Bu çalışmada İzmir ilindeki sigorta acentelerinde çalışan kişilerin iş doyumları ve mesleki tükenmişliklerinin incelenmesi, bunların çalışanların sağlığı üzerindeki etkilerinin neler olabileceğinin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Oransal örnekleme yöntemi ile belirlenen, İzmir ilinde bulunan 93 sigorta acentesi çalışanı ile anket yapılarak veriler derlenmiştir. Çalışmada Minnesota İş Doyum Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma ölçekleri ve alt boyutlarının güvenirlik analizi bulguları Cronbach alfa katsayısı ölçüsüyle değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizlerde bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA testi uygulanmış, ayrıca korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmamızda ortalama iş doyumu puanı 85,11 ve ortalama tükenmişlik düzeyi 20,62 bulunmuştur. Genel tükenmişlik düzeyi ile toplam iş doyumu arasında negatif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=-0,553, p<0,05). Ayrıca, düşük kişisel başarı ve duygusal tükenme boyutlarının iş doyumu için bağımsız risk faktörleri olduğu saptanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, sigorta acentelerinde çalışan katılımcıların yüksek iş doyumuna sahip olduklarını ve tükenmişliği fazla yaşamadıklarını göstermektedir.
İş Doyumu Mesleki Tükenmişlik Sigortacılık Sektörü Burnout Job Satisfaction Insurance Sector
In this study, it is aimed to examine the job satisfaction and professional burnout of the people working in insurance agents and to contribute to a better understanding of their effects on the health of the employees. Data were collected by conducting a survey with 93 insurance agent employees in İzmir province of Turkey, determined by the proportional sampling method. Minnesota Job Satisfaction Scale and Maslach Burnout Scale were used. The mean job satisfaction value was 85.11 and the mean burnout level was 20.62. A moderately significant negative correlation was found between general burnout level and total job satisfaction (r=-0.553, p<0.05). Decreased personal accomplishment and emotional exhaustion were found to be independent risk factors for job satisfaction. The findings obtained in the study revealed that the participants working in insurance agents had high job satisfaction and did not experience burnout much.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2022 |
Submission Date | November 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |