Research Article
BibTex RIS Cite

5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi “Yer Kabuğunun Gizemi” Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirme

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 62 - 86, 30.06.2017

Abstract

Ölçme ve değerlendirmede, öğretim programı kazanımları ile başarı testi maddeleri arasında uyum olması gerektiği belirtilmektedir. Buna göre bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersi kapsamında 5. Sınıf “Yer Kabuğunun Gizemi” YeKaGiBaTe ünitesine yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmektir. İlgili üniteye yönelik, öğretmen ve araştırmacıların kullanacağı 38 maddeden oluşan bir başarı testi geliştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı I. döneminde 6. sınıflarda öğrenim gören Amasya merkezinden ve ilçesinden seçilen 329 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçilirken maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Geliştirilen başarı testinin KR-20 güvenirliği 0,845 olarak tespit edilmiştir. Madde analizi neticesinde madde ayırt edicilik indeksleri düşük olan 5 soru testten atılmıştır. Sonuç olarak geçerliği ve güvenirliği istenilen düzeyde olan bir başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen bu testin fen bilimleri öğretmenlerince kullanılması tavsiye edilmektedir

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 62 - 86, 30.06.2017

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Gökhan Sontay This is me

Sevilay Karamustafaoğlu This is me

Publication Date June 30, 2017
Submission Date April 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Sontay, G., & Karamustafaoğlu, S. (2017). 5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi “Yer Kabuğunun Gizemi” Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirme. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(1), 62-86.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR