Research Article
BibTex RIS Cite

Developing of Context Based Achievement Test towards Science: Acids and Bases

Year 2017, Volume: 5 Issue: 2, 87 - 110, 27.12.2017

Abstract

There has been an increased emphasis on teaching science through daily life. In context-based teaching, teaching is carried out by applying contexts to real life practices. The aim of this study is to develop a “Context-Based Achievement Test” CBAT about the acids and bases concepts for 8th grade students. While developing the CBAT, experts were first consulted to determine the suitability of the questions that had been previously prepared for the test with respect to the learning outcomes of the 8th grade science curriculum. Then, a preliminary application of the test was conducted with 20 students, after which corrections were made on the test. Finally, the test was carried out with 125 students for validity and reliability analyses. In data analyses, excel and SPSS statistical programs were used to calculate item difficulty and discrimination indices, item analysis and Kuder-Richardson-20 KR-20 reliability coefficient. KR-20 reliability coefficient was calculated as 0.85. CBAT was developed with 17 items upon achieving their validity and reliability as a result of expert opinions and statistical analyses

References

  • Acar, B. & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-10.
  • Afacan, Ö., Aydoğdu, M., Akgül, E. M. & Taşar, M. F. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre (fttç) ilişkisini algılama düzeylerinin tespiti (Kırşehir ili örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 124-137.
  • Aydın, N. & Yılmaz, A. (2010). Yapılandırmacı yaklaşımın öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerine etkisi. Hacettepe Üniverisitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 57-68.
  • Bayrakçeken, S. (2012). Test geliştirme. E. Karip (Edit.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 294-324), Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Benckert, S. (1997). Conversation and Context in Physics Education. Retrieved from http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/18144/1/gupea_2077_18144_1.pdf
  • Bennett, J., Lubben, F. & Hogarth, S. (2007). Bringing science to life: A synthesis of the research evidence on the effects of context‐based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347-370.
  • Berkant, H. G. (2007). Dokuzuncu sınıf biyoloji dersinde yapıcı öğrenme temelli hazırlanan anlamlı nedensel düşünmeye dayalı öğretimin öğrencilerin anlamlı nedensel düşünmelerine, akademik başarılarına, kalıcılığa ve günlük yaşam davranışlarına etkisi, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bulunuz, M. & Bulunuz, N. (2013). Fen öğretiminde biçimlendirici değerlendirme ve etkili uygulama örneklerinin tanıtılması. Türk Fen Eğitim Dergisi, 10(4), 119-135
  • Burhan, Y. (2008). Asit ve baz kavramlarına yönelik karikatür destekli çalışma yapraklarının geliştirilmesi ve uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (11. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Canpolat, N. & Pınarbaşı, T. (2011). Bazı kimya kavramlarına yönelik iki kademeli çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 55- 80.
  • Çalık, M. & Ayas, A. (2003). Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 1-17.
  • Crocker, L., & Algina, J. (2006). Introduction to classical and modern test theory. Fort Worth, TX: Harcourt College.
  • Cros, D., Maurin, M., Amouroux, R., Chastrette, M., Leber, J. & Fayol, M. (1986). Conceptions of first‐year university students of the constituents of matter and the notions of acids and bases. European Journal of Science Education, 8(3), 305-313.
  • Demirci, N. & Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ses konusundaki kavram yanilgilarinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 1(1), 23-56.
  • Demirci, Ö. & Özmen, H. (2012). Zenginleştirilmiş bir öğretim materyalinin öğrencilerin asit ve bazlarla ilgili anlamalarına etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1- 17.
  • Doran R. L. (1980). Basic measurement and evaluation of science instruction. Washington, DC: NSTA Press.
  • Elmas, R. & Eryılmaz, A. (2015). Bağlam temelli fen soru yazımı: Kriterler ve efsaneler. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(4), 564-580.
  • Ercan, F., Taşdere, A. & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
  • Eryılmaz, A. & Sürmeli, E. (2002). Üç aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı. ODTÜ, Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Ferketich, D. (1991). Focus on psychometrics aspects of item analysis. Research in Nursing & Health, 14(2), 165–168. doi:10.1002/nur.4770140211
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Companies.
  • Gökulu, A. (2015). Evaluation of exam questions of science and technology teachers and science and technology lesson teog questions according to revised bloom taxonomy. Route Educational and Social Science Journal, 2(2), 434-446.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenilirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 40-57.
  • Hand, B. M. & Treagust, D. F. (1988). Application of a conceptual conflict teaching strategy to enhance student learning of acids and bases. Research in Science Education, 18(1), 53-63.
  • İlhan, N. (2010). Kimyasal denge konusunun öğrenilmesinde yaşam temelli (context based) öğretim yaklaşımının etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • İlhan, N., Doğan, Y. & Çiçek, Ö. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının “özel öğretim yöntemleri” dersindeki yaşam temelli öğretim uygulamaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 666-681.
  • Jang, N. H. (2003). Developing and validating a chemical bonding instrument for korean high school students. Unpublished Dissertation, The Faculty Graduate School University, Missouri.
  • Kaltakci-Gurel, D., Eryılmaz, A. & McDermott, L. C. (2017). Development and application of a four-tier test to assess pre-service physics teachers’ misconceptions about geometrical optics. Research in Science & Technological Education, 35(2), 238-260.
  • Karaaslan, E. H. & Ayas, A. (2016). Fen eğitiminde ‘bilimsel açıklama’ ve önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 101-120.
  • Karataş, F. Ö., Köse, S. & Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(1), 54-69.
  • Karslı, F. & Ayas, A. (2013). Fen ve teknoloji dersi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesine ilişkin bir test geliştirme çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 66-84.
  • Kılınç, A. & Yıldırım, E. G. (2015). Jigsaw tekniğinin öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi. International Journal of Social Science, 37, 421-431.
  • Kirbulut, Z. D. & Geban, O. (2014). Using three-tier diagnostic test to assess students’ misconceptions of states of matter. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(5), 509-521.
  • Koçak, C. & Önen, A. S. (2012). Günlük yaşam kimyası tutum ölçeği geliştirme çalışması. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 318-329.
  • Kubiszyn, T. & Borich, G. (2003). Educational testing and measurement: Classroom application and practice (7th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Loh, A. S. L., Subramaniam, R. & Tan, K. C. D. (2014). Exploring students’ understanding of electrochemical cells using an enhanced two-tier diagnostic instrument. Research in Science & Technological Education, 32(3), 229-250.
  • MEB, (2015). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı pısa 2015 ulusal raporu. Ankara: M.E.B. Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 30.11.2017 tarihinde sayfasından alınmıştır.
  • MEB, (2017). Milli eğitim bakanlığı fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). (Alıntılanan web sayfası http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx )
  • MEB, (2013). Milli eğitim bakanlığı ilköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB, (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Nas, S. E., Çepni, S., Yıldırım, N. & Şenel, T. (2007). Çalışma yapraklarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi: Asit baz örneği. EDU 7, 2(2), 1-17.
  • Özcelik, D. A. (2010). Test hazirlama kilavuzu. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Özmen, H. & Demircioğlu, G. (2003). Asitler ve bazlar konusundaki öğrenci yanlış anlamalarının değerlendirilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 159, 111-119.
  • Rahayu, S., Chandrasegaran, A. L., Treagust, D. F., Kita, M. & Ibnu, S. (2011). Understanding acid–base concepts: Evaluating the efficacy of a senior high school student centred instructional program in Indonesia. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(6), 1439-1458.
  • Saglam, Y., Karaaslan, E. H. & Ayas, A. (2014). Creating a taken-as-shared understanding for scientific explanation: classroom norm perspective. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 2(2), 149-163.
  • Saglam, Y., Karaaslan, E. H. & Ayas, A. (2011). The ımpact of contextual factors on the use of students’ conceptions. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(6), 1391-1413.
  • Şahin, Ç., Bülbül, E. & Durukan, Ü. G. (2013). Öğrencilerin gök cisimleri konusundaki alternatif kavramlarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 38-64.
  • Schwartz, A. T. (2006). Contextualized chemistry education: The American experience. International Journal of Science Education, 28(9), 977–998. doi:10.1080/09500690600702488
  • Sheppard, K. (2006). High school students’ understanding of titrations and related acid- base phenomena. Chemistry Education Research and Practice, 7(1), 32-45.
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. R. (2010). Bağlam temelli ve geleneksel fizik problemlerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 123-140.
  • Toraman, S. & Aydin, H. (2013). Öğretmen adaylarinin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilendirmelerine yönelik görüşleri. Bartin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 146- 170.
  • Toraman, S. (2013). 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilendirmelerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştirmasi: çevremi eğitiyorum. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Tosun, C. & Taşkesenligil, Y. (2011). Revize edilmiş bloom’un taksonomisine göre çözeltiler ve fiziksel özellikleri konusunda başarı testinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 499-522.
  • Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159-169.
  • Treagust, D.F. & Chandrasegaran, A.L. (2007). The Taiwan national science concept learning study in an international perspective. International Journal of Science Education, 29(4), 391–403.
  • Ültay, N. & Çalık, M. (2012). A thematic review of studies into the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education and Technology, 21(6), 686- 701.
  • Yahşi, D. (2006). Farklı laboratuar yaklaşımlarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin asit- baz konularındaki kavramları anlamalarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Yıldırım, N. & Maşeroğlu, P. (2016). Kimyayı günlük hayatla ilişkilendirmede tahmin- gözlem-açıklamaya dayalı etkinlikler ve öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 117-145.
  • Yıldız, V. G., Yıldırım, A. & İlhan, N. (2006, Eylül). Üniversite kimya öğrencilerinin asitler ve bazlar hakkındaki bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan poster bildiri, Ankara.

Fen Bilimleri Dersine Yönelik Yaşam Temelli Başarı Testi Geliştirilmesi: Asit Baz Konusu

Year 2017, Volume: 5 Issue: 2, 87 - 110, 27.12.2017

Abstract

Fen öğretim programlarında konuların günlük yaşamla ilişkili öğretilmesine vurgu yapılmaktadır. Yaşam temelli öğretimde, kavramların günlük yaşam uygulamalarından yola çıkılarak öğretim gerçekleştirilir. Bu çalışmanın amacı ortaokuldaki sekizinci sınıf öğrencileri için asit-baz konusuna yönelik “Yaşam Temelli Başarı Testi” YTBT geliştirmektir. YTBT geliştirilmesinde ilk olarak, hazırlanan soruların sekizinci sınıf fen bilimleri dersinin kazanımlarına uygunluğunun belirlenmesi için uzman görüşüne başvurulmuştur. Daha sonra, 20 ortaokul öğrencisine ön uygulama yapılarak testte düzenlemeler yapılmıştır. Son olarak geçerlik ve güvenirlik analizleri için test, sekizinci sınıftaki 125 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde, excel ve SPSS istatistik programı kullanılarak madde güçlük ve ayırt edicilik indeksleri, madde analizi, Kuder-Richardson-20 KR-20 güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır. Testin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.85 olarak hesaplanmıştır. Uzman görüşleri ve yapılan istatistiksel analizler sonucunda geçerlik ve güvenirliği sağlanan 17 maddeden oluşan YTBT geliştirilmiştir

References

  • Acar, B. & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-10.
  • Afacan, Ö., Aydoğdu, M., Akgül, E. M. & Taşar, M. F. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre (fttç) ilişkisini algılama düzeylerinin tespiti (Kırşehir ili örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 124-137.
  • Aydın, N. & Yılmaz, A. (2010). Yapılandırmacı yaklaşımın öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerine etkisi. Hacettepe Üniverisitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 57-68.
  • Bayrakçeken, S. (2012). Test geliştirme. E. Karip (Edit.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 294-324), Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Benckert, S. (1997). Conversation and Context in Physics Education. Retrieved from http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/18144/1/gupea_2077_18144_1.pdf
  • Bennett, J., Lubben, F. & Hogarth, S. (2007). Bringing science to life: A synthesis of the research evidence on the effects of context‐based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347-370.
  • Berkant, H. G. (2007). Dokuzuncu sınıf biyoloji dersinde yapıcı öğrenme temelli hazırlanan anlamlı nedensel düşünmeye dayalı öğretimin öğrencilerin anlamlı nedensel düşünmelerine, akademik başarılarına, kalıcılığa ve günlük yaşam davranışlarına etkisi, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bulunuz, M. & Bulunuz, N. (2013). Fen öğretiminde biçimlendirici değerlendirme ve etkili uygulama örneklerinin tanıtılması. Türk Fen Eğitim Dergisi, 10(4), 119-135
  • Burhan, Y. (2008). Asit ve baz kavramlarına yönelik karikatür destekli çalışma yapraklarının geliştirilmesi ve uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (11. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Canpolat, N. & Pınarbaşı, T. (2011). Bazı kimya kavramlarına yönelik iki kademeli çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 55- 80.
  • Çalık, M. & Ayas, A. (2003). Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 1-17.
  • Crocker, L., & Algina, J. (2006). Introduction to classical and modern test theory. Fort Worth, TX: Harcourt College.
  • Cros, D., Maurin, M., Amouroux, R., Chastrette, M., Leber, J. & Fayol, M. (1986). Conceptions of first‐year university students of the constituents of matter and the notions of acids and bases. European Journal of Science Education, 8(3), 305-313.
  • Demirci, N. & Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ses konusundaki kavram yanilgilarinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 1(1), 23-56.
  • Demirci, Ö. & Özmen, H. (2012). Zenginleştirilmiş bir öğretim materyalinin öğrencilerin asit ve bazlarla ilgili anlamalarına etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1- 17.
  • Doran R. L. (1980). Basic measurement and evaluation of science instruction. Washington, DC: NSTA Press.
  • Elmas, R. & Eryılmaz, A. (2015). Bağlam temelli fen soru yazımı: Kriterler ve efsaneler. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(4), 564-580.
  • Ercan, F., Taşdere, A. & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
  • Eryılmaz, A. & Sürmeli, E. (2002). Üç aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı. ODTÜ, Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Ferketich, D. (1991). Focus on psychometrics aspects of item analysis. Research in Nursing & Health, 14(2), 165–168. doi:10.1002/nur.4770140211
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Companies.
  • Gökulu, A. (2015). Evaluation of exam questions of science and technology teachers and science and technology lesson teog questions according to revised bloom taxonomy. Route Educational and Social Science Journal, 2(2), 434-446.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenilirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 40-57.
  • Hand, B. M. & Treagust, D. F. (1988). Application of a conceptual conflict teaching strategy to enhance student learning of acids and bases. Research in Science Education, 18(1), 53-63.
  • İlhan, N. (2010). Kimyasal denge konusunun öğrenilmesinde yaşam temelli (context based) öğretim yaklaşımının etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • İlhan, N., Doğan, Y. & Çiçek, Ö. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının “özel öğretim yöntemleri” dersindeki yaşam temelli öğretim uygulamaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 666-681.
  • Jang, N. H. (2003). Developing and validating a chemical bonding instrument for korean high school students. Unpublished Dissertation, The Faculty Graduate School University, Missouri.
  • Kaltakci-Gurel, D., Eryılmaz, A. & McDermott, L. C. (2017). Development and application of a four-tier test to assess pre-service physics teachers’ misconceptions about geometrical optics. Research in Science & Technological Education, 35(2), 238-260.
  • Karaaslan, E. H. & Ayas, A. (2016). Fen eğitiminde ‘bilimsel açıklama’ ve önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 101-120.
  • Karataş, F. Ö., Köse, S. & Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(1), 54-69.
  • Karslı, F. & Ayas, A. (2013). Fen ve teknoloji dersi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesine ilişkin bir test geliştirme çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 66-84.
  • Kılınç, A. & Yıldırım, E. G. (2015). Jigsaw tekniğinin öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi. International Journal of Social Science, 37, 421-431.
  • Kirbulut, Z. D. & Geban, O. (2014). Using three-tier diagnostic test to assess students’ misconceptions of states of matter. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(5), 509-521.
  • Koçak, C. & Önen, A. S. (2012). Günlük yaşam kimyası tutum ölçeği geliştirme çalışması. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 318-329.
  • Kubiszyn, T. & Borich, G. (2003). Educational testing and measurement: Classroom application and practice (7th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Loh, A. S. L., Subramaniam, R. & Tan, K. C. D. (2014). Exploring students’ understanding of electrochemical cells using an enhanced two-tier diagnostic instrument. Research in Science & Technological Education, 32(3), 229-250.
  • MEB, (2015). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı pısa 2015 ulusal raporu. Ankara: M.E.B. Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 30.11.2017 tarihinde sayfasından alınmıştır.
  • MEB, (2017). Milli eğitim bakanlığı fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). (Alıntılanan web sayfası http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx )
  • MEB, (2013). Milli eğitim bakanlığı ilköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB, (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Nas, S. E., Çepni, S., Yıldırım, N. & Şenel, T. (2007). Çalışma yapraklarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi: Asit baz örneği. EDU 7, 2(2), 1-17.
  • Özcelik, D. A. (2010). Test hazirlama kilavuzu. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Özmen, H. & Demircioğlu, G. (2003). Asitler ve bazlar konusundaki öğrenci yanlış anlamalarının değerlendirilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 159, 111-119.
  • Rahayu, S., Chandrasegaran, A. L., Treagust, D. F., Kita, M. & Ibnu, S. (2011). Understanding acid–base concepts: Evaluating the efficacy of a senior high school student centred instructional program in Indonesia. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(6), 1439-1458.
  • Saglam, Y., Karaaslan, E. H. & Ayas, A. (2014). Creating a taken-as-shared understanding for scientific explanation: classroom norm perspective. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 2(2), 149-163.
  • Saglam, Y., Karaaslan, E. H. & Ayas, A. (2011). The ımpact of contextual factors on the use of students’ conceptions. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(6), 1391-1413.
  • Şahin, Ç., Bülbül, E. & Durukan, Ü. G. (2013). Öğrencilerin gök cisimleri konusundaki alternatif kavramlarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 38-64.
  • Schwartz, A. T. (2006). Contextualized chemistry education: The American experience. International Journal of Science Education, 28(9), 977–998. doi:10.1080/09500690600702488
  • Sheppard, K. (2006). High school students’ understanding of titrations and related acid- base phenomena. Chemistry Education Research and Practice, 7(1), 32-45.
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. R. (2010). Bağlam temelli ve geleneksel fizik problemlerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 123-140.
  • Toraman, S. & Aydin, H. (2013). Öğretmen adaylarinin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilendirmelerine yönelik görüşleri. Bartin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 146- 170.
  • Toraman, S. (2013). 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilendirmelerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştirmasi: çevremi eğitiyorum. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Tosun, C. & Taşkesenligil, Y. (2011). Revize edilmiş bloom’un taksonomisine göre çözeltiler ve fiziksel özellikleri konusunda başarı testinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 499-522.
  • Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159-169.
  • Treagust, D.F. & Chandrasegaran, A.L. (2007). The Taiwan national science concept learning study in an international perspective. International Journal of Science Education, 29(4), 391–403.
  • Ültay, N. & Çalık, M. (2012). A thematic review of studies into the effectiveness of context-based chemistry curricula. Journal of Science Education and Technology, 21(6), 686- 701.
  • Yahşi, D. (2006). Farklı laboratuar yaklaşımlarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin asit- baz konularındaki kavramları anlamalarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Yıldırım, N. & Maşeroğlu, P. (2016). Kimyayı günlük hayatla ilişkilendirmede tahmin- gözlem-açıklamaya dayalı etkinlikler ve öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 117-145.
  • Yıldız, V. G., Yıldırım, A. & İlhan, N. (2006, Eylül). Üniversite kimya öğrencilerinin asitler ve bazlar hakkındaki bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan poster bildiri, Ankara.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Nail İlhan This is me

Gamze Hoşgören This is me

Publication Date December 27, 2017
Submission Date August 10, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA İlhan, N., & Hoşgören, G. (2017). Fen Bilimleri Dersine Yönelik Yaşam Temelli Başarı Testi Geliştirilmesi: Asit Baz Konusu. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 87-110.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR