The Curriculum of Science Course was revised in 2018. In this context, there have been some gains and changes in the content of the units. In this respect, valid and reliable measurement and evaluation tools are needed for the curriculum to measure and evaluate the process. As is known, it is emphasized that in the measurement and evaluation stage of education, there should be harmony between the curriculum and the achievement test. Accordingly, the aim of this study is to develop a valid and reliable achievement test for the 7th grade science course “cell and division” unit. For this purpose, first of all, acquisitions have been determined and new acquisitions have been added where needed. After the questions were prepared according to the specification table, expert opinions were consulted.40-item achievement test was applied to 409 7th grade students in two secondary schools in the first term of 2018-2019 academic year. Item analysis of the test was performed, and the discriminant and difficulty indices of each item were calculated. In line with the item analysis, 4 items were eliminated from the test. The "Cells and Divisions" achievement test, consisting of 36 questions, was given the final form. The mean difficulty of the achievement test was 0.478 and the mean discrimination was calculated as 0.452. The KR-20 formula was used for the reliability analysis of the achievement test. The calculated reliability coefficient was 0.865. The findings of the study were interpreted and in this direction, suggestions were made for the teaching and evaluation of the test development process and related unit concepts
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı 2018 yılında yeniden revize edilmiştir. Bu bağlamda, bazı kazanım ve ünitelerin içeriğinde değişiklikler olmuştur. Bu bakımdan öğretim programının önemli bir öğesi olan ölçme ve değerlendirme sürecinde yenilenen öğretim programına yönelik olarak geçerli ve güvenilir ölçme ve değerlendirme araçlarına ihtiyaç duyulmuştur. Bilindiği gibi, eğitimin ölçme ve değerlendirme aşamasında, öğretim programı ile başarı testi arasında uyum olması gerektiği vurgulanmaktadır. Buna göre araştırmanın amacı 7. sınıf Fen Bilimleri dersi “Hücre ve Bölünmeler” ünitesine yönelik geçerlik ve güvenirlik yönünden uygunluğu sağlanmış bir başarı testi geliştirmektir. Bu amaçla öncelikle kazanımlar belirlenmiş ve eksik görülen yerlerde yeni kazanımlar eklenmiştir. Belirtke tablosuna göre sorular hazırlandıktan sonra uzman görüşlerine başvurulmuştur. 40 maddelik başarı testi 2018-2019 eğitim öğretim yılının 1. dönemi iki ayrı ortaokulda öğrenim gören toplam 409 kişilik 7. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Testin madde analizi yapılmış, her bir maddenin ayırt edicilik ve güçlük indeksleri hesaplanmıştır. Madde analizi doğrultusunda 4 madde testten çıkarılmıştır. 36 maddeden oluşan “Hücre ve Bölünmeler” başarı testine son şekli verilmiştir. Başarı testinin ortalama güçlüğü 0,478, ortalama ayırt ediciliği ise 0,452 olarak hesaplanmıştır. Başarı testinin güvenirlik analizinde KR-20 formülü kullanılmıştır. Hesaplanan güvenirlik katsayısı 0,865 olarak tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmış ve bu doğrultuda test geliştirme süreci ve ilgili ünitenin kavramlarının öğretimi ve değerlendirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Submission Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR