Araştırmanın
amacı, “İlköğretim (1.-5. Sınıf) Türkçe ders kitaplarının genel bir
değerlendirmesi”ni yapmaktır. Araştırmada, survey yöntemi kullanılmıştır. Bu
kapsamda kullanılan ölçeğin, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.716, Bartlett
testi 2953.286 ve Cronbach alphası 0.73’dür. Ölçekte, toplam 25 madde vardır.
Bulgulara göre, ilköğretim (1.-5. Sınıf) Türkçe ders kitaplarının genel olarak
“Yeterli” sınırlar içinde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, daha ileri
çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
1. Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: EĞİT-DER Yayınları V.
2. Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendir-meye Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
3. Duman, A. (2002). MEB İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Üzerine Bir Değerlendirme, Milli Folklor, 7(156): 148-152.
4. Işıksalan, N. (1998). 1992 Türk Dili ve Edebiyatı Ders Programı İle MEB Lise Birinci Sınıf Edebiyat Kitabının Değerlendirilmesi (Alan Araştırması-Ankara Örneği), Milli Eğitim, (140): 56-66.
5. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
6. Kılıç, Z.; Atasay, B.; Tertemiz, N.; Seren, M; Ercan, L. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Fen Bilgisi 4-8, Ankara: Nobel Yayınevi.
7. Kula, O.B. (1988). Ders Kitabının Yapımında Gözetilen Bilim, Kuramsal ve Didaktik Çerçeve, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2, 1(2): 97-107.
8. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Emel Matbaacılık.
9. Tekışık, H.H. (1986). Ders Kitabı Nedir, Seçimi Nasıl Olmalı?, Çağdaş Eğitim, 11(110): 1-3.
10. Tekin, H. (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlen-dirme, Ankara: Mars Matbaası.
11. Tertemiz, N.; Ercan, L. Ve Kayabaşı, Y. (2001). Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Sosyal Bilgiler 4-8, Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 4-8, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4-8), Ankara: Nobel Yayınevi.
Year 2004,
Volume: 3 Issue: 1, 21 - 24, 28.11.2004
1. Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: EĞİT-DER Yayınları V.
2. Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendir-meye Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
3. Duman, A. (2002). MEB İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Üzerine Bir Değerlendirme, Milli Folklor, 7(156): 148-152.
4. Işıksalan, N. (1998). 1992 Türk Dili ve Edebiyatı Ders Programı İle MEB Lise Birinci Sınıf Edebiyat Kitabının Değerlendirilmesi (Alan Araştırması-Ankara Örneği), Milli Eğitim, (140): 56-66.
5. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
6. Kılıç, Z.; Atasay, B.; Tertemiz, N.; Seren, M; Ercan, L. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Fen Bilgisi 4-8, Ankara: Nobel Yayınevi.
7. Kula, O.B. (1988). Ders Kitabının Yapımında Gözetilen Bilim, Kuramsal ve Didaktik Çerçeve, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2, 1(2): 97-107.
8. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Emel Matbaacılık.
9. Tekışık, H.H. (1986). Ders Kitabı Nedir, Seçimi Nasıl Olmalı?, Çağdaş Eğitim, 11(110): 1-3.
10. Tekin, H. (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlen-dirme, Ankara: Mars Matbaası.
11. Tertemiz, N.; Ercan, L. Ve Kayabaşı, Y. (2001). Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Sosyal Bilgiler 4-8, Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 4-8, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4-8), Ankara: Nobel Yayınevi.
Semerci, Ç. (2004). İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 21-24.
AMA
Semerci Ç. İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. (DAD). November 2004;3(1):21-24.
Chicago
Semerci, Çetin. “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3, no. 1 (November 2004): 21-24.
EndNote
Semerci Ç (November 1, 2004) İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3 1 21–24.
IEEE
Ç. Semerci, “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”, (DAD), vol. 3, no. 1, pp. 21–24, 2004.
ISNAD
Semerci, Çetin. “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3/1 (November 2004), 21-24.
JAMA
Semerci Ç. İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. (DAD). 2004;3:21–24.
MLA
Semerci, Çetin. “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 1, 2004, pp. 21-24.
Vancouver
Semerci Ç. İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. (DAD). 2004;3(1):21-4.