Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ

Year 2007, Volume: 5 Issue: 3, 191 - 197, 15.06.2007

Abstract




Yabancı dil öğretimi alanında yapılan bu
araştırmanın esas amaçlarından biri, öğrencilerin  yeni bilgileri nasıl bir süreçten
geçirdiklerini ve bilgiyi anlamak öğrenmek ve hatırlamak için ne tür
stratejiler kullandıklarını belirlemektir. Ayrıca, İngilizce öğrenen
öğrencilerin başarısında öğrenme stratejilerinin kullanımını önemli bir faktör
olarak değerlendirip açıklamaya çalışmaktadır. Türk üniversitelerinde Eğitim fakültelerinde
okuyan  öğrencilerin/öğretmen adayların
dil öğrenme stratejilerinin üzerinde yapılan araştırmaların az sayıda olması
araştırmacıyı aşağıdaki sorular ışığında bu stratejileri araştırmayı yapmaya
teşvik etmiştir. 1.Öğretmen aday-ların yabancı dil öğrenirken en çok
kullandıkları stratejiler nelerdir? 2. Cinsiyete göre strateji kullanımında
önemli bir farklılık var mıdır? 3.Branşlara göre kullanılan stratejilerde
önemli bir fark var mıdır?  Araştırma-ya
katılan öğrencilerin; cinsiyet, bölüm değişkenleriyle öğrencilerin yabancı dil
öğrenmede kullandıkları stratejiler 
arasında bir ilişkinin olup olmadığına bakılmıştır.




 




Araştırma, 2006-2007 öğretim yılında İnönü
Üniversitesi Eğitim fakültesi ilköğretim alan öğretmenliği bölü-mü matematik,
fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, İngilizce Öğretmenliği öğrencileri üzerinde
yapılmıştır. Bölüm-lerde İngilizce dersi alan öğrencilerin çoğuna ulaşılmaya
çalışılmış ve ayrıca örneklem alma yoluna gidilme-miştir. Böylelikle, çalışma
grubu 218 öğrenciden oluşmaktadır.




 




Araştırmada tarama modeli benimsenmiş olup
elde edilen veriler istatistik yöntemlerle analiz edilmiştir. SPSS
istatistiksel paket programı kullanılmıştır.




 




Veri toplama aracı olarak, Nunan (1989),
Richards (1990), Skehan (1990), Richards ve lockhart (1994) tara-fından adapte
edilen ve Şire (1999) tarafından birtakım düzenlemeler yapılarak ortaya çıkan
Dil Öğrenme Stratejisi (LLS) anketi kullanılmıştır. Ölçme aracı 28 maddeden
oluşmaktadır.




References

  • 1. Chamot, A. U.&Kupper, L. (1989). Learning strategies in foreign language instruction. Foreign Language Annals, 22, 13-24.
  • 2. Cohen, A. D. (1987) Studying learner strategies. How we get the information. In A. L. Wenden, and J. Rubin (Eds); Learner Strategies in Language Learning (pp. 31-42). Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • 3. Green, J., Oxford, R. (1993). A closer look at learning strategies, L2 Proficiency, and gender. TESOL Quarterly, 29, 261-297.
  • 4. Nunan, D. (1988). The Learner-Centered Curriculum. Cambridge: University Press.
  • 5. O'Malley, J. M., Chamot, A. U., Stewner-Manzanares, G., Russo, R.,&Küpper, L. (1985). Learning strategy applications with students of English as a second language. TESOL Quarterly, 19, 557-584.
  • 6. O'Malley, J. M.,&Chamot, A. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • 7. Oxford, R. L. (1990a). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston, MA: Heinle&Heinle Publishers.
  • 8. Oxford, R.L. (1990b). Language learning strate-gies and beyond: A look at strategies in the con-text of styles. In Magnan, S.S. (Ed.), Shifting the Instructional Focus to the Learner (pp. 35-55). Middlebury, VT: Northeast Conference on the Teaching of Foreign Languages.
  • 9. Oxford, R. L. (1993). Instructional implications of gender differences in language learning styles and strategies. Applied Language Learning, 4, 65-94.
  • 10. Oxford, R. L.,&Burry-Stock, Judith A. (1995). Assessing the use of language learning strategi-es worldwide with the ESL/EFL version of the strategy inventory for language learning(SILL). University of Alabama, Tuscaloosa, AL, USA.
  • 11. Oxford, R., L., Eherman, M. E.&Lavine, R. Z. (1991). Style wars: Teacher-student style conflicts in the language classroom. In S.S. Magnan (Ed). Challenges in the 1990s for College Foreign Language Programs (pp. 1-25). Boston: Heinle & Heinle.
  • 12. Rossi- Le, L. (1989) Perceptual learning style preferences and their relationship to language learning strategies in adult students of English as a second language. Unpublished doctoral dissertation, Drake University, Des Moines, IA.
  • 13. Richards, j. C. & Lockhart, C. (1994) The ref-lecting teaching in second language class-rooms. Cambridge:Cambridge University Pres.
  • 14. Rubin, J. (1987). Learner strategies: Theoreti-cal Assumptions, Research History and Typo-logy. Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall. S. 19.
  • 15. Sheorey, R., (1998). The state of English and English language teaching in India. TESOL Matters, 8 (4), 1, 19.
  • 16. Şire, E (1999). Language Learning Stratigies of the 8th grade Students in a state junior school in Adana. Unpuublished master’s thesis, Univer-sity of Çukurova, Adana, Turkey.
  • 17. Yang, Nae-Dong (1999). The relationship between EFL learners' beliefs and learning strategy use. Department of foreign languages and literature, National Taiwan University, Taipei, Taiwan, ROC.
Year 2007, Volume: 5 Issue: 3, 191 - 197, 15.06.2007

Abstract

References

  • 1. Chamot, A. U.&Kupper, L. (1989). Learning strategies in foreign language instruction. Foreign Language Annals, 22, 13-24.
  • 2. Cohen, A. D. (1987) Studying learner strategies. How we get the information. In A. L. Wenden, and J. Rubin (Eds); Learner Strategies in Language Learning (pp. 31-42). Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • 3. Green, J., Oxford, R. (1993). A closer look at learning strategies, L2 Proficiency, and gender. TESOL Quarterly, 29, 261-297.
  • 4. Nunan, D. (1988). The Learner-Centered Curriculum. Cambridge: University Press.
  • 5. O'Malley, J. M., Chamot, A. U., Stewner-Manzanares, G., Russo, R.,&Küpper, L. (1985). Learning strategy applications with students of English as a second language. TESOL Quarterly, 19, 557-584.
  • 6. O'Malley, J. M.,&Chamot, A. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • 7. Oxford, R. L. (1990a). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston, MA: Heinle&Heinle Publishers.
  • 8. Oxford, R.L. (1990b). Language learning strate-gies and beyond: A look at strategies in the con-text of styles. In Magnan, S.S. (Ed.), Shifting the Instructional Focus to the Learner (pp. 35-55). Middlebury, VT: Northeast Conference on the Teaching of Foreign Languages.
  • 9. Oxford, R. L. (1993). Instructional implications of gender differences in language learning styles and strategies. Applied Language Learning, 4, 65-94.
  • 10. Oxford, R. L.,&Burry-Stock, Judith A. (1995). Assessing the use of language learning strategi-es worldwide with the ESL/EFL version of the strategy inventory for language learning(SILL). University of Alabama, Tuscaloosa, AL, USA.
  • 11. Oxford, R., L., Eherman, M. E.&Lavine, R. Z. (1991). Style wars: Teacher-student style conflicts in the language classroom. In S.S. Magnan (Ed). Challenges in the 1990s for College Foreign Language Programs (pp. 1-25). Boston: Heinle & Heinle.
  • 12. Rossi- Le, L. (1989) Perceptual learning style preferences and their relationship to language learning strategies in adult students of English as a second language. Unpublished doctoral dissertation, Drake University, Des Moines, IA.
  • 13. Richards, j. C. & Lockhart, C. (1994) The ref-lecting teaching in second language class-rooms. Cambridge:Cambridge University Pres.
  • 14. Rubin, J. (1987). Learner strategies: Theoreti-cal Assumptions, Research History and Typo-logy. Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall. S. 19.
  • 15. Sheorey, R., (1998). The state of English and English language teaching in India. TESOL Matters, 8 (4), 1, 19.
  • 16. Şire, E (1999). Language Learning Stratigies of the 8th grade Students in a state junior school in Adana. Unpuublished master’s thesis, Univer-sity of Çukurova, Adana, Turkey.
  • 17. Yang, Nae-Dong (1999). The relationship between EFL learners' beliefs and learning strategy use. Department of foreign languages and literature, National Taiwan University, Taipei, Taiwan, ROC.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hidayet Tok This is me

Publication Date June 15, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Tok, H. (2007). ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(3), 191-197.
AMA Tok H. ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ. (DAD). June 2007;5(3):191-197.
Chicago Tok, Hidayet. “ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, no. 3 (June 2007): 191-97.
EndNote Tok H (June 1, 2007) ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 3 191–197.
IEEE H. Tok, “ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ”, (DAD), vol. 5, no. 3, pp. 191–197, 2007.
ISNAD Tok, Hidayet. “ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/3 (June 2007), 191-197.
JAMA Tok H. ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ. (DAD). 2007;5:191–197.
MLA Tok, Hidayet. “ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 3, 2007, pp. 191-7.
Vancouver Tok H. ÖĞRETMEN ADAYLARIN KULLANDIKLARI YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ. (DAD). 2007;5(3):191-7.