Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri ve hemşirelik mesleğini seçme nedenlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini, iki ayrı hemşirelik yüksekokulunda 2005-2006 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 295 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin sosyodemografik özellikleri ile ailesine ilişkin özellikleri içeren Öğrenci Bilgi Formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalaması 20.92 ± 1,66’dır, çoğu İç Anadolu Bölgesi’nde, il merkezinde yaşamakta ve yurtta kalmaktadır. Öğrencilerin % 74.2’si orta düzeyde ekonomik duruma sahiptir. Öğrencilerin % 45.8’inde hemşirelik bölümü ilk 5 tercih arasındadır. Tercih nedenleri, açıkta kalmama/aile isteği, insanlara yardım etme isteği, iş bulma kolaylığı, hemşireliğin idealindeki meslek olması ve ailede hemşire olanlara özenti duyma şeklindedir. Sonuç: Öğrencilerin eğitim sürecinde meslekle ilgili görüşlerinin, alanda çalışmaya yönelik motivasyon ve hazır oluşluklarının değerlendirilmesinde eğitimcilere önemli sorumluluklar düşmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Reserch Papers |
Authors | |
Publication Date | September 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 16 Issue: 63 |