– Sign language is the language which hearing-impaired people use to communicate with. Sign languages are not used sufficiently in the digital world. This situation negatively affects hearing-impaired people to use the web pages in an effective manner. In this study, a dynamic web page has been developed in order to improve web pages which are actually in use by hearing-impaired people. Our dynamic web page enables hearing-impaired people to access videos produced in sign language. They can also share videos produced in sign language using this dynamic web page. One of the objectives of this study is the development of a web page which enables people, hearing-impaired or not, to upload or download videos produced in sign language. We also aim to assess the usability of such a dynamic web page with an application software which enables the users to share videos in sign language.
İşaret dili işitme engellilerin iletişime geçmek için kullandıkları dildir. İşaret dilleri dijital dünyada yeterince kullanılamamaktadır. Bu durum işitme engellilerin web sayfalarını etkili bir şekilde kullanmasını olumsuz etkilemektedir. Bu çalışmada ülkemizde hizmet veren işitme engelli bireyler için tasarlanmış mevcut web sitelerini tamamlayıcı işitme engellilere yönelik dinamik bir web sayfası geliştirilmiştir. Geliştirilen bu web sayfası ile işitme engellilerin web üzerinden işaret dilinde hazırlanmış videolara erişimi ve videoları paylaşımı sağlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, işitme engeli olan veya olmayan bireylerin işaret dilinde kaydettikleri videoları web sitesine çevrimiçi olarak aktarmalarını sağlayan, engellilerin de gönderilen videolar arasından yönetim tarafından uygunluğu doğrulanmış olanları çevrimiçi izlemelerini mümkün kılan bir web sitesi tasarlamak ve web sitesinin kullanılabilirliğini değerlendirmek, kullanıcıların işaret dili ile hazırladığı videoları web sitesi klasörlerine aktarmaları için bir uygulama geliştirmektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 28, 2013 |
Submission Date | October 22, 2012 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 2 |