In this study, we have investigated the brand perception of consumers in the market for consumer electronic products such as laptop computers, tablet computers, and cell phones in Siirt. To determine the brand perception, data is obtained by using appropriate market-survey methods and then analyzed by using the Spearman correlation and the Chi-squared Test of Independence. Based on the study results, while we have observed that the level of brand perception is high for laptop computers and cell phones, however, it is comparatively lower for tablet computers.
Bu çalışmada Siirt ilinde yaşayan tüketicilerin elektronik tüketim ürünleri dizüstü/ tablet bilgisayar ve cep telefonu markaları içerisinde marka algılaması araştırması yapılmıştır. Marka algılamasının belirlenmesinde araştırmaya uygun anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiş ve bu veriler üzerinden Spearman korelasyonu ve ki kare bağımsızlık testi analizleri gerçekleştirilmiştir. Dizüstü bilgisayar ve cep telefonunda marka algılamasının yüksek olduğu gözlemlenirken, tablet bilgisayarın algılama düzeyinin dizüstü bilgisayar ve cep telefonuna göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 628 |