Research Article
BibTex RIS Cite

TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI

Year 2003, Volume: 1 Issue: 3, 38 - 41, 19.06.2003

Abstract

Modern bir yönetim felsefesi olarak
TKY, gittikçe artan çeşitli süreç ve faaliyetleri içermeye başlayarak yıllardır
evrimleşmektedir. Kıyaslama önemli bir TKY tekniğidir. Toplam kalite ve
kıyaslama arasındaki bağlantı açıktır. Kıyaslama sürekli iyileştirme döngüsünü
hızlandırmak  ve toplam kalite kültürüne
dışsal bir perspektifi ilave etmek için örgütün bir lokomotifi olarak
teşvik  edilir. Mamafih, toplam kalite
bütün süreçlerde artışlı iyileştirmeleri gerçekleştirirken bazı örgütler için
bu yeterli olmayabilir. Bazı örgütler için süreç performansında belirli bir
miktardaki sıçramaya, rekabette geri kalmamak için  örgütlerin ihtiyaçları vardır.      




References

  • 1. Aktan Coşkun CAN, “Çağdaş Yönetim Anlayışı:Toplam Kalite”, Yeni Türkiye, Yıl:5, Sayı:26, 1999 (Mart-Nisan)
  • 2. Al-Khalifa, Khalifa N. ve Elaine M, Aspinwall, “The Development Of Total Quality Management In Qutar”, The TQM Magazine, Vol.12, No.3, 2000, ss.194-204
  • 3. Dale, B.G. ve D. M. Lascelles, “Total Quality 4. Management Adoption:Revisiting The Levels”, The TQM Magazine, Vol.9, No.6, 1997, ss.418-428
  • 4. Ertürk, Mümin, İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 1998
  • 5. Hellsten, Ulrika ve Bengt, Klefsjö, “TQM As A Management System Consisting Of Values, Techniques And Tools”, The TQM Mqgazine, Vol.12, No.4, 2000, ss.238-244
  • 6. Jacques, March Laree, “Fifty Years Of Quality-An Anniversary Retrospective”, The TQM Magazine, Vol.8, No.4, 1996, ss.5-16
  • 7. Krüger, Volker, “Total Quality Management And Its Humanistic Orientation Towards Organizational Analysis”, The TQM Magazine, Vol.10, No.4, 1998, ss.293-301
  • 8. Li, Heng ve Diğerleri, “Co-operative Benchmarking: A Tool For Partnering Excellence In Construction”, International Journal Of Project Management, Vol.19, 2001, ss.179
  • 9. Melan, Eugene H.,“Implementing TQM:A Contingency Approach To Intervention And Change”, International Journal Of Quality Science, Vol.3, No.2, 1998, ss.126-146
  • 10. Morris, D.S. ve Diğerleri, “Relationship Marketing Needs Total Quality Management”, Total Quality Management, Vol.10, No.4&5, 1999, ss.659-665
  • 11. Stephens, Bob, “Implementation ISO 9000 Or Ford’s Q1 Award:Effects On Organizational Knowledge And Application Of TQM Principles And Quality Tools”, The TQM Magazine, Vol.9, No.3, 1997, ss.190-200
  • 12. Tekin, Mahmut, Toplam Kalite Yönetimi, Kuzucular Ofset, Konya, 1999
  • 13. Thiagarajan, T. ve M. Zairi, “A Review Of Total Quality Management In Practice:Understanding The Fundementals Through Examples Of Best Practice Applications-Part II”, The TQM Magazine, Vol.9, No.5, 1997a, ss.344-356
  • 14. Thiagarajan, T. ve M. Zairi, “A Review Of Total Quality Management In Practice: Understanding The Fundementals Through Examples Of Best Practice Applications-Part III”, The TQM Magazine, Vol.9, No.6, 1997b, ss.414-417
  • 15. Williams, Nathan, “ISO 9000 As A Route To TQM In Small To Medium-Sized Enterprises:Snake Or Ladder?”, The TQM Magazine, Vol.9, No.1, 1997, ss.8-13
  • 16. Zairi, Mohamed, “The Art of Benchmarking:Using Customer Feedback to Establish A Performance Gap”, Total Quality Management, Vol.3, Issue:7, 1992, ss.177-193
Year 2003, Volume: 1 Issue: 3, 38 - 41, 19.06.2003

