Bu çalışma
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmesiyle ilgili kavram yanılgılarını
belirlemek ama-cıyla yapılmıştır. Çalışmaya
Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinden toplam 76 öğrenci katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek
amacıyla 19 doğru yanlış testi ve 2 tane de açık uçlu soru kulla-nılmıştır. Sonuçlar
öğrencilerin hücre bölünmesi ile ilgili benzer kavram yanılgılarına sahip
olduklarını gös-termiştir.
1. Aşçı, Z., Özkan, Ş., Tekkaya, C. 2001. Students’ misconceptions about respiration: a cross-age study. (Öğrencilerin solunum konusundaki kav-ram yanılgıları: karşılaştırmalı bir çalışma). Eği-tim ve Bilim (Education and Science) 26 (120), 29-36.
2. Atılboz, N.G. 2004. Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anla-ma düzeyleri ve kavram yanılgılar. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi 24 (3), 147-157.
3. Ayas, A., Özmen, H., Coştu, B. 2002. Lise öğrencilerinin buharlaşma kavramı ile ilgili anla-malarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 14, 74-84.
4. Can, Ş., Harmandar, M. 2004. Fen bilgisi öğ-retmenliği ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavramsal yanılgı-ları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (8), 17-32.
5. Cerit, N., Sarıkoç, A. 2005. A study about misconceptions of the lycee one students concerning the matter and its features. Selçuk Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 19, 123-135.
6. Fisher, K.M. 1985. “A misconception in biology: Amino acids and translation”. Journal of Research in Science Teaching, 22 (1), 562.
7. Karataş, Ö., Köse, S., Coştu, B. 2003. Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 1, (13), 54-69.
8. Köse, S., Coştu, B., Keser, Ö.F. 2003. Fen konu-larındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: tga yöntemi ve örnek etkinlikler. Pamukkale Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13),43-53.
9. Mintzes, J. J., & Wandersee, J. H. 1998. Research in science teaching and learning: A human constructivist view. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. D. Novak (Eds.), Teaching science for understanding: A human constructi-vist view (pp. 59–92). San Diego, CA: Academic Press.
10. Morrison, J.A. and Lederman, N.G. 2002. Science teachers’ diagnosis and understanding of students’ preconceptions. Sci Ed. 87, 849-867.
11. Odom, A.L. 1995. Secondary and college student’s misconceptions about diffusion and osmosis. American Biology Teacher,57,409-415.
12. Palmer, D.H. 1999. Exploring the link between students’ scientific and nonscientific conceptions. Inc. Sci Ed. 83, 639-653.
13. Pashley, M. 1994. A-level students: their problems with gene and allele. Journal of Biological Education. 28 (2), 120-127.
14. Tekkaya, C. ve Balcı, S. 2003. Öğrencilerin foto-sentez ve bitkilerde solunum konularındaki kav-ram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
15. Turan, M., Boyraz, Z. 2004. Öğretim materyali olarak kavram haritaları. F.Ü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 126-131.
16. Von Glaserfeld, E. 1993. Questions and answers about radical constructivism. In K. Tobin (Ed.), The practice of constructivism in science educati-on. Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
17. Waheed, T. and Lucas, A.M. 1992. Understan-ding interrelated topics: photosynthesis at age 14. Journal of Biological Education. 26 (3), 193-200.
18. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C., Sinan, O. 2004. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının difüzyon ile ilgili kavram yanılgıları. BAÜ Fen Bil. Ens. Dergisi.6 (1), 79-99.
19. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. 2000. Lise öğrencilerin-de oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda görülen kavram yanılgılarının saptanması. Hacet-tepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 185-191.
Year 2006,
Volume: 4 Issue: 3, 70 - 73, 30.07.2006
1. Aşçı, Z., Özkan, Ş., Tekkaya, C. 2001. Students’ misconceptions about respiration: a cross-age study. (Öğrencilerin solunum konusundaki kav-ram yanılgıları: karşılaştırmalı bir çalışma). Eği-tim ve Bilim (Education and Science) 26 (120), 29-36.
2. Atılboz, N.G. 2004. Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anla-ma düzeyleri ve kavram yanılgılar. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi 24 (3), 147-157.
3. Ayas, A., Özmen, H., Coştu, B. 2002. Lise öğrencilerinin buharlaşma kavramı ile ilgili anla-malarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 14, 74-84.
4. Can, Ş., Harmandar, M. 2004. Fen bilgisi öğ-retmenliği ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavramsal yanılgı-ları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (8), 17-32.
5. Cerit, N., Sarıkoç, A. 2005. A study about misconceptions of the lycee one students concerning the matter and its features. Selçuk Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 19, 123-135.
6. Fisher, K.M. 1985. “A misconception in biology: Amino acids and translation”. Journal of Research in Science Teaching, 22 (1), 562.
7. Karataş, Ö., Köse, S., Coştu, B. 2003. Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 1, (13), 54-69.
8. Köse, S., Coştu, B., Keser, Ö.F. 2003. Fen konu-larındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: tga yöntemi ve örnek etkinlikler. Pamukkale Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13),43-53.
9. Mintzes, J. J., & Wandersee, J. H. 1998. Research in science teaching and learning: A human constructivist view. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. D. Novak (Eds.), Teaching science for understanding: A human constructi-vist view (pp. 59–92). San Diego, CA: Academic Press.
10. Morrison, J.A. and Lederman, N.G. 2002. Science teachers’ diagnosis and understanding of students’ preconceptions. Sci Ed. 87, 849-867.
11. Odom, A.L. 1995. Secondary and college student’s misconceptions about diffusion and osmosis. American Biology Teacher,57,409-415.
12. Palmer, D.H. 1999. Exploring the link between students’ scientific and nonscientific conceptions. Inc. Sci Ed. 83, 639-653.
13. Pashley, M. 1994. A-level students: their problems with gene and allele. Journal of Biological Education. 28 (2), 120-127.
14. Tekkaya, C. ve Balcı, S. 2003. Öğrencilerin foto-sentez ve bitkilerde solunum konularındaki kav-ram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
15. Turan, M., Boyraz, Z. 2004. Öğretim materyali olarak kavram haritaları. F.Ü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 126-131.
16. Von Glaserfeld, E. 1993. Questions and answers about radical constructivism. In K. Tobin (Ed.), The practice of constructivism in science educati-on. Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
17. Waheed, T. and Lucas, A.M. 1992. Understan-ding interrelated topics: photosynthesis at age 14. Journal of Biological Education. 26 (3), 193-200.
18. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C., Sinan, O. 2004. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının difüzyon ile ilgili kavram yanılgıları. BAÜ Fen Bil. Ens. Dergisi.6 (1), 79-99.
19. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. 2000. Lise öğrencilerin-de oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda görülen kavram yanılgılarının saptanması. Hacet-tepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 185-191.
Emre, İ., & Bahşi, M. (2006). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 4(3), 70-73.
AMA
Emre İ, Bahşi M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). July 2006;4(3):70-73.
Chicago
Emre, İrfan, and Muammer Bahşi. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4, no. 3 (July 2006): 70-73.
EndNote
Emre İ, Bahşi M (July 1, 2006) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4 3 70–73.
IEEE
İ. Emre and M. Bahşi, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”, (DAD), vol. 4, no. 3, pp. 70–73, 2006.
ISNAD
Emre, İrfan - Bahşi, Muammer. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4/3 (July 2006), 70-73.
JAMA
Emre İ, Bahşi M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). 2006;4:70–73.
MLA
Emre, İrfan and Muammer Bahşi. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 3, 2006, pp. 70-73.
Vancouver
Emre İ, Bahşi M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). 2006;4(3):70-3.