Although
Japan from an outside context may exhibit a monolithic cultural society, once
immersed it exposes a variety of diverse groups and communities displaying a
far disparate vision from entirely homogenous society and state that is
commonly perceived. This vision of diverse Japan will be extended by developing
new ways of accommodation for the contemporary immigrants, especially
increasing wave of international students and refugees. In fact, this process
had been strongly pushed by the government since 2014, through policy changes
within Japan Revitalization Project (JRP). This paper will discuss and analyses
current effects of those migration policies focusing on international students,
migrants and refugees. The strategy made by the Japanese authorities is giving
major advantages to “newcomers” wanting to work or study. However, at the same
time, people seeking refuge within borders of Japan still are facing many
obstacles due to bureaucracy barriers.
Dış
bağlamdan bakıldığında Japonya’nın tek parçalı kültürel bir toplum gibi görünmesine
rağmen, derinlemesine incelendiğinde yaygın bir şekilde algılanan tamamen
homojen bir toplum ve devletten bambaşka bir görüntü sergileyen farklı gruplar
ve topluluklar çeşitliliği ortaya çıkmaktadır. Bu farklı Japonya görüntüsü
özellikle uluslararası öğrenciler ve mülteciler dalgasını artırarak çağdaş
göçmenler için yeni konaklama yolları geliştirilmesiyle genişletilecektir.
Aslında bu süreç 2014 yılından bu yana hükümet tarafından Japonya Yeniden
Canlandırma Projesi (JRP) kapsamında politika değişiklikleri aracılığıyla
kuvvetli bir şekilde desteklenmektedir. Bu makale uluslararası öğrenciler,
göçmenler ve mültecilere odaklanan göçmen politikalarının mevcut etkilerini ele
alır ve analiz eder. Japon yetkililer tarafından oluşturulan strateji çalışmak
ya da okumak isteyen “yeni gelenlere” büyük avantajlar sağlamaktadır. Ancak
aynı zamanda Japonya sınırlarında sığınma talep eden insanlar bürokrasi
bariyerleri nedeniyle birçok engelle karşılaşmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Submission Date | May 15, 2017 |
Acceptance Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |