The aim of this study is to present a suggestion for the use of Geogebra in STEM activities through an Atwood machine modeling. Geogebra, which is a dynamic math/geometry DMS software tool, supports students learning by practicing and process of discovering. In the literature, there are limited number of studies on the use of Geogebra in science education and STEM education. In the content of the activity, the design of Atwood machine with Geogebra was explained step by step with commands and visuals. As a result of this activity, it was tried to verify Newton's 2nd law of motion with the data obtained by the Atwood machine. The activity content information, application steps and special field acquisition table for the usability of Geogebra in STEM education are also presented in the study
Bu çalışmanın amacı; Geogebra’nın bir Atwood makinesi modellenmesi örneği üzerinden STEM etkinliklerinde kullanılabilirliğine yönelik bir öneri sunmaktır. Bir dinamik matematik/geometri DMY yazılım aracı olan Geogebra öğrencilerin yaparak öğrenmesini ve keşfetme sürecini desteklemektedir.Alan yazında Geogebra’nın fen bilimleri eğitiminde ve STEM eğitiminde kullanımına yönelik sınırlı sayıda çalışmaya rastlanmıştır. Etkinlik içeriğinde Geogebra ile Atwood makinesi tasarımı komutlar ve görseller eşliğinde adım adım anlatılmıştır. Bu etkinlik sonucunda oluşturulan Atwood makinesi ile alınan verilerle Newton'un 2. hareket yasası doğrulanmaya çalışılmıştır. Geogebra’nın STEM eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik etkinlik içerik bilgisi, uygulama basamakları ve özel alan kazanım tablosu çalışma da sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR