Research Article
BibTex RIS Cite

Using Maple Packet Program in Physics Teaching: The Sample of One and Two - Dimensional Movement

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 146 - 172, 03.12.2018

Abstract

The purpose of this study is to introduce the Maple Packet Program to the preservice teachers of Science and Elementary Mathematics Teaching Department and to measure the attitudes of the preservice teachers about the use of computer technology in this program and physics class and to make suggestions about the use of technology in the training of preservice teachers. The study was carried out with 171 preservice teachers in Mersin University Education Faculty, Science and Primary Mathematics Teaching Departments in the spring semesterof2014-2015 academic years. The data obtained show that most of the preservice teachers do not have enough knowledge about the Maple program that they can use or personally use but that the majority of the use of the Maple program in physics teaching and the use of technology in physics course are positive attitudes and these attitudes are different according to the department and classes they have studied

References

  • Akçay, H., Tüysüz, C. & Feyzioğlu, B. (2003). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisine bir örnek: mol kavramı ve Avogadro sayısı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 57 - 66.
  • Akdağ, M. & Tok, H. (2008). Geleneksel öğretim ile power point sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26 - 34.
  • Akgün, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A. & Berber, S. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27 - 46.
  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1 - 10.
  • Akpınar, E., Aktamış, H. & Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93 - 100.
  • Aktümen, M. & Kaçar, A. (2008). Bilgisayar cebiri sistemlerinin matematiğe yönelik tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 13 - 26.
  • Altun, E., Uysal, E. & Ünal, Ö. (1999). Bilgisayar destekli öğretimde yazılımların nitelik sorununa sistematik bir yaklaşım. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 217 - 230.
  • Altunay, A. Y. & Şeker, R. (2008). Bilgisayar ortamında hazırlanan kavram haritalarının bir öğretim materyali olarak fen bilgisi dersinde kullanılmasının ilköğretim öğrencilerinin başarılarına etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 19 - 32.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: yeryüzünde hareket örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 57 - 70.
  • Azar, A. & Şengüleç, Ö. A. (2011). Computer-assisted and laboratory-assisted teaching methods in physics teaching: the effect on student physics achievement and attitude towards physics. Eurasian Journal of Physics & Chemistry Education, Jan (Special Issue), 43 - 50.
  • Balcı, M. (2006). Çözümlü Genel Matematik Problemleri I, 3. Baskı, Balcı Yayınları, Ankara.
  • Beşoluk, Ş., Kurbanoğlu, N. İ. & Önder, İ. (2010). Educational technology usage of pre- service and in-service science and technology teachers. İlköğretim Online, 9(1), 389 - 395.
  • Bozkurt, E. & Sarıkoç, A. (2008). Fizik eğitiminde sanal laboratuar, geleneksel laboratuarın yerini tutabilir mi? Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 89 - 100.
  • Bozkurt, E. (2007). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuar uygulamasının geleneksel laboratuara göre öğrenci başarısına etkisi: doğru akımda rc devresi örneği. pietc2008. home. anadolu. edu. trietc200860. doc adresinden alınmıştır.
  • Bulut, M. (2009). İşbirliğine dayalı yapılandırmacı öğrenme ortamlarında kullanılan bilgisayar cebir sistemlerinin matematiksel düşünme, öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bülbül, O. (2009). Fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 19. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 17. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Cüre, F. & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 41 - 53.
  • Çakmak, H. M. (2016). 2002-2015 Yılları arasında yayımlanan fizik eğitimi makalelerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 328 - 337.
  • Çepni, S., Ayas, A., Johnson, D. & Turgut, M. F. (1997). Fizik Öğretimi. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, YÖK/Dünya Bankası, Ankara.
  • Dağdalan, G. & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160 - 172.
  • Durmaz, H. (2004). Nasıl bir fen eğitimi istiyoruz? Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 83(84), 38 - 40.
  • Durmuş, A. & Başarmak, U. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz- yeterlik inançları ve problemli internet kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 49 - 67.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99 - 108.
  • Ertem, S. (1999). Matematik öğretiminde bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Genç, M., Genç, T. & Yüzüak, A. V. (2012). Kavram yanılgılarının oyunlarla tespiti: tabu oyunu. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 581 - 591.
  • Gök, T. & Sılay, İ. (2008). İşbirlikli gruplarda problem çözme öğretim yönteminin özel görelilik kuramı konusuna uygulanması üzerine bir çalışma. VI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gündüz, Ş. & Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43 - 48.
  • Güneş, T., Dilek, N. Ş., Demir, E. S., Hoplan, M. & Çelikoğlu, M. (2010).Öğretmenlerin kavram öğretimi, kavram yanılgılarını saptama ve giderme çalışmaları üzerine nitel bir araştırma. 1. International Conference on New Trends in Education, and Their Implications, Bildiriler Kitabı, s. 936 - 944, Antalya.
  • Gürbüz, R. (2007). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal gelişimlerine etkisi: olasılık örneği. Eurasian Journal of Educational Research, 28, 75 - 87.
  • Gürçay, D. & Eryılmaz, A. (2005). Çoklu zeka alanlarına dayalı öğretimin öğrencilerin fizik başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 103 - 109.
  • Güven, G. & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68 - 79.
  • Hırça, N. & Bayrak, N. (2013). Sanal fizik laboratuarı ile üstün yeteneklilerin eğitimi: kaldırma kuvveti konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 1(1), 16 - 20.
  • Jaakkola, T., Nurmi, S. & Veermans, K. (2011). A comparison of students' conceptual understanding of electric circuits in simulation only and simulation‐laboratory contexts. Journal of Research in Science Teaching, 48(1), 71 - 93.
  • Kabaca, T. (2006). Limit kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kahraman, S., Yılmaz, Z. A., Erkol, M. & Yalçın, S. A. (2013). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımı öz yeterlik inançlarının incelenmesi. İlköğretim Online, 12(4), 1000 - 1015.
  • Karakuyu, Y. & Tüysüz, C. (2011). Elektrik konusunda kavram yanılgıları ve kavramsal değişim yaklaşımı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 867 - 890.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve teknoloji eğitiminde temel yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87 - 102.
  • Korkut, E. & Akkoyunlu, B. (2008). Yabancı dil öğretmen adaylarının bilgi ve bilgisayar okuryazarlık öz-yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 178 - 188.
  • Maskan, A. K., Gönen, S., Kavak, M. T. & Özek, N. (2002). Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 27(123), 48 - 52.
  • Özel, M. (2004). Başarılı bir fizik eğitimi için stratejiler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(16), 79 - 88.
  • Öztürk, H. ( 2014). Çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin fizik başarısına ve fizik dersine ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Serway, R. A. & Beichner, R. J. (2007). Fen ve Mühendislik İçin Fizik-I. (Çev. Kemal Çolakoğlu). 5. Baskı, Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yeni yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 61 - 71.
  • Tuncer, M. & Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları. Turkish Studies, 7(2), 1079 - 1091.
  • Usta, E. & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335 - 1349.
  • Yağbasan, R. & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 102 - 120.
  • Yakar, H. (2005). Newton hareket kanunlarının öğretilmesinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Yavuz, S. & Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276 - 286.
  • Yılmaz, H. H. (2012). Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği). Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. & Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105 - 118.
  • Yılmaz, M., Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. International Journal of Humanities and Education, 1(1), 105 - 121.
  • Yiğit, N. & Akdeniz, A. R. (2003). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımları üzerine etkisi: elektrik devreleri örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99 - 113.

Maple Programının Fizik Öğretiminde Kullanılması: Bir ve İki Boyutta Hareket Örneği

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 146 - 172, 03.12.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü öğretmen adaylarına Maple Paket Programı tanıtılarak, öğretmen adaylarının bu program ve fizik dersinde bilgisayar teknolojisi kullanımı hakkındaki tutumlarını ölçmek ve öğretmen adaylarının yetiştirilmesinde teknoloji kullanımı hakkında öneri getirmektir. Çalışma 2014-2015 EğitimÖğretim yılı bahar döneminde Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören 171 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerden öğretmen adaylarının derste veya kişisel olarak kullanabilecekleri bilgisayar programları hakkında yeterince bilgiye sahip olmadıkları, ancak fizik öğretiminde Maple programı kullanımı ve fizik dersinde teknoloji kullanımı hakkında büyük çoğunluğunun olumlu tutum belirttiği; bu tutumların öğrenim gördükleri bölüm ve sınıflara göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır

References

  • Akçay, H., Tüysüz, C. & Feyzioğlu, B. (2003). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisine bir örnek: mol kavramı ve Avogadro sayısı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 57 - 66.
  • Akdağ, M. & Tok, H. (2008). Geleneksel öğretim ile power point sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26 - 34.
  • Akgün, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A. & Berber, S. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27 - 46.
  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1 - 10.
  • Akpınar, E., Aktamış, H. & Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93 - 100.
  • Aktümen, M. & Kaçar, A. (2008). Bilgisayar cebiri sistemlerinin matematiğe yönelik tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 13 - 26.
  • Altun, E., Uysal, E. & Ünal, Ö. (1999). Bilgisayar destekli öğretimde yazılımların nitelik sorununa sistematik bir yaklaşım. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 217 - 230.
  • Altunay, A. Y. & Şeker, R. (2008). Bilgisayar ortamında hazırlanan kavram haritalarının bir öğretim materyali olarak fen bilgisi dersinde kullanılmasının ilköğretim öğrencilerinin başarılarına etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 19 - 32.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: yeryüzünde hareket örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 57 - 70.
  • Azar, A. & Şengüleç, Ö. A. (2011). Computer-assisted and laboratory-assisted teaching methods in physics teaching: the effect on student physics achievement and attitude towards physics. Eurasian Journal of Physics & Chemistry Education, Jan (Special Issue), 43 - 50.
  • Balcı, M. (2006). Çözümlü Genel Matematik Problemleri I, 3. Baskı, Balcı Yayınları, Ankara.
  • Beşoluk, Ş., Kurbanoğlu, N. İ. & Önder, İ. (2010). Educational technology usage of pre- service and in-service science and technology teachers. İlköğretim Online, 9(1), 389 - 395.
  • Bozkurt, E. & Sarıkoç, A. (2008). Fizik eğitiminde sanal laboratuar, geleneksel laboratuarın yerini tutabilir mi? Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 89 - 100.
  • Bozkurt, E. (2007). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuar uygulamasının geleneksel laboratuara göre öğrenci başarısına etkisi: doğru akımda rc devresi örneği. pietc2008. home. anadolu. edu. trietc200860. doc adresinden alınmıştır.
  • Bulut, M. (2009). İşbirliğine dayalı yapılandırmacı öğrenme ortamlarında kullanılan bilgisayar cebir sistemlerinin matematiksel düşünme, öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bülbül, O. (2009). Fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 19. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 17. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Cüre, F. & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 41 - 53.
  • Çakmak, H. M. (2016). 2002-2015 Yılları arasında yayımlanan fizik eğitimi makalelerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 328 - 337.
  • Çepni, S., Ayas, A., Johnson, D. & Turgut, M. F. (1997). Fizik Öğretimi. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, YÖK/Dünya Bankası, Ankara.
  • Dağdalan, G. & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160 - 172.
  • Durmaz, H. (2004). Nasıl bir fen eğitimi istiyoruz? Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 83(84), 38 - 40.
  • Durmuş, A. & Başarmak, U. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz- yeterlik inançları ve problemli internet kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 49 - 67.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99 - 108.
  • Ertem, S. (1999). Matematik öğretiminde bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Genç, M., Genç, T. & Yüzüak, A. V. (2012). Kavram yanılgılarının oyunlarla tespiti: tabu oyunu. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 581 - 591.
  • Gök, T. & Sılay, İ. (2008). İşbirlikli gruplarda problem çözme öğretim yönteminin özel görelilik kuramı konusuna uygulanması üzerine bir çalışma. VI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gündüz, Ş. & Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43 - 48.
  • Güneş, T., Dilek, N. Ş., Demir, E. S., Hoplan, M. & Çelikoğlu, M. (2010).Öğretmenlerin kavram öğretimi, kavram yanılgılarını saptama ve giderme çalışmaları üzerine nitel bir araştırma. 1. International Conference on New Trends in Education, and Their Implications, Bildiriler Kitabı, s. 936 - 944, Antalya.
  • Gürbüz, R. (2007). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal gelişimlerine etkisi: olasılık örneği. Eurasian Journal of Educational Research, 28, 75 - 87.
  • Gürçay, D. & Eryılmaz, A. (2005). Çoklu zeka alanlarına dayalı öğretimin öğrencilerin fizik başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 103 - 109.
  • Güven, G. & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68 - 79.
  • Hırça, N. & Bayrak, N. (2013). Sanal fizik laboratuarı ile üstün yeteneklilerin eğitimi: kaldırma kuvveti konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 1(1), 16 - 20.
  • Jaakkola, T., Nurmi, S. & Veermans, K. (2011). A comparison of students' conceptual understanding of electric circuits in simulation only and simulation‐laboratory contexts. Journal of Research in Science Teaching, 48(1), 71 - 93.
  • Kabaca, T. (2006). Limit kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kahraman, S., Yılmaz, Z. A., Erkol, M. & Yalçın, S. A. (2013). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımı öz yeterlik inançlarının incelenmesi. İlköğretim Online, 12(4), 1000 - 1015.
  • Karakuyu, Y. & Tüysüz, C. (2011). Elektrik konusunda kavram yanılgıları ve kavramsal değişim yaklaşımı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 867 - 890.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve teknoloji eğitiminde temel yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87 - 102.
  • Korkut, E. & Akkoyunlu, B. (2008). Yabancı dil öğretmen adaylarının bilgi ve bilgisayar okuryazarlık öz-yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 178 - 188.
  • Maskan, A. K., Gönen, S., Kavak, M. T. & Özek, N. (2002). Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 27(123), 48 - 52.
  • Özel, M. (2004). Başarılı bir fizik eğitimi için stratejiler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(16), 79 - 88.
  • Öztürk, H. ( 2014). Çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin fizik başarısına ve fizik dersine ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Serway, R. A. & Beichner, R. J. (2007). Fen ve Mühendislik İçin Fizik-I. (Çev. Kemal Çolakoğlu). 5. Baskı, Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yeni yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 61 - 71.
  • Tuncer, M. & Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları. Turkish Studies, 7(2), 1079 - 1091.
  • Usta, E. & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335 - 1349.
  • Yağbasan, R. & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 102 - 120.
  • Yakar, H. (2005). Newton hareket kanunlarının öğretilmesinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Yavuz, S. & Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276 - 286.
  • Yılmaz, H. H. (2012). Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği). Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. & Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105 - 118.
  • Yılmaz, M., Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. International Journal of Humanities and Education, 1(1), 105 - 121.
  • Yiğit, N. & Akdeniz, A. R. (2003). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımları üzerine etkisi: elektrik devreleri örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99 - 113.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Esengül Polat This is me

Bengü Kaplan This is me

Publication Date December 3, 2018
Submission Date February 2, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Polat, E., & Kaplan, B. (2018). Maple Programının Fizik Öğretiminde Kullanılması: Bir ve İki Boyutta Hareket Örneği. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 6(2), 146-172.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR