Çağımızdaki hızlı değişim sürecinin bir sonucu olarak
yoğun bir rekabet yaşanmakta ve buna bağlı olarak yüksek nitelikli işgücü
yetiştirme ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Söz konusu nitelikli insan gücünü
yetiştirmede mesleki ve teknik eğitim ve yetişkin eğitiminin önemli bir işlevi
vardır. Bu araştırmanın genel amacı Türkiye ’de ve Dünyada yetişkin eğitimi ve
mesleki eğitim konusunda yapılan çalışmaları belirlemek ve Avrupa Birliği’ne
uyum açısından değerlendirmektir.
1. Aalst, F.(2001). Latest Developments in Voca-tional Education and Training in Europe: Lifelong Learning in a Network Society. http://www.efvet.org/documents/memberdocs.html (Kasım 2004’te alınmıştır).
2. Arıman, F. E. (1996). Avrupa Topluluğunda Eğitim Kavramı, Ortak Mesleki Eğitim Politika-sı ve İlgili Programlar. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Avrupa Topluluğu Ens-titüsü . İstanbul.
3. Arslan, M. (2002). Meslek Standartları Sınav ve Belgelendirme Sistemine İlişkin Görüşler. İşveren Dergisi. Sayı : 7.
4. Council of Ontario Universities and Ontario Ministry of Education and Training, (1998). Sectoral Skill Needs and The Role of Universities.http://opas-partnerships.com/html/ fl.htm (Mart 2003’te alınmıştır).
5. DPT, (2001). Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu.http://ekutup.dpt.gov.tr/egitim/oik584.pdf(Kasım 2004’te alınmıştır).
6. European Commission, (2004). What is GRUNDTVIG?.http://europa.eu.int/comm/education/programmes/socrates/grundtvig/home_en.html (Kasım 2004’te alınmıştır).
7. European Commission, (2004a). Adult Educati-on in The Socrates Programme. http:// europa.eu.int/comm/education/programmes/socrates/grundtvig/docconfinteaeng.doc(Kasım 2004 ’te alınmıştır).
8. Irısh Deparment of Education and Science, (2000). Learning For Life: White Paper On AdultEducation.http://www.education.ie/servlet/blobservlet/fe_adulted_wp.pdf (Kasım 2004’te alınmıştır).
9. Jacobs, J. (2003). The Future of PostSecondary Vocational Education. http://www.tc.columbia. edu/ccrc/Presentations/Jacobspresentation2-5. pdf (Kasım 2004’te alınmıştır).
10. Keegan, D. (2004). Vocational Education And Training (VET) And Distance Training In The European Union. http://www.fernuni-hagen.de /ZIFF/v2-ch39.htm (Kasım 2004’te alınmıştır).
11. MEB, (2004A). Halk Eğitimi. http://cygm.meb. gov.tr/anasayfa.htm (Aralık 2004’te alınmıştır).
13. Swedish National Agency For Education, (2004). Adult Education. http://www.skolverket. se/pdf/faktablad/en_Vuxenutbildning.pdf (Kasım 2004’te alınmıştır).
14. TİSK, (2001). Türkiye’de Kayıtdışı Ekonomi ve İstihdamhttp://www.tisk.org.tr/isvederg/sub2001/tiskduy.htm (Mart 2003’de alınmıştır).
15. Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2002). Avrupa Bir-liği Eğitim Programları ve Türkiye. TSE-Stan-dart Dergisi. Eylül 2002.
16. Tuncer, M. (2003). Mesleki ve Teknik Eğitimde Meslek Standartları ve Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecindeki Yeri ve Önemi (Motor Yenileştir-meci Meslek Alanı Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elazığ.
17. UNESCO ve ILO, (2002). Technical and Vocational Education and Training for the Twenty-First Century. http://unevoc.de/ convention/UNESCO+ILO%20RecomTVE2001-e.pdf (Şubat 2003’te alınmıştır).
Year 2006,
Volume: 5 Issue: 1, 40 - 47, 30.12.2006
1. Aalst, F.(2001). Latest Developments in Voca-tional Education and Training in Europe: Lifelong Learning in a Network Society. http://www.efvet.org/documents/memberdocs.html (Kasım 2004’te alınmıştır).
2. Arıman, F. E. (1996). Avrupa Topluluğunda Eğitim Kavramı, Ortak Mesleki Eğitim Politika-sı ve İlgili Programlar. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Avrupa Topluluğu Ens-titüsü . İstanbul.
3. Arslan, M. (2002). Meslek Standartları Sınav ve Belgelendirme Sistemine İlişkin Görüşler. İşveren Dergisi. Sayı : 7.
4. Council of Ontario Universities and Ontario Ministry of Education and Training, (1998). Sectoral Skill Needs and The Role of Universities.http://opas-partnerships.com/html/ fl.htm (Mart 2003’te alınmıştır).
5. DPT, (2001). Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu.http://ekutup.dpt.gov.tr/egitim/oik584.pdf(Kasım 2004’te alınmıştır).
6. European Commission, (2004). What is GRUNDTVIG?.http://europa.eu.int/comm/education/programmes/socrates/grundtvig/home_en.html (Kasım 2004’te alınmıştır).
7. European Commission, (2004a). Adult Educati-on in The Socrates Programme. http:// europa.eu.int/comm/education/programmes/socrates/grundtvig/docconfinteaeng.doc(Kasım 2004 ’te alınmıştır).
8. Irısh Deparment of Education and Science, (2000). Learning For Life: White Paper On AdultEducation.http://www.education.ie/servlet/blobservlet/fe_adulted_wp.pdf (Kasım 2004’te alınmıştır).
9. Jacobs, J. (2003). The Future of PostSecondary Vocational Education. http://www.tc.columbia. edu/ccrc/Presentations/Jacobspresentation2-5. pdf (Kasım 2004’te alınmıştır).
10. Keegan, D. (2004). Vocational Education And Training (VET) And Distance Training In The European Union. http://www.fernuni-hagen.de /ZIFF/v2-ch39.htm (Kasım 2004’te alınmıştır).
11. MEB, (2004A). Halk Eğitimi. http://cygm.meb. gov.tr/anasayfa.htm (Aralık 2004’te alınmıştır).
13. Swedish National Agency For Education, (2004). Adult Education. http://www.skolverket. se/pdf/faktablad/en_Vuxenutbildning.pdf (Kasım 2004’te alınmıştır).
14. TİSK, (2001). Türkiye’de Kayıtdışı Ekonomi ve İstihdamhttp://www.tisk.org.tr/isvederg/sub2001/tiskduy.htm (Mart 2003’de alınmıştır).
15. Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2002). Avrupa Bir-liği Eğitim Programları ve Türkiye. TSE-Stan-dart Dergisi. Eylül 2002.
16. Tuncer, M. (2003). Mesleki ve Teknik Eğitimde Meslek Standartları ve Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecindeki Yeri ve Önemi (Motor Yenileştir-meci Meslek Alanı Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elazığ.
17. UNESCO ve ILO, (2002). Technical and Vocational Education and Training for the Twenty-First Century. http://unevoc.de/ convention/UNESCO+ILO%20RecomTVE2001-e.pdf (Şubat 2003’te alınmıştır).