BibTex RIS Cite

HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi

Year 1995, Volume: 9 Issue: 38, 57 - 64, 26.08.2015

Abstract

Anksiyete. insan davra111 lan11111 apklamnasmda onemli bir kavram olup "bireyde stres reaksiyonu sonuctt olu an a 1n enerjiye kar 1 geli en psikolojik bir tepki"dir. /o.nksiyete, be!irsiz, endi;;e veren bir korku  duygusu,  ac;1klanan1ayan hatta bazen farkmda bile olunmayan bir dnygu olarak tan11nlanm1 t1r (6, 8, 9, 10, 14, 21).

insana ozgii bir duygu olan anksiyeteyi tammlamak i9i11 bir9ok kavramsal model kulla111lm1 tir. Freud'un kuramrna dayali psikonanalitik  model, be!irlenebilir bir d1 tehlikeye tepki  olan  "ger9ek  anksiyete"yi,  a,m  oian  ve siirekli devam eden "norotik anksiyete"den aymrn tlf. Freud, ilk anksiyetenin dogmnla ba lad1gm1 ve ollime kadar devam ettigini belirtmi tir. Freud'un tersine Homey, anksiyeteyi bireyin gii9siiz kald1g1 iiliim ya da diger dogal durumlar gibi tehditlere  temel  bir  tepki  olarak  tannnlanu,tir.  Homey' in   teorishie   gore anksiyete tepkileri bag11111thk gliven ve gliv gereksinimlerinin kaqt!anmamas1 ile ili kili  davrarn  orneklerine yiinelik  tehditlerle  ortaya 91kar(9).

Year 1995, Volume: 9 Issue: 38, 57 - 64, 26.08.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Reserch Papers
Authors

Fatma Öz This is me

Besti Üstün This is me

Publication Date August 26, 2015
Published in Issue Year 1995 Volume: 9 Issue: 38

Cite

APA Öz, F., & Üstün, B. (2015). HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 9(38), 57-64.
AMA Öz F, Üstün B. HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi. Florence Nightingale Journal of Nursing. September 2015;9(38):57-64.
Chicago Öz, Fatma, and Besti Üstün. “HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 9, no. 38 (September 2015): 57-64.
EndNote Öz F, Üstün B (September 1, 2015) HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi. Florence Nightingale Journal of Nursing 9 38 57–64.
IEEE F. Öz and B. Üstün, “HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, vol. 9, no. 38, pp. 57–64, 2015.
ISNAD Öz, Fatma - Üstün, Besti. “HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 9/38 (September 2015), 57-64.
JAMA Öz F, Üstün B. HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;9:57–64.
MLA Öz, Fatma and Besti Üstün. “HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, vol. 9, no. 38, 2015, pp. 57-64.
Vancouver Öz F, Üstün B. HEMŞiRELiK YÜKSEKOKUL BİRİNCi SINIF ÖĞRENCILERININ KLiNiK UYGULAMA ÖNCESi VE SONRASI ANKSiYETE DÜZEYLERiNIN BELiRLENMESi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;9(38):57-64.