Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin sosyal ve duygusal öğrenme becerileri, mesleki benlik saygısı ile akademik branş memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırmanın örneklemini Ankara ilinde lisans eğitimi veren bir hemşirelik okulunda öğrenim gören 347 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Akademik Branş Memnuniyeti Ölçeği, Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği, Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizleri ise Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis Testi ile yapılmıştır.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerin sınıflara göre sosyal duygusal öğrenme becerileri ölçek puan ortalamaları arasında fark bulunmazken, akademik branş memnuniyeti ve mesleki benlik saygısı ölçek puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Bu sonuca göre birinci sınıftaki hemşirelik öğrencilerinin mesleki benlik saygısı puan ortalamalarının diğer sınıflardan yüksek olduğu (p<0.05), üçüncü ve dördüncü sınıftaki öğrencilerin akademik branş memnuniyetlerinin ise birinci ve ikinci sınıftakilerden daha düşük olduğu belirlenmiştir (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin mesleki benlik saygıları ile akademik branş memnuniyetleri ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasında pozitif yönde ilişki tespit edilmiştir. Hemşirelik okullarında eğitim müfredatının, eğitim atmosferinin ve eğitim sürecinde kullanılan öğretim stratejilerinin gözden geçirilerek mesleki benlik saygısının artırılmasına yönelik faaliyetlerin geliştirilmesi önerilmektedir.
Aim: This study aims to examine the relationship between the social and emotional learning skills, occupational self-esteem, and academic major satisfaction of nursing students.
Method: This descriptive study comprises 347 students as participants, who are studying at an undergraduate nursing school in Ankara. The study’s data was collected using the Academic Major Satisfaction Scale, the Social Emotional Learning Skills Scale, and the Professional Self Esteem Scale.
Results: Although no difference was found to exist between the nursing students’ social and emotional learning skills scale scores, a statistically significant difference was found in their academic major satisfaction and professional self-esteem scale scores (p<0.05). We analyze the results to determine the source of the difference. On the basis of our analysis, we can see that the first-year nursing students’ professional self-esteem scores were higher than those of the other classes (p<0.05), and the academic major satisfaction scores of the third and fourth year students were lower than those of first and second year students (p<0.05).
Conclusion: A positive relationship was found between professional self-esteem and academic major satisfaction. This study proposes to develop activities that aim to increase professional self-esteem by protecting the education curriculum, atmosphere, and strategies of the nursing school education process
Social and emotional learning nursing student professional self-esteem academic major satisfaction nursing student
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Reserch Papers |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |