Küreselleşmenin ortaya çıkmasıyla birlikte insan
hayatı yeniden şekillenmiştir. Bu durum bireyleri ve kurumları yeni dönemin bir
sonucu olarak köklü değişimlere itmiş, düşünmeyi öğrenmeyi insan hayatının en
temel becerisi haline getirmiştir. Toplumsal bir kurum olan okul ve diğer
eğitim ilgililerinin eğitimdeki bu yeni paradigmayı öncelikli olarak ele alması
ve süreçlerini de yeni bilgininin özelliklerine göre yapılandırmasına bağlıdır.
İnsan hayatını kolaylaştıran bilginin hız, kapsam ve geçerliliğinin değişmesi,
buna uyum sağlayamayan bireyleri ve toplumları beraberinde birtakım
problemlerle karşı karşıya getirmektedir. Bu sebeple doğru bilgiye ulaşma,
seçme ve kullanma becerisinin geliştirilmesi gereklidir. Bu da fertlerin
düşünme güçlerinin geliştirilmesiyle mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 2 Issue: 3 |