Amaç: Çal›flma, s›n›f ö¤retmenlerinin okul sa¤l›¤› konusundaki e¤itim durumlar›n› ve okul sa¤l›¤› hizmetleri kapsam›nda
yapt›klar› uygulamalar› belirlemek amac›yla gerçeklefltirildi.
Yöntem: Örneklemi oluflturan 11 okuldan görev yapan tüm s›n›f ö¤retmenleri (n=150) ile ayn› okullar›n yöneticileri çal›flmaya
al›nd›. Veriler s›n›f ö¤retmenleri ve yöneticiler için haz›rlanan 2 ayr› anket formu ile topland›. Verilerin de¤erlendirilmesinde
say› ve yüzdelik da¤›l›mlar ve ki-kare testi uyguland›.
Bulgular: Tekirda¤ ‹l Merkezi'ndeki ilkö¤retim okullar›nda görevli s›n›f ö¤retmenlerinin %84.7'sinin okul sa¤l›¤› konusunda
e¤itim almad›¤›, %96.6's›n›n mezun olduklar› okullarda verilen okul sa¤l›¤› e¤itimini yeterli bulmad›klar›, %43.3'ünün
ö¤rencilerini ergenlik dönemi hakk›nda bilgilendirdikleri, %30.5'inin çocuk sa¤l›¤› konusunda e¤itim almak istedikleri ve en
çok yap›lan uygulaman›n kaza ve yaralanma durumlar›nda %26.5 ile aileye haber vermek oldu¤u saptand›.
Anahtar Kelimeler: Okul sa¤l›¤›, okul sa¤l›¤› hizmetleri, ilkö¤retim okulu, ö¤retmen.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Reserch Papers |
Authors | |
Publication Date | September 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 16 Issue: 61 |