<.;ah ma hem irelerin bireye kronik hastahg1 ile ya amay1 t>greterek ya am kalitesini iyile irmede etkin rol alabilecegi dii. ii.ncesinden hareketle, astlmh okul yocuklanna uygulanan ast1m yOnetimi egitiminin yocugun ya am kalitesine etkisini ortaya 91karmak amac1yla tan1mlay1c1, analitik ve yan deneysel olarak planlandt.
<.;ah ma Sosyal Sigortalar Kurumu Gtiztepe Egitim ve Ara 1rma Hastanesi, Alerji imrnilnoloji polikliniginde taldp edilen 46 yocuk ile geryekle tirildi. Verilerinin toplanmas1nda ara ttnc1 tarafindan geli tirilen formlar ve Astimh <.;ocuk Ya am Kalitesi 6lyegi (A<.;YK6) kullanildi. Olyek kullan1lmadan Once geyerlilik govenirlilik yah mas1 ara t1nc1 taraf1ndan yap1ldi.
Egitim Oncesine gore egitim sonras1nda gOrO me gOnOndeki klinik belirtilerde anlamh farkhhk gOrillmezken (p>0.05), y am kalitesi Olyeginin; belirtiler, duygusal i levler alt boyutlannda ve toplam ya am kalitesi puan1nda anlamh art1 lar oldugu (p<0.05) saptand1. Egitim sonras1nda okul devams1zhklar1n1n anlamh ekilde azald1g1 (p<0.02) belirlendi. Egitim Oncesine gtire egitim sonras1 ilaylann dOzenli kullan1lma oran1n1n anlamh olarak artt1g1, (p<0.05) koruyucu ve rahatlat1c1 Hay kullan1m1n1n anlamh ekilde azald1g1 (p<0.05) belirlendi.
Anahtar Kelimeler: <.;ocuk,AstJm, egitim, ya am kalitesi
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Reserch Papers |
Authors | |
Publication Date | August 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 13 Issue: 53 |