Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görev süreleri ile çatışma
yaşadıkları taraflar, çatışma konusu ve çatışma nedenlerine ilişkin görüşleri arasındaki
ilişkiyi belirlemektir. Bu araştırma betimsel yön-temle tarama modelinde
yapılmıştır. Araştırma evrenini, Gaziantep ilindeki resmi ilköğretim okulu
öğretmen-leri (N=4710) oluşturmaktadır. Örneklem, araştırma evreninden küme
örnekleme yoluyla rasgele seçilmiştir (Bayan 416, Erkek 354). Veri toplama araçları olarak;
araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmenlerin
Okullarda Yaşadıkları Çatışmalara İlişkin Anket” kullanılmıştır.
Araştırma
sonucunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin yaşadıkları çatışmalar ile çatışma
yaşadıkları taraf, çatışma nedeni ve konusu arasında anlamlı farklılıklar
bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 1 |