Bilgi
toplumunun en önemli kaynağı, eğitilmiş insangücüdür. Bu bağlamda eğitim
kalkınmanın itici gücü olarak görülmektedir. Küreselleşen Dünyada eğitilmiş
insangücü sadece ülkeler için değil, aynı zamanda küresel açıdan da önem
kazanmaktadır. Bu çalışmada Birleşmiş Milletlerin Dünya çocuklarının eğitimi
ile ilgili örgütleri UNESCO ve UNİCEF’in son yıllarda Türkiye’de
gerçekleştirmiş oldukları eğitimsel projelerin bir değerlendirilmesi
yapılmaktadır. Eğitimsel amaçların gerçekleştirilmesinde kuşkusuz uluslar arası
yar-dımlar önemlidir. Ancak taşıma su ile değirmen dönmez misali, asıl olan her
ülkenin kendi öz kaynakları ile eğitim yatırımlarını ve eğitim sistemlerindeki
iyileştirmeleri gerçekleştirmeleridir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 6 Issue: 2 |