Research Article
BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ

Year 2004, Volume: 3 Issue: 1, 21 - 24, 28.11.2004

Abstract




Araştırmanın
amacı, “İlköğretim (1.-5. Sınıf) Türkçe ders kitaplarının genel bir
değerlendirmesi”ni yapmaktır. Araştırmada, survey yöntemi kullanılmıştır. Bu
kapsamda kullanılan ölçeğin, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.716, Bartlett
testi 2953.286 ve Cronbach alphası 0.73’dür. Ölçekte, toplam 25 madde vardır.
Bulgulara göre, ilköğretim (1.-5. Sınıf) Türkçe ders kitaplarının genel olarak
“Yeterli” sınırlar içinde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, daha ileri
çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.




References

  • 1. Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: EĞİT-DER Yayınları V.
  • 2. Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendir-meye Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • 3. Duman, A. (2002). MEB İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Üzerine Bir Değerlendirme, Milli Folklor, 7(156): 148-152.
  • 4. Işıksalan, N. (1998). 1992 Türk Dili ve Edebiyatı Ders Programı İle MEB Lise Birinci Sınıf Edebiyat Kitabının Değerlendirilmesi (Alan Araştırması-Ankara Örneği), Milli Eğitim, (140): 56-66.
  • 5. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • 6. Kılıç, Z.; Atasay, B.; Tertemiz, N.; Seren, M; Ercan, L. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Fen Bilgisi 4-8, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • 7. Kula, O.B. (1988). Ders Kitabının Yapımında Gözetilen Bilim, Kuramsal ve Didaktik Çerçeve, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2, 1(2): 97-107.
  • 8. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Emel Matbaacılık.
  • 9. Tekışık, H.H. (1986). Ders Kitabı Nedir, Seçimi Nasıl Olmalı?, Çağdaş Eğitim, 11(110): 1-3.
  • 10. Tekin, H. (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlen-dirme, Ankara: Mars Matbaası.
  • 11. Tertemiz, N.; Ercan, L. Ve Kayabaşı, Y. (2001). Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Sosyal Bilgiler 4-8, Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 4-8, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4-8), Ankara: Nobel Yayınevi.
Year 2004, Volume: 3 Issue: 1, 21 - 24, 28.11.2004

Abstract

References

  • 1. Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: EĞİT-DER Yayınları V.
  • 2. Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendir-meye Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • 3. Duman, A. (2002). MEB İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Üzerine Bir Değerlendirme, Milli Folklor, 7(156): 148-152.
  • 4. Işıksalan, N. (1998). 1992 Türk Dili ve Edebiyatı Ders Programı İle MEB Lise Birinci Sınıf Edebiyat Kitabının Değerlendirilmesi (Alan Araştırması-Ankara Örneği), Milli Eğitim, (140): 56-66.
  • 5. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • 6. Kılıç, Z.; Atasay, B.; Tertemiz, N.; Seren, M; Ercan, L. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Fen Bilgisi 4-8, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • 7. Kula, O.B. (1988). Ders Kitabının Yapımında Gözetilen Bilim, Kuramsal ve Didaktik Çerçeve, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2, 1(2): 97-107.
  • 8. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Emel Matbaacılık.
  • 9. Tekışık, H.H. (1986). Ders Kitabı Nedir, Seçimi Nasıl Olmalı?, Çağdaş Eğitim, 11(110): 1-3.
  • 10. Tekin, H. (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlen-dirme, Ankara: Mars Matbaası.
  • 11. Tertemiz, N.; Ercan, L. Ve Kayabaşı, Y. (2001). Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Sosyal Bilgiler 4-8, Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 4-8, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4-8), Ankara: Nobel Yayınevi.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Çetin Semerci

Publication Date November 28, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Semerci, Ç. (2004). İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 21-24.
AMA Semerci Ç. İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. (DAD). November 2004;3(1):21-24.
Chicago Semerci, Çetin. “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3, no. 1 (November 2004): 21-24.
EndNote Semerci Ç (November 1, 2004) İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3 1 21–24.
IEEE Ç. Semerci, “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”, (DAD), vol. 3, no. 1, pp. 21–24, 2004.
ISNAD Semerci, Çetin. “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3/1 (November 2004), 21-24.
JAMA Semerci Ç. İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. (DAD). 2004;3:21–24.
MLA Semerci, Çetin. “İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 1, 2004, pp. 21-24.
Vancouver Semerci Ç. İLKÖĞRETİM (1.-5. SINIF)TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ. (DAD). 2004;3(1):21-4.