Yunan Sineması’nın önemli temsilcilerinden biri olan Michael Cacoyannis, filmlerinde Akdeniz kültürel kodlarını kullanarak, 1990 sonrası Avrupa Birliği’nin bir söylemi olan Akdeniz Sineması’nın temellerini atan yönetmenlerden biri olmuştur. Akdeniz Sineması’nın en belirgin görsel kodları arasında yer alan üçlemeler, kültüre bağlı olarak şekillenme birlikte ve kişinin kendi iç yolculuğunda yaşamış olduğu çatışmalar ve kaygılar yönetmen Cacoyannis’in Stella filminde özellikle Yunan müziği üzerinden melodramatik üçlü bir aşk öyküsünü anlatmaktadır. Filmde, Melina Mercouri’nin ilk Yunan sarışın kadın oyuncu olması ve femme libre (özgür kadın) imajı sunumu Stella filmini sosyal-politik bir film olarak değerlendirilmesine yol açmaktadır. Filmin biçimsel olarak görüntü yönetiminde üst açıları kullanım tarzı minyatür ya da ikonalar formunda oryantalist bir tavırla kullanılmıştır. Filmde üst açılarla hem Rebetiko müzik sahneleri hem de erkeklerin Yunan halk danslarını sergilediği sahneler yönetmenin biçimsel ve içeriksel anlayışını göstermektedir. Bu bağlamda bu çalışmada Stella filmi örneklem olarak seçilmiş olup Akdeniz Sineması’nın görsel kodlarının yönetmen Michael Cacoyannis tarafından nasıl sunulduğu tartışma konusudur.
Michael Cacoyannis, one of the important representatives of Greek Cinema, has been one of the directors who laid the foundations of Mediterranean Cinema, a discourse of the European Union after 1990, by using Mediterranean cultural codes in his films. Among the most distinctive visual codes of Mediterranean Cinema, the trilogy, being shaped depending on the culture, and the conflicts and anxieties experienced in the inner journey of the person, tells a melodramatic trio love story, especially through Greek music, in director Cacoyannis' film Stella. In the film, Melina Mercouri is the first Greek blonde actress and the presentation of the femme libre image leads to the evaluation of Stella as a social-political film. The style of using the upper angles in the form of cinematography of the film was used in the form of miniatures or icons with an orientalist attitude. In the film, both the Rebetiko music scenes and the scenes where men perform Greek folk dances show the director's formal and contextual understanding. In this context, the movie Stella was chosen as a sample in this study and it is a matter of discussion how the visual codes of Mediterranean Cinema are presented by the director Michael Cacoyannis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Radio-Television |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2021 |
Submission Date | November 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 2 |
Submission of articles to the journal is always open.