Konaklama işletmelerinin krizden olumsuz yönde etkilenmesinde, yöneticilerin krize ve kriz yönetimine karşı yaklaşımları önemli bir rol oynamaktadır. Yöneticilerin, potansiyel bir krizi önleyebilmek, kriz dönemlerindeki tehdit ve tehlikelerden en az zararla çıkabilmek ve bununla birlikte kriz ortamındaki gelişmeleri fırsata çevirebilmek için krize karşı duyarlı olmaları ve kriz yönetimine önem vermeleri gerekmektedir. Bu çalışmada kriz, kriz yönetimi, krize neden olan faktörler ve etkileri konusunda bilgiler verilmiştir. Uygulama çalışmasında, yöneticilerin kriz ve kriz yönetimi konusundaki yaklaşımları test edilmiştir. Araştırma sonucunda, konaklama işletmeleri yöneticilerinin teorik olarak kriz konusunda gerekli bilgilere sahip olmalarına ve kriz yönetimini gerekli görmelerine rağmen, işletmelerinde kriz yönetimini uygulama konusunda yeterli hassasiyeti göstermedikleri belirlenmiştir.
The approaches of managers to crisis and crisis management play an important role upon the negative crises in lodging enterprises. Managers should be sensitive to crisis and pay attention to the crisis management in order to prevent a potential crisis, survive a crisis with least damage from threats and dangers and to turn the developments during the crisis time into opportunities. In this study, crisis, crisis management, the factors that caused the crisis and effects of the factors have been discussed. In the applied study, the approaches of managers to crisis and crisis management have been tested. As a result of research, although managers of lodging enterprises in theory have the enough information about crisis and think that crisis management is necessary; it is determined that the managers haven’t showed sufficient sensitivity in application to crisis management in their lodging enterprises.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 572 |