There has been an increased emphasis on teaching science through daily life. In context-based teaching, teaching is carried out by applying contexts to real life practices. The aim of this study is to develop a “Context-Based Achievement Test” CBAT about the acids and bases concepts for 8th grade students. While developing the CBAT, experts were first consulted to determine the suitability of the questions that had been previously prepared for the test with respect to the learning outcomes of the 8th grade science curriculum. Then, a preliminary application of the test was conducted with 20 students, after which corrections were made on the test. Finally, the test was carried out with 125 students for validity and reliability analyses. In data analyses, excel and SPSS statistical programs were used to calculate item difficulty and discrimination indices, item analysis and Kuder-Richardson-20 KR-20 reliability coefficient. KR-20 reliability coefficient was calculated as 0.85. CBAT was developed with 17 items upon achieving their validity and reliability as a result of expert opinions and statistical analyses
Fen öğretim programlarında konuların günlük yaşamla ilişkili öğretilmesine vurgu yapılmaktadır. Yaşam temelli öğretimde, kavramların günlük yaşam uygulamalarından yola çıkılarak öğretim gerçekleştirilir. Bu çalışmanın amacı ortaokuldaki sekizinci sınıf öğrencileri için asit-baz konusuna yönelik “Yaşam Temelli Başarı Testi” YTBT geliştirmektir. YTBT geliştirilmesinde ilk olarak, hazırlanan soruların sekizinci sınıf fen bilimleri dersinin kazanımlarına uygunluğunun belirlenmesi için uzman görüşüne başvurulmuştur. Daha sonra, 20 ortaokul öğrencisine ön uygulama yapılarak testte düzenlemeler yapılmıştır. Son olarak geçerlik ve güvenirlik analizleri için test, sekizinci sınıftaki 125 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde, excel ve SPSS istatistik programı kullanılarak madde güçlük ve ayırt edicilik indeksleri, madde analizi, Kuder-Richardson-20 KR-20 güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır. Testin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.85 olarak hesaplanmıştır. Uzman görüşleri ve yapılan istatistiksel analizler sonucunda geçerlik ve güvenirliği sağlanan 17 maddeden oluşan YTBT geliştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Submission Date | August 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR