Research Article
BibTex RIS Cite

ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ

Year 2008, Volume: 6 Issue: 2, 6 - 18, 30.03.2008

Abstract




Örgütlerde
belirli amaçlara ulaşma hedefi doğrultusunda biraya gelen bireylerin amaçlarına
ulaşmaları belirli süreçleri gerektirmektedir. Bu süreç içerisinde önemli olan unsurlardan
biri örgütsel performansın verimlilik düzeyinin ne olduğu ve bu olgunun
nelerden nasıl etkilendiğinin iyi bilinmesidir. Örgütsel çatışma olgusu da
performans üzeride doğrudan etki eden bir unsurdur. Ekonomik ve toplumsal yaşamda
oldukça önemli olan örgütlerin, yoğun rekabet ortamı içinde etkili bir biçimde
yönetilmesi gereklidir. Bu nedenle de, en üst düzeydeki yöneticilerden en alt
kademedeki çalışana kadar tüm örgüt çalışanlarının belirlenmiş ölçütlerin
üzerine başarı göstermeleri en önemli husustur. Kişisel başarının örgütsel
başarıya yansıdığı işletmelerde, insan kaynaklarının geliştirilmesi bu durumu
etkileyen faktörlerdendir.




 




Bu
çerçevede performans ve performansın değerlemesi örgütsel başarının önemle
üzerinde durulması gereken etmenlerindendir. Örgütün işleyiş sürecinde
hedeflere ulaşma konusunda işgörenin çabasını ve isteğini görüntüleyen
performans değerleme, işin konusu, çalışanın düzeyi, firmanın büyüklüğü ne
olursa olsun gerekli bir uygulamadır.




References

  • 1. Akat, İlter; Budak, Gönül; Budak, Gülay (2002 ) İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir
  • 2. Ataman, Göksel (2001) İşletme Yönetiminde Temel Kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar, Türk-men Kitapevi, İstanbul
  • 3. Ateş, Metin (2007) “Genel Olarak Çatışma” (http://www.merih.net/m2/lid/wmetate26.htm, 20.05.2007)
  • 4. Atılgan, Turan (2007) “Konfeksiyon İşletmele-rinde Performans Değerlendirmesi ve Etki Eden Faktörler”(http://www.viva-systms.com/turkish/ konf_performans-htm, 18.04.2007)
  • 5. Bakan, İsmail; Büyükbeşer, Tuba (2004) “Örgüt-sel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araş-tırması” Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No:7, s: 1-30, Antalya
  • 6. Barutçugil, İsmet (2002) Performans Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul
  • 7. Barutçugil,İsmet (2007) “Performans Değerlen-dirme Tanımı, Amaçları ve Yorumları” http:// www.recbadoor.conm/makalevekitaplar/makaleler, 18.04.2007)
  • 8. Başaran, İbrahim Ethem (1982) “Örgütsel Dav-ranış” Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 18, s: 220-235, Ankara
  • 9. Bingöl, Dursun (1990) “Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, No:83, s: 196-200, Erzurum
  • 10. Can, Halil (2000) Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitapevi, Ankara
  • 11. Canman, A. Doğan (1995) Çağdaş Personel Yönetimi, Todaie Yayınları, Ankara
  • 12. Düşükcan, Muhammet (2003) Örgütlerde Çatış-ma Yönetimi Sürecinde Örgütsel İletişimin Et-kinliği: Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çalışma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniver-sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabi-lim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Konya
  • 13. Eraslan, Ergün; Algün, Onur (2007) “İdeal Per-formans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yönetimi Yaklaşımı” (http:// www.mmf.gazi.edu.tr/journal, 18.04.2007)
  • 14. Erbesler, Ayfer (1984) İnsan Gücü Verim-liliğini Artırmaya Yönelik Organizasyon Mo-delleri ve Teşvik Edici Yöntemleri, Milli Pro-duktivite Merkezi Yayınları, Ankara.
  • 15. Ertuğrul, İrfan (2004) “Akademik Performans Değerlendirmede Bulanık Mantık Yaklaşımı”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, No:1, s: 155-159, Erzurum
  • 16. Ertürk, Mümin (2000) İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları İstanbul
  • 17. Fındıkçı, İlhami (1999) İnsan Kaynakları Yö-netimi, Alfa Yayınları, İstanbul
  • 19. Karip, Emin (2000) Çatışma Yönetimi, Pegema Yayınları, Ankara
  • 20. M. Micolo Anthony (1993) “Suggestions for Achieving a Strategic Partnership”, HR Focus, Vol. 70,No.9, September, , s.22
  • 21. Özer, Kadir (2003) Gerçekçi Yönetişim, Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • 22. Palmer, Margaret J (1993) Performans Değer-lendirmeleri, Rota Yayınları,1.Baskı, İstanbul, s.9-10
  • 23. Rahim, M. Afzalur (1983) Managing Conflict in Organizations, Secennd Edition, Praeger Publisher, Westport
  • 24. Robbins, Stephen. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri (Çev. Sevgi Ayşe Öztürk) Etam Ya-yınları, Eskişehir
  • 25. Robbins. Stephen, (1997), Managing Today, Prentice-Hall, New Jersey.
  • 26. Stonner, James A.F.; Freeman, R. Edward (1989) Management, Preatice Hall Inc Enlewood Cliffs, Foun Edituon, s:393, New Jersey
  • 27. Şimşek, M. Şerif (2002) İşletme Bilişimine Giriş, Günay Ofset, Konya
  • 28. Yatkın, Ahmet (2003) Halkla İlişkiler ve İle-tişim, Nobel Yayınları, Ankara
  • 29. http://www.ikportal.com (16.04.2007)
  • 30. .http://www.kto.org.tr/tr/dergi/dergiyazioku.asp (15.05.2007)30.http://www.manas.kg/pdf/sbdpdf15/Makaleler/20.pdf (15.05.2007).
Year 2008, Volume: 6 Issue: 2, 6 - 18, 30.03.2008

Abstract

References

  • 1. Akat, İlter; Budak, Gönül; Budak, Gülay (2002 ) İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir
  • 2. Ataman, Göksel (2001) İşletme Yönetiminde Temel Kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar, Türk-men Kitapevi, İstanbul
  • 3. Ateş, Metin (2007) “Genel Olarak Çatışma” (http://www.merih.net/m2/lid/wmetate26.htm, 20.05.2007)
  • 4. Atılgan, Turan (2007) “Konfeksiyon İşletmele-rinde Performans Değerlendirmesi ve Etki Eden Faktörler”(http://www.viva-systms.com/turkish/ konf_performans-htm, 18.04.2007)
  • 5. Bakan, İsmail; Büyükbeşer, Tuba (2004) “Örgüt-sel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araş-tırması” Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No:7, s: 1-30, Antalya
  • 6. Barutçugil, İsmet (2002) Performans Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul
  • 7. Barutçugil,İsmet (2007) “Performans Değerlen-dirme Tanımı, Amaçları ve Yorumları” http:// www.recbadoor.conm/makalevekitaplar/makaleler, 18.04.2007)
  • 8. Başaran, İbrahim Ethem (1982) “Örgütsel Dav-ranış” Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 18, s: 220-235, Ankara
  • 9. Bingöl, Dursun (1990) “Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, No:83, s: 196-200, Erzurum
  • 10. Can, Halil (2000) Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitapevi, Ankara
  • 11. Canman, A. Doğan (1995) Çağdaş Personel Yönetimi, Todaie Yayınları, Ankara
  • 12. Düşükcan, Muhammet (2003) Örgütlerde Çatış-ma Yönetimi Sürecinde Örgütsel İletişimin Et-kinliği: Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çalışma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniver-sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabi-lim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Konya
  • 13. Eraslan, Ergün; Algün, Onur (2007) “İdeal Per-formans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yönetimi Yaklaşımı” (http:// www.mmf.gazi.edu.tr/journal, 18.04.2007)
  • 14. Erbesler, Ayfer (1984) İnsan Gücü Verim-liliğini Artırmaya Yönelik Organizasyon Mo-delleri ve Teşvik Edici Yöntemleri, Milli Pro-duktivite Merkezi Yayınları, Ankara.
  • 15. Ertuğrul, İrfan (2004) “Akademik Performans Değerlendirmede Bulanık Mantık Yaklaşımı”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, No:1, s: 155-159, Erzurum
  • 16. Ertürk, Mümin (2000) İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları İstanbul
  • 17. Fındıkçı, İlhami (1999) İnsan Kaynakları Yö-netimi, Alfa Yayınları, İstanbul
  • 19. Karip, Emin (2000) Çatışma Yönetimi, Pegema Yayınları, Ankara
  • 20. M. Micolo Anthony (1993) “Suggestions for Achieving a Strategic Partnership”, HR Focus, Vol. 70,No.9, September, , s.22
  • 21. Özer, Kadir (2003) Gerçekçi Yönetişim, Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • 22. Palmer, Margaret J (1993) Performans Değer-lendirmeleri, Rota Yayınları,1.Baskı, İstanbul, s.9-10
  • 23. Rahim, M. Afzalur (1983) Managing Conflict in Organizations, Secennd Edition, Praeger Publisher, Westport
  • 24. Robbins, Stephen. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri (Çev. Sevgi Ayşe Öztürk) Etam Ya-yınları, Eskişehir
  • 25. Robbins. Stephen, (1997), Managing Today, Prentice-Hall, New Jersey.
  • 26. Stonner, James A.F.; Freeman, R. Edward (1989) Management, Preatice Hall Inc Enlewood Cliffs, Foun Edituon, s:393, New Jersey
  • 27. Şimşek, M. Şerif (2002) İşletme Bilişimine Giriş, Günay Ofset, Konya
  • 28. Yatkın, Ahmet (2003) Halkla İlişkiler ve İle-tişim, Nobel Yayınları, Ankara
  • 29. http://www.ikportal.com (16.04.2007)
  • 30. .http://www.kto.org.tr/tr/dergi/dergiyazioku.asp (15.05.2007)30.http://www.manas.kg/pdf/sbdpdf15/Makaleler/20.pdf (15.05.2007).
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Yatkın

Publication Date March 30, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yatkın, A. (2008). ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 6(2), 6-18.
AMA Yatkın A. ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ. (DAD). March 2008;6(2):6-18.
Chicago Yatkın, Ahmet. “ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (March 2008): 6-18.
EndNote Yatkın A (March 1, 2008) ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6 2 6–18.
IEEE A. Yatkın, “ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ”, (DAD), vol. 6, no. 2, pp. 6–18, 2008.
ISNAD Yatkın, Ahmet. “ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6/2 (March 2008), 6-18.
JAMA Yatkın A. ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ. (DAD). 2008;6:6–18.
MLA Yatkın, Ahmet. “ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2008, pp. 6-18.
Vancouver Yatkın A. ÖRGÜTSEL ÇATIŞMANIN VE PERFORMANS DEĞERLEMENİN İŞGÖREN PERFORMANSINA ETKİLERİ. (DAD). 2008;6(2):6-18.