Arap Baharı protestolarının ardından başlayan şiddet hareketlerinin ve Amerika Birleşik Devletleri’nin Afganistan’daki asker sayısını azaltacağını ilan ettiği dönemlerin denk geldiği 2015 yılı ve sonrasında başlayan kitlesel düzensiz göçmen ve sığınmacı hareketliliği birçok ülkeyi zor durumda bırakmıştır. Bu durum, ülkeleri yıllardır tartışıyor oldukları göçmenler hakkında tekrar konuşmaya itmiş, önyargı ve olumsuzlukları yeniden su yüzüne çıkarmıştır. Açıklanan gerekçe bağlamında, bu çalışmanın konusunu yerel toplum ve göçmenler arasında oluşabilecek kategorik önyargı ve olumsuzlukların kültürleşme politikaları ve yetişkin eğitimi bağlamında nasıl ele alınabileceği oluşturmaktadır. Göçün kültürleşme bağlamında ele alınarak uygulanacak yetişkin eğitimi politikalarının sağlayabileceği yararlar çalışmada ele alınmıştır. Kültürleşme ve yetişkin eğitiminin sınırlıkları ele alınarak çalışma tartışma ve sonuç kısmıyla bitirilmiştir. Çalışmada kültürleşme politikalarının yetişkin eğitimi müfredatını ve politikalarını nasıl şekillendireceği detaylı şekilde ele alınmamıştır.
The violent movements that started after the Arab Spring protests and the United States of America’s announcement about reducing the number of troops in Afghanistan came at the same time in 2015, caused mass movement of irregular migrants and asylum seekers and left many countries in a difficult situation. This situation has pushed countries to talk about immigrants once again, whom they have been discussing for years, and brought prejudices and negativities to the surface again. One the basis of the reason explained, the subject of this study is how the categorical prejudices and negativities between the local society and immigrants can be handled in the context of acculturation policies and adult education. The benefits of adult education policies in the context of acculturation of migration are discussed in the study. The study was concluded with the discussion and conclusion part by considering the limitations of acculturation and adult education. In the study, how acculturation policies will shape adult education curricula and policies is not discussed in detail.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2023 |
Submission Date | September 20, 2022 |
Acceptance Date | December 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |