Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının, “debi ve süreklilik denklemi” ile ilgili kavram yanılgılarını tespit etmektir. Betimsel nitelikli tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim-öğretim yıllarında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi’nde okuyan 104 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu iki soru ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Sorulara verilen yanıtlardan ve yapılan görüşmelerden elde edilen nitel veriler, içerik analizi yöntemi ile hazırlanan rubriklere göre analiz edilmiştir. Sorulara verilen yanıtlar öğretmen adaylarının debi ve süreklilik denklemi ile ilgili çeşitli kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermektedir. Yapılan görüşmeler de bu durumu desteklemektedir. Özellikle kesit alanı değiştiğinde bir yüzeyden geçen akışkan miktarının da değişeceği yanılgısı oldukça fazladır. Bu sebeple farklı kesit alanlarındaki su miktarını ölçen ya da gösteren bir materyalin geliştirilmesi bu yanılgının giderilmesinde oldukça önemlidir
The aim of this research is to determine misconceptions of science teacher candidates in relation to the "flow rate and continuity equation". In this research in which descriptive survey model is used, the sample is composed of 104 science teachers at Balıkesir University Necatibey Education Faculty between 2014-2015 and 2015-2016 academic years. Two open-ended questions and semistructured interviews, which were prepared by researchers, were used as data collection tools. Qualitative data obtained from the responses to the questions and from the interviews were analyzed according to the rubrics designed by using the content analysis method. The responses to the questions show that the science teacher candidates have various misconceptions about the flow rate and the equation of continuity. Interview records also support this conclusion. The misconception, which states that the amount of fluid passing through a surface will change as the cross-sectional area changes, is quite excessive. Therefore, the development of an instrument that measures or shows the amount of water in different cross-sectional areas is very important in remedying this misconception
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Submission Date | October 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR