Research Article
BibTex RIS Cite

Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Kukla Yapım-Oynatım Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmeleri Üzerine Etkisi

Year 2022, , 227 - 250, 29.06.2022
https://doi.org/10.56423/fbod.1095842

Abstract

Bu araştırmanın amacı; kukla tekniğiyle bütünleştirilmiş erken çocukluk fen eğitimi uygulamalarının okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve yaratıcı düşünme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Nicel araştırma modellerinden tek grup ön test – son test yarı deneysel deseninin kullanıldığı araştırma, 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 98 okul öncesi öğretmen adayıyla 13 haftalık sürede yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, “Ne Kadar Yaratıcısınız Ölçeği (NKYÖ)” ve “California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CEDEÖ)” ile toplanmış ve elde edilen verilerin analizinde bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; uygulanan programın, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini arttırmada orta düzey bir etki yarattığı; yaratıcı düşünme becerilerini arttırmada ise yüksek düzey bir etki yarattığı tespit edilmiştir. Bununla beraber uygulamalar sonucunda, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile yaratıcı düşünme becerileri arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve sonuçlar doğrultusunda gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Abed, O. H. (2016). Drama-based science teaching and its effect on students’ understanding of scientific concepts and their attitudes towards science learning. International Education Studies, 9(10), 163–173. https://doi.org/10.5539/ies.v9n10p163
  • Aizikovitsh-Udi, E., & Cheng, D. (2015). Developing Critical Thinking Skills from Dispositions to Abilities: Mathematics Education from Early Childhood to High School. Creative Education, 6, 455-462. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2015.64045
  • Akerblom, A., Součková, D., & Pramling, N. (2019). Preschool children’s conceptions of water, molecule, and chemistry before and after participating in a playfully dramatized early childhood education activity. Cultural Studies of Science Education, 14, 879–895. https://doi.org/10.1007/s11422-018-9894-9
  • Aksoy, B. (2004). Coğrafya öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımı. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyel, Y., & Çalışkan, N. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 161-173. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59470/854575
  • Alkın Şahin, S., & Gözütok, F. D. (2013). Eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen davranışları envanteri (EDDÖDE): geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 223–254. https://dergipark.org.tr/en/pub/ebader/issue/44712/555619
  • Alkuş, S., & Olgan, R. (2014). Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education. Early Child Development and Care, 184 (12), 1902–1919. https://doi.org/10.1080/03004430.2014.893236
  • Alper, U. (2019). Erken çocukluk fen eğitiminde öğretim strateji, yöntem ve teknikleri. Ş. Ü. Çetin (Ed.), Erken çocukluk fen eğitiminde temek konular & güncel yaklaşımlar (ss. 59-78). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Argun, Y. (2012). Okul öncesi dönemde yaratıcılık ve eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ary, D., Jacobs, L. C., Razavieh, A., & Sorensen, C. (2009). Introduction to research in education (seventh edition). Wadsworth.
  • Aslan-Tutak, F., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017027115
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Bai, Z., Blackwell, A.F., & Coulouris, G. (2015). Exploring expressive augmented reality: The fingar puppet system for social pretend play. Proceedings of the ACM CHI'15 Conference on Human Factors in Computing Systems, 1, 1035-1044. https://doi.org/10.1145/2702123.2702250
  • Başkan Takaoğlu, Z. ve Demir, V. (2018). Okul öncesi eğitimde uygulanan fen etkinliklerinin değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 76-101. https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.5
  • Boran, R. (2005). Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerinde öğretmenlerin dramayı kullanma konusuna yönelik görüşlerinin analizi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Braund, M. (2015). Drama and learning science: An empty space? British Educational Research Journal, 41(1), 102–121. https://doi.org/10.1002/berj.3130
  • Butler, H. A., Pentoney, C., & Bong, M. P. (2017). Predicting real-world outcomes: Critical thinking ability is a better predictor of life decisions than intelligence. Thinking Skills and Creativity, 25, 38- 46. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2017.06.005
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Causa A., Vo, G. T., Toh, E., Chen, I. M., Yeo, S. H., & Tzuo, P. W. (2015). Developing and benchmarking show & tell robotic puppet for preschool education. Proceedings - IEEE International Conference on Robotics and Automation, 2015-June. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 6114-6119. https://doi.org/10.1109/ICRA.2015.7140057
  • Chang, Y., Bei-DiLi, Chen, H.-C., & Chiu, F-C. (2015). Investigating the synergy of critical thinking and creative thinking in the course of integrated activity in Taiwan, Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology, 35(3), 341-360. https://doi.org/10.1080/01443410.2014.920079
  • Charlesworth, R., & Lind, K. K. (2013). Math and science for young children. (7th ed.). Cengage Learning.
  • Cheung, R.H.P., & Leung, C.H. (2013). Preschool teachers’ beliefs of creative pedagogy: Important for fostering creativity. Creativity Research Journal, 25 (4), 397-407. https://doi.org/10.1080/10400419.2013.843334
  • Choi, H. H., & Kim, M. J. (2017). The effects of analogical and metaphorical reasoning on design thinking. Thinking Skills and Creativity, 23, 29-41. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2016.11.004
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (Second ed.). United States: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (18th edition). Routledge.
  • Çalışkan, H. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Eleştirel Düşünme Becerisine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 57-70. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/49070/626123
  • Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 364-371.
  • Çilengir Gültekin, S. (2019). Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken stem programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Dam, G., & Volman, M. (2004). Critical Thinking as a Citizenship Competence Strategies. Learning and Instruction, 14(4), 359-379. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2004.01.005
  • Daniel, M. F., & Auriac, M. (2011). Philosopy, critical thinking and philolophy for children. Educational Philosophy and Theory, 43(5), 415-435. https://doi.org/10.1111/j.1469-5812.2008.00483.x
  • De Beer, J., Petersen, N., & Brits, S. (2018). The use of puppetry and drama in the biology classroom. The American Biology Teacher, 80(3), 175-181. https://doi.org/10.1525/abt.2018.80.3.175
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Dhanapal, S., Kanapathy, R., & Mastan, J. (2014). A study to understand the role of visual arts in the teaching and learning of science. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 15 (2), 1–25. https://eric.ed.gov/?id=EJ1053328
  • Diamond, B. S., Maerten-Rivera, J., Rohrer, R. E., & Lee, O. (2014). Effectiveness of a curricular and professional development intervention at improving elementary teachers’ science content knowledge and student achievement outcomes: Year 1 Results. Journal of Research in Science Teaching, 51(5), 635–658. https://doi.org/10.1002/tea.21148
  • Dovigo, F. (2016). Argumentation in preschool: A common ground for collaborative learning in early childhood. European Early Childhood Education Research Journal, 24(6), 818-840. https://doi.org/10.1080/1350293X.2016.1239327
  • Duff, M. C., Kurczek, J., Rubin, R., Cohen, N. J., & Tranel, D. (2013). Hippocampal Amnesia Disrupts Creative Thinking. Hippocampus, 23(12), 1143-1149. https://dx.doi.org/10.1002%2Fhipo.22208
  • Eskidemir-Meral, S., & Tezel-Şahin, F. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 311-331. https://doi.org/10.26466/opus.580091
  • Facione, N. C., Facione, P. A., & Sanchez, C. A. (1994). Critical thinking disposition as a measure of competent clinical judgment: The development of the California critical thinking disposition inventory. Journal of Nursing Education, 33(8), 345-350. https://doi.org/10.3928/0148-4834-19941001-05
  • Fernández-Santín, M., & Feliu-Torruella, M. (2020). Developing critical thinking in early childhood through the philosophy of Reggio Emilia. Thinking Skills and Creativity, 37, 1-10. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100686
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (and sex and drugs and rock ‘n’ roll) (Third edition). London: SAGE Publications Ltd.
  • Florea, N. M., & Hurjui, E. (2015). Critical thinking in elementary school children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 565-572. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.161
  • Furnham, A., Batey, M., Booth, T. W., Patel, V., & Lozinskaya, D. (2011). Individual difference predivtors of creativity in Art and science students. Thinking Skills and Creativity, 6 (2), 114-121. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2011.01.006
  • George, D., & Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 25 step by step: A simple guide and reference (fifteenth ed.). New York: Taylor & Francis.
  • Glassner, A., & Schwarz, B. B. (2007). What stands and develops between creative and critical thinking? Argumentation? Thinking Skills and Creativity, 2(1), 10-18. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2006.10.001
  • Gök, B., & Erdoğan, T. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 29-51.
  • Graham, N. J., & Brouillette, L. (2017). Using arts integration to make science learning memorable in the upper elementary grades: A quasi-experimental study. Journal For Learning Through The Arts, 12(1), 1–17. https://doi.org/10.21977/D912133442
  • Green, K., Trundle, K., & Cabe-Shaheen, M. (2019). Integrating the arts into science teaching and learning: A literature review. Journal For Learning Through The Arts, 14(1), 1–26 https://doi.org/10.21977/D914140829
  • Green, S. B., & Salkind, N. J. (2005). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data (Fourth edition). United States: Pearson Prentice-Hall.
  • Gurnon, D., Voss-Andreae, J., & Stanley, J. (2013). Integrating art and science in undergraduate education. PLOS Biology, 11(2), 1–4. https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1001491
  • Howell, D. C. (2013). Statistical methods for Psychology (Eighth ed.). United States: Wadsworth Cengage Learning.
  • Howitt, D., & Cramer, D. (2011). Introduction to SPSS statistics in psychology: For version 19 and earlier (Fifth edition). London: Pearson Education Limited.
  • Kallunki, V., Karppinen, S., & Komulainen, K. (2017). Becoming animated when teaching physics, crafts and drama together: A multidisciplinary course for student-teachers. Journal of Education for Teaching, 43(1), 32-47. https://doi.org/10.1080/02607476.2016.1182373
  • Kambouri, M., & Michaelides, A. (2014). Using drama techniques for the teaching of early years science: A case study. Journal of Emergent Science, 7, 7-14. https://centaur.reading.ac.uk/38110/
  • Karadağ, F., & Demirtaş, V. Y. (2018). Çocuklarla felsefe öğretim programı’nın okul öncesi dönemdekiçocukların eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkililiği. Eğitim ve Bilim, 43(195), 19-40. https://doi.org/10.15390/EB.2018.7268
  • Karademir, A., Kartal, A., & Türk, C. (2020). Science education activities in Turkey: A qualitative comparison study in preschool classrooms. Early Childhood Education Journal, 48(3), 285–304. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00981-1
  • Karamustafaoğlu, O., & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6754/90810
  • Kesicioğlu, O. S., & Deniz, Ü. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Turkish Studies, 9(8), 651-659. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7206
  • Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta eğitim. (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Klaassen, R. G. (2018). Interdisciplinary education: A case study. European Journal of Engineering Education, 43(6), 842–859. https://doi.org/10.1080/03043797.2018.1442417
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M., & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen laboratuarı uygulamalarının akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 377-389. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8603/107154
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59520/855964
  • Kozcu Cakir, N. (2020). The relation between self-efficacy beliefs towards science teaching and learning strategies of primary school teacher candidates. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 6(2), 347-360. https://doi.org/10.46328/ijres.v6i2.975
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Köse, E., Çelik, N., Ercoşkun Çelik, N., & Balcı, A. (2016). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 153-170. https://doi.org/10.21764/efd.13121
  • Kuhn, D., & Dean, D. (2004). Metacognition: A bridge between cognitive psychology and educational practice. Theory Into Practice, 43(4), 268-273. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4304_4
  • Küçükturan, G. (2017). Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi. H. Ş. Ayvacı & S. Ünal (Ed.) Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 55-69.
  • Lone, J. M. (2017). Filozof çocuk. İstanbul: Solo Unitas.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L., & Dore, B. (2016). Science education that entertains and improves understanding in primary education. (Translated by H. Türkmen, M. Sağlam & E. Şahin Pekmez). Nobel Academic Publishing.
  • Mckendree, J., Small, C., Steinning, K., & Conlon, T. (2002). The role of representation in teaching and learning critical thinking. Educational Review, 54 (1), 57-67. https://doi.org/10.1080/00131910120110884
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: MEB. http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Moore, T. (2004). The critical thinking debate: How general are general thinking skills? Higher Education Research and Development, 23(1), 3-18. https://doi.org/10.1080/0729436032000168469
  • Nakaş, R. (2020). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin drama alanındaki yeterliliklerinin belirlenmesi (Altındağ ilçesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nitko, A. J., & Brookhart, S. M. (2010). Educational Assessmenty of Students (Sixth ed.). United States: Pearson Education, Inc.
  • Öcal, E., Kartal, A., & Deniz Yılmaz, D. (2021a). Middle-school students’ journey from stage to science: science on stage. International Journal of Science Education, 43(15), 2516-2533. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1972489
  • Öcal, E., Karademir, A., Saatcioglu, O., & Demirel, B. (2021b). Preschool teachers’ preparation programs: The use of puppetry for early childhood science education. International Journal of Educational Methodology, 7(2), 305-318. https://doi.org/10.12973/ijem.7.2.305
  • Öcal, E., Karademir, A., Saatcioglu, O., & Yılmaz Tam, H. B. (2021c). A Cultural and Artistic Approach to Early Childhood Science Education: Shadow Play. Educational Policy Analysis and Strategic Research,16(3), 209-244. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.373.12
  • Ölçer, S., & Aşıkoğlu Özdemir, D. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile 60-72 aylık çocukların fen öğreniminin karşılaştırılması. Journal of Awareness, 3(5), 837-856. https://doi.org/10.26809/joa.2018548696
  • Özgül, S. G., Akman, B., & Saçkes, M. (2017). Çocukların Dünya’nın şekli ve gece gündüz kavramlarına yönelik zihinsel modelleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 66-82. https://doi.org/10.19160/ijer.379293
  • Özsoy, S., & Özsoy, G. (2013). Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğü raporlanması. İlköğretim Online, 12(2), 334-346.
  • Padilla, M. J. (1990). The science process skills. Research Matters - to the Science Teacher, No. 9004. National Association for research in science teaching (NARST).
  • Palavan, Ö., Gemalmaz, N., & Kurtoğlu, D. (2015). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisine ve eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesine yönelik görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 26-49. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19576/208807
  • Pringle, A., & Sowden, P. (2017). The Mode Shifting Index (MSI): A new measure of the creative thinking skill of shifting between associative and analytic thinking. Thinking Skills and Creativity, 23, 17-28. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2016.10.010
  • Renaud, R. D., & Murray, H. G. (2008). A comparison of a subject-specific and a general measure of critical thinking. Thinking Skills and Creativity, 3(2), 85–93. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2008.03.005
  • Saçkes, M., Trundle, K. C., Bell, R. L., & O'Connell, A. A. (2011). The influence of early science experience in kindergarten on children's immediate and later science achievement: Evidence from the early childhood longitudinal study. Journal of Research in Science Teaching, 48(2), 217-235. https://doi.org/10.1002/tea.20395
  • Simon, S., Naylor, S., Keogh, B., Maloney, J., & Downing, B. (2008). Puppets promoting engagement and talk in science. International Journal of Science Education, 30(9), 1229-1248. https://doi.org/10.1080/09500690701474037
  • Sönmez Ektem, I. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerine göre uygulama okullarındaki etkinliklerin yaratıcılık bağlamında değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 523-547. https://doi.org/10.14520/adyusbd.336491
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şengül, C., & Üstündağ, T. (2009). Fizik öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimi düzeyleri ve düzenledikleri etkinliklerde eleştirel düşünmenin yeri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 237-248. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7800/102213
  • Trnova, E., & Trna, J. (2015). Formation of science concepts in pre-school science education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197 (2015), 2339-2346. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.264
  • Vass, E., & Deszpot, G. (2016). Introducing experience-centred approaches in music teachereducation—Opportunities for pedagogic metamorphosis. Thinking Skills and Creativity, 23, 1-16. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2016.11.003
  • Whetton, David A., & Cameron, K. S. (2002). Answers to Exercises Taken From Developing Management Skills. 3rd Edition, Northwestern University.
  • Worth, K. (2010). Science in early childhood classrooms: Content and process. In SEED Conference Papers Published in Early Childhood Research Practice. https://ecrp.illinois.edu/beyond/seed/worth.html
  • Uludağ, G. (2021). Views of preschool teachers on using out-of-school learning environments in preschool education. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(2), 1225-1249.
  • Ülger, K. (2016). The Relationship between Creative Thinking and Critical Thinking Skills of Students. Hacettepe University Journal of Education, 31(4), 695-710. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016018493
  • Toyran, G. (2015). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeylerinin ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yang, Y. C., & Chou, H. (2008). Beyond critical thinking skills: Investigating the relationship between critical thinking skills and dispositions through different online instructional strategies. British Journal of Educational Technology, 39(4), 666-684. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2007.00767.x
  • You, H. S. (2017). Why teach science with an interdisciplinary approach: History, trends, and conceptual frameworks. Journal of Education and Learning, 6(4), 66–77. https://doi.org/10.5539/jel.v6n4p66
Year 2022, , 227 - 250, 29.06.2022
https://doi.org/10.56423/fbod.1095842

Abstract

References

  • Abed, O. H. (2016). Drama-based science teaching and its effect on students’ understanding of scientific concepts and their attitudes towards science learning. International Education Studies, 9(10), 163–173. https://doi.org/10.5539/ies.v9n10p163
  • Aizikovitsh-Udi, E., & Cheng, D. (2015). Developing Critical Thinking Skills from Dispositions to Abilities: Mathematics Education from Early Childhood to High School. Creative Education, 6, 455-462. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2015.64045
  • Akerblom, A., Součková, D., & Pramling, N. (2019). Preschool children’s conceptions of water, molecule, and chemistry before and after participating in a playfully dramatized early childhood education activity. Cultural Studies of Science Education, 14, 879–895. https://doi.org/10.1007/s11422-018-9894-9
  • Aksoy, B. (2004). Coğrafya öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımı. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyel, Y., & Çalışkan, N. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 161-173. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59470/854575
  • Alkın Şahin, S., & Gözütok, F. D. (2013). Eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen davranışları envanteri (EDDÖDE): geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 223–254. https://dergipark.org.tr/en/pub/ebader/issue/44712/555619
  • Alkuş, S., & Olgan, R. (2014). Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education. Early Child Development and Care, 184 (12), 1902–1919. https://doi.org/10.1080/03004430.2014.893236
  • Alper, U. (2019). Erken çocukluk fen eğitiminde öğretim strateji, yöntem ve teknikleri. Ş. Ü. Çetin (Ed.), Erken çocukluk fen eğitiminde temek konular & güncel yaklaşımlar (ss. 59-78). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Argun, Y. (2012). Okul öncesi dönemde yaratıcılık ve eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ary, D., Jacobs, L. C., Razavieh, A., & Sorensen, C. (2009). Introduction to research in education (seventh edition). Wadsworth.
  • Aslan-Tutak, F., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017027115
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Bai, Z., Blackwell, A.F., & Coulouris, G. (2015). Exploring expressive augmented reality: The fingar puppet system for social pretend play. Proceedings of the ACM CHI'15 Conference on Human Factors in Computing Systems, 1, 1035-1044. https://doi.org/10.1145/2702123.2702250
  • Başkan Takaoğlu, Z. ve Demir, V. (2018). Okul öncesi eğitimde uygulanan fen etkinliklerinin değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 76-101. https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.5
  • Boran, R. (2005). Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerinde öğretmenlerin dramayı kullanma konusuna yönelik görüşlerinin analizi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Braund, M. (2015). Drama and learning science: An empty space? British Educational Research Journal, 41(1), 102–121. https://doi.org/10.1002/berj.3130
  • Butler, H. A., Pentoney, C., & Bong, M. P. (2017). Predicting real-world outcomes: Critical thinking ability is a better predictor of life decisions than intelligence. Thinking Skills and Creativity, 25, 38- 46. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2017.06.005
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Causa A., Vo, G. T., Toh, E., Chen, I. M., Yeo, S. H., & Tzuo, P. W. (2015). Developing and benchmarking show & tell robotic puppet for preschool education. Proceedings - IEEE International Conference on Robotics and Automation, 2015-June. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 6114-6119. https://doi.org/10.1109/ICRA.2015.7140057
  • Chang, Y., Bei-DiLi, Chen, H.-C., & Chiu, F-C. (2015). Investigating the synergy of critical thinking and creative thinking in the course of integrated activity in Taiwan, Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology, 35(3), 341-360. https://doi.org/10.1080/01443410.2014.920079
  • Charlesworth, R., & Lind, K. K. (2013). Math and science for young children. (7th ed.). Cengage Learning.
  • Cheung, R.H.P., & Leung, C.H. (2013). Preschool teachers’ beliefs of creative pedagogy: Important for fostering creativity. Creativity Research Journal, 25 (4), 397-407. https://doi.org/10.1080/10400419.2013.843334
  • Choi, H. H., & Kim, M. J. (2017). The effects of analogical and metaphorical reasoning on design thinking. Thinking Skills and Creativity, 23, 29-41. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2016.11.004
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (Second ed.). United States: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (18th edition). Routledge.
  • Çalışkan, H. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Eleştirel Düşünme Becerisine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 57-70. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/49070/626123
  • Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 364-371.
  • Çilengir Gültekin, S. (2019). Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken stem programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Dam, G., & Volman, M. (2004). Critical Thinking as a Citizenship Competence Strategies. Learning and Instruction, 14(4), 359-379. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2004.01.005
  • Daniel, M. F., & Auriac, M. (2011). Philosopy, critical thinking and philolophy for children. Educational Philosophy and Theory, 43(5), 415-435. https://doi.org/10.1111/j.1469-5812.2008.00483.x
  • De Beer, J., Petersen, N., & Brits, S. (2018). The use of puppetry and drama in the biology classroom. The American Biology Teacher, 80(3), 175-181. https://doi.org/10.1525/abt.2018.80.3.175
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Dhanapal, S., Kanapathy, R., & Mastan, J. (2014). A study to understand the role of visual arts in the teaching and learning of science. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 15 (2), 1–25. https://eric.ed.gov/?id=EJ1053328
  • Diamond, B. S., Maerten-Rivera, J., Rohrer, R. E., & Lee, O. (2014). Effectiveness of a curricular and professional development intervention at improving elementary teachers’ science content knowledge and student achievement outcomes: Year 1 Results. Journal of Research in Science Teaching, 51(5), 635–658. https://doi.org/10.1002/tea.21148
  • Dovigo, F. (2016). Argumentation in preschool: A common ground for collaborative learning in early childhood. European Early Childhood Education Research Journal, 24(6), 818-840. https://doi.org/10.1080/1350293X.2016.1239327
  • Duff, M. C., Kurczek, J., Rubin, R., Cohen, N. J., & Tranel, D. (2013). Hippocampal Amnesia Disrupts Creative Thinking. Hippocampus, 23(12), 1143-1149. https://dx.doi.org/10.1002%2Fhipo.22208
  • Eskidemir-Meral, S., & Tezel-Şahin, F. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 311-331. https://doi.org/10.26466/opus.580091
  • Facione, N. C., Facione, P. A., & Sanchez, C. A. (1994). Critical thinking disposition as a measure of competent clinical judgment: The development of the California critical thinking disposition inventory. Journal of Nursing Education, 33(8), 345-350. https://doi.org/10.3928/0148-4834-19941001-05
  • Fernández-Santín, M., & Feliu-Torruella, M. (2020). Developing critical thinking in early childhood through the philosophy of Reggio Emilia. Thinking Skills and Creativity, 37, 1-10. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100686
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (and sex and drugs and rock ‘n’ roll) (Third edition). London: SAGE Publications Ltd.
  • Florea, N. M., & Hurjui, E. (2015). Critical thinking in elementary school children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 565-572. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.161
  • Furnham, A., Batey, M., Booth, T. W., Patel, V., & Lozinskaya, D. (2011). Individual difference predivtors of creativity in Art and science students. Thinking Skills and Creativity, 6 (2), 114-121. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2011.01.006
  • George, D., & Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 25 step by step: A simple guide and reference (fifteenth ed.). New York: Taylor & Francis.
  • Glassner, A., & Schwarz, B. B. (2007). What stands and develops between creative and critical thinking? Argumentation? Thinking Skills and Creativity, 2(1), 10-18. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2006.10.001
  • Gök, B., & Erdoğan, T. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 29-51.
  • Graham, N. J., & Brouillette, L. (2017). Using arts integration to make science learning memorable in the upper elementary grades: A quasi-experimental study. Journal For Learning Through The Arts, 12(1), 1–17. https://doi.org/10.21977/D912133442
  • Green, K., Trundle, K., & Cabe-Shaheen, M. (2019). Integrating the arts into science teaching and learning: A literature review. Journal For Learning Through The Arts, 14(1), 1–26 https://doi.org/10.21977/D914140829
  • Green, S. B., & Salkind, N. J. (2005). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data (Fourth edition). United States: Pearson Prentice-Hall.
  • Gurnon, D., Voss-Andreae, J., & Stanley, J. (2013). Integrating art and science in undergraduate education. PLOS Biology, 11(2), 1–4. https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1001491
  • Howell, D. C. (2013). Statistical methods for Psychology (Eighth ed.). United States: Wadsworth Cengage Learning.
  • Howitt, D., & Cramer, D. (2011). Introduction to SPSS statistics in psychology: For version 19 and earlier (Fifth edition). London: Pearson Education Limited.
  • Kallunki, V., Karppinen, S., & Komulainen, K. (2017). Becoming animated when teaching physics, crafts and drama together: A multidisciplinary course for student-teachers. Journal of Education for Teaching, 43(1), 32-47. https://doi.org/10.1080/02607476.2016.1182373
  • Kambouri, M., & Michaelides, A. (2014). Using drama techniques for the teaching of early years science: A case study. Journal of Emergent Science, 7, 7-14. https://centaur.reading.ac.uk/38110/
  • Karadağ, F., & Demirtaş, V. Y. (2018). Çocuklarla felsefe öğretim programı’nın okul öncesi dönemdekiçocukların eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkililiği. Eğitim ve Bilim, 43(195), 19-40. https://doi.org/10.15390/EB.2018.7268
  • Karademir, A., Kartal, A., & Türk, C. (2020). Science education activities in Turkey: A qualitative comparison study in preschool classrooms. Early Childhood Education Journal, 48(3), 285–304. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00981-1
  • Karamustafaoğlu, O., & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6754/90810
  • Kesicioğlu, O. S., & Deniz, Ü. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Turkish Studies, 9(8), 651-659. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7206
  • Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta eğitim. (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Klaassen, R. G. (2018). Interdisciplinary education: A case study. European Journal of Engineering Education, 43(6), 842–859. https://doi.org/10.1080/03043797.2018.1442417
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M., & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen laboratuarı uygulamalarının akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 377-389. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8603/107154
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59520/855964
  • Kozcu Cakir, N. (2020). The relation between self-efficacy beliefs towards science teaching and learning strategies of primary school teacher candidates. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 6(2), 347-360. https://doi.org/10.46328/ijres.v6i2.975
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Köse, E., Çelik, N., Ercoşkun Çelik, N., & Balcı, A. (2016). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 153-170. https://doi.org/10.21764/efd.13121
  • Kuhn, D., & Dean, D. (2004). Metacognition: A bridge between cognitive psychology and educational practice. Theory Into Practice, 43(4), 268-273. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4304_4
  • Küçükturan, G. (2017). Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi. H. Ş. Ayvacı & S. Ünal (Ed.) Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 55-69.
  • Lone, J. M. (2017). Filozof çocuk. İstanbul: Solo Unitas.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L., & Dore, B. (2016). Science education that entertains and improves understanding in primary education. (Translated by H. Türkmen, M. Sağlam & E. Şahin Pekmez). Nobel Academic Publishing.
  • Mckendree, J., Small, C., Steinning, K., & Conlon, T. (2002). The role of representation in teaching and learning critical thinking. Educational Review, 54 (1), 57-67. https://doi.org/10.1080/00131910120110884
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: MEB. http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Moore, T. (2004). The critical thinking debate: How general are general thinking skills? Higher Education Research and Development, 23(1), 3-18. https://doi.org/10.1080/0729436032000168469
  • Nakaş, R. (2020). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin drama alanındaki yeterliliklerinin belirlenmesi (Altındağ ilçesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nitko, A. J., & Brookhart, S. M. (2010). Educational Assessmenty of Students (Sixth ed.). United States: Pearson Education, Inc.
  • Öcal, E., Kartal, A., & Deniz Yılmaz, D. (2021a). Middle-school students’ journey from stage to science: science on stage. International Journal of Science Education, 43(15), 2516-2533. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1972489
  • Öcal, E., Karademir, A., Saatcioglu, O., & Demirel, B. (2021b). Preschool teachers’ preparation programs: The use of puppetry for early childhood science education. International Journal of Educational Methodology, 7(2), 305-318. https://doi.org/10.12973/ijem.7.2.305
  • Öcal, E., Karademir, A., Saatcioglu, O., & Yılmaz Tam, H. B. (2021c). A Cultural and Artistic Approach to Early Childhood Science Education: Shadow Play. Educational Policy Analysis and Strategic Research,16(3), 209-244. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.373.12
  • Ölçer, S., & Aşıkoğlu Özdemir, D. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile 60-72 aylık çocukların fen öğreniminin karşılaştırılması. Journal of Awareness, 3(5), 837-856. https://doi.org/10.26809/joa.2018548696
  • Özgül, S. G., Akman, B., & Saçkes, M. (2017). Çocukların Dünya’nın şekli ve gece gündüz kavramlarına yönelik zihinsel modelleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 66-82. https://doi.org/10.19160/ijer.379293
  • Özsoy, S., & Özsoy, G. (2013). Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğü raporlanması. İlköğretim Online, 12(2), 334-346.
