Research Article
BibTex RIS Cite

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAVRAMININ İNCELENMESİ

Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 35 - 58, 31.12.2019

Abstract

Dünya üzerinde kaynakların bilinçsizce tüketiminin ve çevre kirliliğinin geri dönülemez sorunlara neden olduğu ve bu sorunların çözümünün ertelenemeyeceği açıkça görülmeye başlamıştır. Bu noktada sürdürülebilir kalkınma kavramı ortaya çıkmış ve bu kalkınmanın ekonomik, ekolojik ve sosyal olmak üzere üç boyutundan söz edilmiştir. Bireylerin yaşamlarının her alanında sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin duyarlılık ve farkındalık kazanmalarında eğitim önemli bir araçtır. Yapılan çalışmalar, özellikte erken çocukluk döneminde verilen sürdürülebilir kalkınma için eğitimin, bu dönemde gelişimin hızlı olması, birçok yeterliliğin kazanılması ve bu yeterliliklerin kalıcı olması yönünden önemli olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilirlik kavramını incelemek amacıyla yazılmış derleme bir makaledir. Makalede, sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir kalkınma, dünyada sürdürülebilirlik kavramının geçmişten günümüze gelişimi, sürdürülebilirliğin boyutları, sürdürülebilir kalkınma için eğitim, erken çocuklukta sürdürülebilirlik eğitimi ve önemi açıklanarak, ilgili araştırmalara yer verilmiştir.

References

  • AKGÜL, U. (2010). Sürdürülebilir Kalkınma: Uygulamalı Antropolojinin Eylem Alanı. Antropoji Dergisi, 24: 133-164.
  • ALICI, Ş. (2013). Anasınıfına Devam Eden Çocuklar İçin Azalt, Tekrar Kullan, Geri Kazan Eğitimi. Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • ALICI, Ş. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim ile İlgili Mesleki Gelişimlerine Etkisinin Araştırılması. Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • ÄRLEMALM HAGSÉR, E. AND DAVİS, J. (2014). Examining The Rhetoric: A Comparison of How Sustainability and Young Children's Participation and Agency are Framed ın Australian and Swedish Early Childhood Education Curricula. Contemporary Issues in Early Childhood, 15 (3): 231-244.
  • ÄRLEMALM HAGSÉR, E. (2014). Participation as ‘Taking Part in’: Education for Sustainability in Swedish Preschools. Global Studies of Childhood, 4 (2).
  • BARRETT, P. M., COOPER, M. AND TEOH, A. B. (2014). When Time is of the Essence: A Rationale for Earlier Early İntervention. Journal of Psychological Abnormalities in Chidren, 3(4), 133-140.
  • BAZİN, M. S. (2012). Sürdürülebilir Kalkınma. Çev.: Göknur Gündoğan. Caretta Çocuk: İstanbul.
  • BENLİ ÖZDEMİR, E. VE ARIK, S. (2018). Çocukların Üstbilişsel Farkındalıkları ile Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 3(1): 1-22.
  • BHAGWANJI, Y. VE BORN, P. (2018). Use of Children’s Literature to Support an Emerging Curriculum Model of Education for Sustainable Development for Young Learners. Journal of Education for Sustainable Development, 12 (2): 85–102.
  • BİLGİLİ, M. Y. (2017). Ekonomik, Ekolojik ve Sosyal Boyutlarıyla Sürdürülebilir Kalkınma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (49): 559-569.
  • BİRLEŞMİŞ MİLLETLER TÜRKİYE (2015). Sürdürülebilir Kalkınma İçin Küresel Hedefler. 01.03.2019 tarihinde http://www.kureselhedefler.org/hitei-egitim/ sayfasından erişilmiştir
Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 35 - 58, 31.12.2019

Abstract

References

  • AKGÜL, U. (2010). Sürdürülebilir Kalkınma: Uygulamalı Antropolojinin Eylem Alanı. Antropoji Dergisi, 24: 133-164.
  • ALICI, Ş. (2013). Anasınıfına Devam Eden Çocuklar İçin Azalt, Tekrar Kullan, Geri Kazan Eğitimi. Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • ALICI, Ş. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim ile İlgili Mesleki Gelişimlerine Etkisinin Araştırılması. Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • ÄRLEMALM HAGSÉR, E. AND DAVİS, J. (2014). Examining The Rhetoric: A Comparison of How Sustainability and Young Children's Participation and Agency are Framed ın Australian and Swedish Early Childhood Education Curricula. Contemporary Issues in Early Childhood, 15 (3): 231-244.
  • ÄRLEMALM HAGSÉR, E. (2014). Participation as ‘Taking Part in’: Education for Sustainability in Swedish Preschools. Global Studies of Childhood, 4 (2).
  • BARRETT, P. M., COOPER, M. AND TEOH, A. B. (2014). When Time is of the Essence: A Rationale for Earlier Early İntervention. Journal of Psychological Abnormalities in Chidren, 3(4), 133-140.
  • BAZİN, M. S. (2012). Sürdürülebilir Kalkınma. Çev.: Göknur Gündoğan. Caretta Çocuk: İstanbul.
  • BENLİ ÖZDEMİR, E. VE ARIK, S. (2018). Çocukların Üstbilişsel Farkındalıkları ile Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 3(1): 1-22.
  • BHAGWANJI, Y. VE BORN, P. (2018). Use of Children’s Literature to Support an Emerging Curriculum Model of Education for Sustainable Development for Young Learners. Journal of Education for Sustainable Development, 12 (2): 85–102.
  • BİLGİLİ, M. Y. (2017). Ekonomik, Ekolojik ve Sosyal Boyutlarıyla Sürdürülebilir Kalkınma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (49): 559-569.
  • BİRLEŞMİŞ MİLLETLER TÜRKİYE (2015). Sürdürülebilir Kalkınma İçin Küresel Hedefler. 01.03.2019 tarihinde http://www.kureselhedefler.org/hitei-egitim/ sayfasından erişilmiştir
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yasemin Bulut This is me

Özgül Polat This is me

Publication Date December 31, 2019
Submission Date July 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Bulut, Y., & Polat, Ö. (2019). ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAVRAMININ İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 35-58.