BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 6 Issue: 2, 1 - , 28.08.2013

Abstract

– Sign language is the language which hearing-impaired people use to communicate with. Sign languages are not used sufficiently in the digital world. This situation negatively affects hearing-impaired people to use the web pages in an effective manner. In this study, a dynamic web page has been developed in order to improve web pages which are actually in use by hearing-impaired people. Our dynamic web page enables hearing-impaired people to access videos produced in sign language. They can also share videos produced in sign language using this dynamic web page. One of the objectives of this study is the development of a web page which enables people, hearing-impaired or not, to upload or download videos produced in sign language. We also aim to assess the usability of such a dynamic web page with an application software which enables the users to share videos in sign language.

References

  • U. Tüfekçioğlu, Özel Eğitim, Süleyman Eripek, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No.: 1018, Eskişehir, 1998.
  • M. Atay.,” İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Temel İlkeler, Özgür Yayınları” Ankara, 1998.
  • U.Tüfekçioğlu, Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Çocuklar, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 627, Eskişehir, 1992
  • Y. Özsoy, “İşitme Engellilerin Eğitimi”, Milli Eğitim Basımevi, Ankara,1985.
  • İnternet: A.Özyürek, D.İlkbaşaran, E.Arık, Türk İşaret Dili http://turkisaretdili.ku.edu.tr/tr/tid.aspx, 09.09.2012 . İnternet: İşaret Dili http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/16/14/870798/icerikler/isar et-dili_46306.html.
  • İnternet: A.Özyürek, D.İlkbaşaran, E.Arık, Türk İşaret Dili İnternet Sayfası, http://turkisaretdili.ku.edu.tr 18.09.2012.
  • T. Demirhan, Bilişim Teknolojilerinin İşitme Engellilerin Eğitimine Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008.

İşitme Engellilere Yönelik Dinamik Web Sayfasının Geliştirilmesi

Year 2013, Volume: 6 Issue: 2, 1 - , 28.08.2013

Abstract

İşaret dili işitme engellilerin iletişime geçmek için kullandıkları dildir. İşaret dilleri dijital dünyada yeterince kullanılamamaktadır. Bu durum işitme engellilerin web sayfalarını etkili bir şekilde kullanmasını olumsuz etkilemektedir. Bu çalışmada ülkemizde hizmet veren işitme engelli bireyler için tasarlanmış mevcut web sitelerini tamamlayıcı işitme engellilere yönelik dinamik bir web sayfası geliştirilmiştir. Geliştirilen bu web sayfası ile işitme engellilerin web üzerinden işaret dilinde hazırlanmış videolara erişimi ve videoları paylaşımı sağlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, işitme engeli olan veya olmayan bireylerin işaret dilinde kaydettikleri videoları web sitesine çevrimiçi olarak aktarmalarını sağlayan, engellilerin de gönderilen videolar  arasından yönetim tarafından uygunluğu doğrulanmış olanları çevrimiçi izlemelerini mümkün kılan bir web sitesi tasarlamak ve web sitesinin kullanılabilirliğini değerlendirmek, kullanıcıların işaret dili ile hazırladığı videoları web sitesi klasörlerine aktarmaları için  bir uygulama geliştirmektir. 

References

  • U. Tüfekçioğlu, Özel Eğitim, Süleyman Eripek, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No.: 1018, Eskişehir, 1998.
  • M. Atay.,” İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Temel İlkeler, Özgür Yayınları” Ankara, 1998.
  • U.Tüfekçioğlu, Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Çocuklar, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 627, Eskişehir, 1992
  • Y. Özsoy, “İşitme Engellilerin Eğitimi”, Milli Eğitim Basımevi, Ankara,1985.
  • İnternet: A.Özyürek, D.İlkbaşaran, E.Arık, Türk İşaret Dili http://turkisaretdili.ku.edu.tr/tr/tid.aspx, 09.09.2012 . İnternet: İşaret Dili http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/16/14/870798/icerikler/isar et-dili_46306.html.
  • İnternet: A.Özyürek, D.İlkbaşaran, E.Arık, Türk İşaret Dili İnternet Sayfası, http://turkisaretdili.ku.edu.tr 18.09.2012.
  • T. Demirhan, Bilişim Teknolojilerinin İşitme Engellilerin Eğitimine Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Çakır

Şaban Çetin

Abidin Baş This is me

Publication Date August 28, 2013
Submission Date October 22, 2012
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Çakır, H., Çetin, Ş., & Baş, A. (2013). İşitme Engellilere Yönelik Dinamik Web Sayfasının Geliştirilmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 6(2), 1.