  • Padilla, M. J. (1990). The science process skills. Research Matters - to the Science Teacher, No. 9004. National Association for research in science teaching (NARST).
  • Palavan, Ö., Gemalmaz, N., & Kurtoğlu, D. (2015). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisine ve eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesine yönelik görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 26-49. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19576/208807
  • Pringle, A., & Sowden, P. (2017). The Mode Shifting Index (MSI): A new measure of the creative thinking skill of shifting between associative and analytic thinking. Thinking Skills and Creativity, 23, 17-28. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2016.10.010
  • Renaud, R. D., & Murray, H. G. (2008). A comparison of a subject-specific and a general measure of critical thinking. Thinking Skills and Creativity, 3(2), 85–93. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2008.03.005
  • Saçkes, M., Trundle, K. C., Bell, R. L., & O'Connell, A. A. (2011). The influence of early science experience in kindergarten on children's immediate and later science achievement: Evidence from the early childhood longitudinal study. Journal of Research in Science Teaching, 48(2), 217-235. https://doi.org/10.1002/tea.20395
  • Simon, S., Naylor, S., Keogh, B., Maloney, J., & Downing, B. (2008). Puppets promoting engagement and talk in science. International Journal of Science Education, 30(9), 1229-1248. https://doi.org/10.1080/09500690701474037
  • Sönmez Ektem, I. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerine göre uygulama okullarındaki etkinliklerin yaratıcılık bağlamında değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 523-547. https://doi.org/10.14520/adyusbd.336491
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şengül, C., & Üstündağ, T. (2009). Fizik öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimi düzeyleri ve düzenledikleri etkinliklerde eleştirel düşünmenin yeri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 237-248. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7800/102213
  • Trnova, E., & Trna, J. (2015). Formation of science concepts in pre-school science education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197 (2015), 2339-2346. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.264
  • Vass, E., & Deszpot, G. (2016). Introducing experience-centred approaches in music teachereducation—Opportunities for pedagogic metamorphosis. Thinking Skills and Creativity, 23, 1-16. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2016.11.003
  • Whetton, David A., & Cameron, K. S. (2002). Answers to Exercises Taken From Developing Management Skills. 3rd Edition, Northwestern University.
  • Worth, K. (2010). Science in early childhood classrooms: Content and process. In SEED Conference Papers Published in Early Childhood Research Practice. https://ecrp.illinois.edu/beyond/seed/worth.html
  • Uludağ, G. (2021). Views of preschool teachers on using out-of-school learning environments in preschool education. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(2), 1225-1249.
  • Ülger, K. (2016). The Relationship between Creative Thinking and Critical Thinking Skills of Students. Hacettepe University Journal of Education, 31(4), 695-710. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016018493
  • Toyran, G. (2015). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeylerinin ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yang, Y. C., & Chou, H. (2008). Beyond critical thinking skills: Investigating the relationship between critical thinking skills and dispositions through different online instructional strategies. British Journal of Educational Technology, 39(4), 666-684. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2007.00767.x
  • You, H. S. (2017). Why teach science with an interdisciplinary approach: History, trends, and conceptual frameworks. Journal of Education and Learning, 6(4), 66–77. https://doi.org/10.5539/jel.v6n4p66
There are 97 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Erdinç Öcal 0000-0001-6940-4036

Abdulhamit Karademir 0000-0003-3062-8547

Publication Date June 29, 2022
Submission Date March 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Öcal, E., & Karademir, A. (2022). Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Kukla Yapım-Oynatım Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Eleştirel ve Yaratıcı Düşünmeleri Üzerine Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 10(1), 227-250. https://doi.org/10.56423/fbod.1095842

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR