Yüzey alanı/hacim oranı sadece basit bir matematiksel hesaplama değildir. Doğada bulunan birçok canlıda bu fenomene rastlamak mümkündür. Vücut sıcaklığını korumak, akciğerlerde gaz değişimi, cisimlerin ısınıp soğuması, besinlerin emilmesi gibi birçok olay yüzey alanı-hacim oranına göre işlemektedir. Budan dolayı hücre boyutu ile difüzyon hızı arasındaki ilişkiyi göstermek için bu deney tasarlanmıştır. Arduino temelli olarak hazırlanan materyal ile ölçümler yapılmıştır. Ölçüm sonuçları iki şekilde hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçların matematiksel hesaplamalar ile uyumlu olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte Arduino kullanılarak deneyin tasarlanması öğretmen ve öğrencilerin teknoloji ve fen bilimlerini bir arada uygulama imkanı sunmaktadır. Ayrıca veriler iki farklı grafikle sunulmuştur. Böylelikle öğrencilerin grafikleri düzenleme ve yorumlama becerilerini geliştireceği düşünülmektedir. Bununla birlikte elde edilen veriler fizik, kimya, matematik ve günlük yaşamla ilişkilendirilerek öğrencilerin öğrendikleri bilgileri farklı alanlarda uygulamaları açısından fayda sağlayacaktır.
The surface area/volume ratio is not just a simple mathematical calculation. It is possible to encounter this phenomenon in many living things found in nature. Many events such as maintaining body temperature, gas exchange in the lungs, heating and cooling of objects, and absorption of nutrients happen according to the surface area-volume ratio. Therefore, this experiment was designed to demonstrate the relationship between cell size and diffusion rate. Measurements were made with the material prepared on the basis of Arduino. The data obtained as a result of the measurement were calculated in two ways. It was determined that the results obtained were compatible with the mathematical calculations. In addition, designing an experiment using Arduino provides the opportunity for teachers and students to apply technology and science together. In addition, the data is presented with two different graphs. Thus, it is thought that students will improve their ability to organize and interpret graphics. In addition, the obtained data are associated with physics, chemistry, mathematics, and daily life. It gives students the opportunity to apply the knowledge they have learned in different fields.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Öğretim Uygulaması |
Authors | |
Early Pub Date | June 21, 2023 |
Publication Date | June 26, 2023 |
Submission Date | November 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 11 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR