Bu çalışmada uluslararası politikada yumuşak gücün artan öneminin vurgulanması ve bunun turizm sektörü üzerindeki etkisi Türkiye örneğinden hareketle anlatılmaya çalışılmıştır. Yumuşak gücün günümüzdeki rolünün sektörel yansımalarının olduğu ve bu bakımdan turizmin, Türkiye’nin yumuşak gücünden etkilendiği saptaması yapılmıştır. Türkiye’nin diğer yumuşak güç unsurlarının turizme yansıması değerlendirilerek, aralarında doğru yönlü ilişki olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca turizm faaliyetlerinin bir ülkenin imajını oluşturan, çıkarlarını gerçekleştirmeye yarayan, yumuşak güç unsurlarından biri olduğu değerlendirilmiştir.Çalışmada yumuşak gücün önemine değinilerek, bir yumuşak güç unsuru olan turizmin devletlerin çıkarlarının gerçekleştirilmesindeki etkisi üzerine vurgu yapılmıştır. Turizmin diğer yumuşak güç unsurlarının da desteğiyle, Türkiye’nin bölgesel güç olma niteliğine katkı yapabileceği değerlendirmesi yapılmıştır. Turizm faaliyetleri sonucu elde edilen kazançların bu varsayımı desteklediği sonucuna nitel araştırma yöntemi kullanılarak ulaşılmıştır
In this study, the emphasize in the increasing importance of soft power in international politics and its impact on the tourism sector is explained through the case of Turkey. The current role of soft power has sectorial reflections. For that reason, it has been detected that tourism has been affected by the soft power of Turkey. By evaluating the reflections of Turkey’s other soft power elements on tourism, it has been demonstrated that there has been a direct relationship between them. Also it has been evaluated that the activitiy of tourism which has been the image of a country and its interests has been considered as one of the elements of this soft power.In the study, the impact of tourism, as an element of soft power, has been emhphasized in the realization of the interests of the states by referring to the importance of soft power. It has been evaluated that tourism has contributed to the quality of Turkey’s regional power with the support of other elements of soft power. By using the qualitative research it has been concluded that the gains as a result of tourism activity have supported this assumption
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 571 |