, no. 2 (December 2024): 209-27. https://doi.org/10.70325/eyyad.1567311.
EndNote Demirel S, Temür N (December 1, 2024) Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 7 2 209–227.
IEEE S. Demirel and N. Temür, “Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi”, EYYAD, vol. 7, no. 2, pp. 209–227, 2024, doi: 10.70325/eyyad.1567311.
ISNAD Demirel, Serkan - Temür, Nezir. “Yabancılara Türkçe öğretiminde Metin Odaklı yaklaşımla hazırlanan Materyallerin konuşma Ve Yazma Becerilerine Etkisi”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 7/2 (December 2024), 209-227. https://doi.org/10.70325/eyyad.1567311.
JAMA Demirel S, Temür N. Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi. EYYAD. 2024;7:209–227.
MLA Demirel, Serkan and Nezir Temür. “Yabancılara Türkçe öğretiminde Metin Odaklı yaklaşımla hazırlanan Materyallerin konuşma Ve Yazma Becerilerine Etkisi”. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 7, no. 2, 2024, pp. 209-27, doi:10.70325/eyyad.1567311.
Vancouver Demirel S, Temür N. Yabancılara Türkçe öğretiminde metin odaklı yaklaşımla hazırlanan materyallerin konuşma ve yazma becerilerine etkisi. EYYAD. 2024;7(2):209-27.