Bu araştırmada İlköğretim 4. ve 5. sınıf
öğrencilerinin Fen Bilgisi dersine ilişkin tutum ve düşünceleri incelenmiştir.
Bu amaçla Elazığ İl merkezinde bulunan devlete ait ve özel ilköğretim
okullarında okuyan 315 kişilik bir öğrenci grubunu üzerinde çalışılmıştır.
Öğrencilerin Fen Bilgisi dersine ilişkin görüş ve düşüncelerini ifade etmeleri
için bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçeği önceden geçerlik ve
güvenirlik analizine tabi tutulmuş ve pilot uygulama için 173 öğrenci üzerinde
uygulanmıştır. Araştırma ile öğrencilerin Fen bilgisi dersinden kaygı
duydukları ve dersin öğretmeninden kaynaklanan bir iletişim eksikliğinin olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 19, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 3 |