Research Article
BibTex RIS Cite

SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA)

Year 2003, Volume: 2 Issue: 1, 49 - 53, 17.11.2003

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sebze ve meyve
pazarlamasında faaliyet gösteren aracı kuruluşların (komisyoncuların) satın
alma kararlarını etkileyen faktörlerin önem derecesini ortaya koymak ve il
dışından satın alınan ürünlerin yerine yerel üreticiler tarafından üretilen
ürünlere yönelmelerine katkı sağlamaktır. Ayrıca, ürün desenini çoğaltmak için
organizeli çalışmaların yapılmasına  bazı
öneriler getirmektir.

Elazığ’da sebze ve meyve üretimi,
küçük aile işletmeleri biçiminde yapıldığı için organize bir pazarlama sistemi
gelişmemiştir. Öte yandan daha geniş çapta sebze ve meyve üretimi yapan
işletmelerde de üretilen ürünlerin dayanıklılık süresinin kısa olması ve
özellikle ilde işleme-saklama işletmelerinin yetersiz olması pazarlama alanında
yaşanan problemlerin başında gelmektedir.

Bu amaçla, Elazığ toptancı sebze ve
meyve halinde faaliyet gösteren toplam 81 komisyoncunun 62’sinde  anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu anket
çalışmasıyla, komisyoncuların satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin önem
derecesine göre bir sıralaması ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca, yerel üreticilerin
gerek ürünlerin pazarlamasında karşılaştıkları problemlerin  çözümüne gerekse ürün deseninin artırılması
yönelik bazı  öneriler getirilmiştir.




References

  • 1. Anonim, 1998. T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü, Yaş Sebze ve Meyve Ticaretinin Düzenlenmesi ve Toptancı Halleri İle İlgili Mevzuat, Yayın No: 38, 2. Baskı, 1-2, Ankara.
  • 2. Anonim, 2001. Elazığ 1. Ekonomi Kurultayı, 2 Haziran 2001, F.Ü. Basımevi, Elazığ, s.14 (Alıntı: Anonim (1995).DİE Türkiye İstatistik Yıllığı, Ankara).
  • 3. Aşıcı, Ö., Ö.B. Tek, 1985. Fiziksel Dağıtım Yönetimi, Bilgehan Basımevi, 44-45, İzmir.
  • 4. Güneş ve Ark., 1986. Adana ve İçel İllerinde Üretilen ve Ankara’ya Gönderilen Önemli Meyve ve Sebzelerin Pazarlamasının Düzenlenmesi ve Masraflarının Düşürülmesi Araştırması, TÜBİTAK Proje No: TOAG-550, Ankara.
  • 5. Mucuk, İ., 1990. Pazarlama İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 6-7, İstanbul.
Year 2003, Volume: 2 Issue: 1, 49 - 53, 17.11.2003

Abstract

References

  • 1. Anonim, 1998. T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü, Yaş Sebze ve Meyve Ticaretinin Düzenlenmesi ve Toptancı Halleri İle İlgili Mevzuat, Yayın No: 38, 2. Baskı, 1-2, Ankara.
  • 2. Anonim, 2001. Elazığ 1. Ekonomi Kurultayı, 2 Haziran 2001, F.Ü. Basımevi, Elazığ, s.14 (Alıntı: Anonim (1995).DİE Türkiye İstatistik Yıllığı, Ankara).
  • 3. Aşıcı, Ö., Ö.B. Tek, 1985. Fiziksel Dağıtım Yönetimi, Bilgehan Basımevi, 44-45, İzmir.
  • 4. Güneş ve Ark., 1986. Adana ve İçel İllerinde Üretilen ve Ankara’ya Gönderilen Önemli Meyve ve Sebzelerin Pazarlamasının Düzenlenmesi ve Masraflarının Düşürülmesi Araştırması, TÜBİTAK Proje No: TOAG-550, Ankara.
  • 5. Mucuk, İ., 1990. Pazarlama İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 6-7, İstanbul.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Emin Akkılıç This is me

Publication Date November 17, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Akkılıç, M. E. (2003). SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 2(1), 49-53.
AMA Akkılıç ME. SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA). (DAD). November 2003;2(1):49-53.
Chicago Akkılıç, Mehmet Emin. “SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 2, no. 1 (November 2003): 49-53.
EndNote Akkılıç ME (November 1, 2003) SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 2 1 49–53.
IEEE M. E. Akkılıç, “SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA)”, (DAD), vol. 2, no. 1, pp. 49–53, 2003.
ISNAD Akkılıç, Mehmet Emin. “SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 2/1 (November 2003), 49-53.
JAMA Akkılıç ME. SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA). (DAD). 2003;2:49–53.
MLA Akkılıç, Mehmet Emin. “SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 1, 2003, pp. 49-53.
Vancouver Akkılıç ME. SEBZE VE MEYVE PAZARLAMASINDA KOMİSYONCULARIN SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (ELAZIĞ TOPTANCI SEBZE VE MEYVE HALİNDE BİR UYGULAMA). (DAD). 2003;2(1):49-53.