Abstract

References

  • 1. Aktan Coşkun CAN, “Çağdaş Yönetim Anlayışı:Toplam Kalite”, Yeni Türkiye, Yıl:5, Sayı:26, 1999 (Mart-Nisan)
  • 2. Al-Khalifa, Khalifa N. ve Elaine M, Aspinwall, “The Development Of Total Quality Management In Qutar”, The TQM Magazine, Vol.12, No.3, 2000, ss.194-204
  • 3. Dale, B.G. ve D. M. Lascelles, “Total Quality 4. Management Adoption:Revisiting The Levels”, The TQM Magazine, Vol.9, No.6, 1997, ss.418-428
  • 4. Ertürk, Mümin, İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 1998
  • 5. Hellsten, Ulrika ve Bengt, Klefsjö, “TQM As A Management System Consisting Of Values, Techniques And Tools”, The TQM Mqgazine, Vol.12, No.4, 2000, ss.238-244
  • 6. Jacques, March Laree, “Fifty Years Of Quality-An Anniversary Retrospective”, The TQM Magazine, Vol.8, No.4, 1996, ss.5-16
  • 7. Krüger, Volker, “Total Quality Management And Its Humanistic Orientation Towards Organizational Analysis”, The TQM Magazine, Vol.10, No.4, 1998, ss.293-301
  • 8. Li, Heng ve Diğerleri, “Co-operative Benchmarking: A Tool For Partnering Excellence In Construction”, International Journal Of Project Management, Vol.19, 2001, ss.179
  • 9. Melan, Eugene H.,“Implementing TQM:A Contingency Approach To Intervention And Change”, International Journal Of Quality Science, Vol.3, No.2, 1998, ss.126-146
  • 10. Morris, D.S. ve Diğerleri, “Relationship Marketing Needs Total Quality Management”, Total Quality Management, Vol.10, No.4&5, 1999, ss.659-665
  • 11. Stephens, Bob, “Implementation ISO 9000 Or Ford’s Q1 Award:Effects On Organizational Knowledge And Application Of TQM Principles And Quality Tools”, The TQM Magazine, Vol.9, No.3, 1997, ss.190-200
  • 12. Tekin, Mahmut, Toplam Kalite Yönetimi, Kuzucular Ofset, Konya, 1999
  • 13. Thiagarajan, T. ve M. Zairi, “A Review Of Total Quality Management In Practice:Understanding The Fundementals Through Examples Of Best Practice Applications-Part II”, The TQM Magazine, Vol.9, No.5, 1997a, ss.344-356
  • 14. Thiagarajan, T. ve M. Zairi, “A Review Of Total Quality Management In Practice: Understanding The Fundementals Through Examples Of Best Practice Applications-Part III”, The TQM Magazine, Vol.9, No.6, 1997b, ss.414-417
  • 15. Williams, Nathan, “ISO 9000 As A Route To TQM In Small To Medium-Sized Enterprises:Snake Or Ladder?”, The TQM Magazine, Vol.9, No.1, 1997, ss.8-13
  • 16. Zairi, Mohamed, “The Art of Benchmarking:Using Customer Feedback to Establish A Performance Gap”, Total Quality Management, Vol.3, Issue:7, 1992, ss.177-193
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Esma Ülkü Kaya

Publication Date June 19, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Kaya, E. Ü. (2003). TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 1(3), 38-41.
AMA Kaya EÜ. TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI. (DAD). June 2003;1(3):38-41.
Chicago Kaya, Esma Ülkü. “TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 1, no. 3 (June 2003): 38-41.
EndNote Kaya EÜ (June 1, 2003) TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 1 3 38–41.
IEEE E. Ü. Kaya, “TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI”, (DAD), vol. 1, no. 3, pp. 38–41, 2003.
ISNAD Kaya, Esma Ülkü. “TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 1/3 (June 2003), 38-41.
JAMA Kaya EÜ. TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI. (DAD). 2003;1:38–41.
MLA Kaya, Esma Ülkü. “TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 3, 2003, pp. 38-41.
Vancouver Kaya EÜ. TKY VE KIYASLAMA YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ BAĞLANTI. (DAD). 2003;1(3):38-41.