Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Mezuniyet Notlarının Veri Madenciliği Metotları İle Tahmini

Year 2013, Volume: 6 Issue: 3, 7 - 16, 18.01.2014

Abstract

Kaliteli bir eğitim için Yükseköğretim kurumları yönetimsel ve eğitimsel anlamda doğru kararlar verebilmelidir. Yanlış veya eksik yapılan akademik planlama, başarısız olabilecek öğrenciler, mezun öğrencilerin yol haritaları, okuldan ayrılabilecek öğrenciler gibi konular Yükseköğretim kurumlarının problemlerindendir. Bu problemlerin çözülmesi ve tedbirlerin alınması eğitimin kalitesi için son derece önemlidir. Yükseköğretim kurumlarında eğitime ait giderek artan veriler bulunmaktadır. Giderek artan bu verilerin yönetime, eğitimcilere veya eğitime hiçbir yararı yoktur. Bahsedilen problemler hakkında yüksek oranlardaki doğruluklarla tahminler yapılabilmekte ve anlamlı sonuçlar, veri madenciliği yöntemleri ile ortaya çıkarılabilmektedir. Veri madenciliği yöntemleri akademik müdahaleler için güçlü bir araçtır. Bu çalışmada, veri madenciliği yöntemlerinden olan Yapay Sinir Ağları (YSA) ve Karar Ağaçları (KA) kullanılarak Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) öğrencilerinin mezuniyet notlarının tahmin edilmesi gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen benzetim çalışmalarında YSA'nın, KA'ya oranla daha iyi tahmin başarımı sağladığı görülmüştür.

References

  • (REFERENCES) J. Luan, “Data Mining, Knowledge Management in Higher Education, Potential Applications”, 42nd Associate of Institutional Research International Conference, Toronto, Canada, 2002.
  • J. Ranjan, S. Khalil,”Conceptual Framework of Data Mining Process in Management Education in India: An Institutional Perspective”, Information Technology Journal. Asian Network for Scientific Computing, 1(7), 16-23, 2008.
  • M. Beikzadeh and N. Delavari,”A New Analysis Model for Data Mining Processes in Higher Educational Systems”, On the proceedings of the 6th Information Örnek Sayısı Gerçek değer Tahmin Edilen

Öğrencilerin Mezuniyet Notlarının Veri Madenciliği Metotları İle Tahmini

Year 2013, Volume: 6 Issue: 3, 7 - 16, 18.01.2014

Abstract

Kaliteli bir eğitim için Yükseköğretim kurumları yönetimsel ve eğitimsel anlamda doğru kararlar verebilmelidir. Yanlış veya eksik yapılan akademik planlama, başarısız olabilecek öğrenciler, mezun öğrencilerin yol haritaları, okuldan ayrılabilecek öğrenciler gibi konular Yükseköğretim kurumlarının problemlerindendir. Bu problemlerin çözülmesi ve tedbirlerin alınması eğitimin kalitesi için son derece önemlidir. Yükseköğretim kurumlarında eğitime ait giderek artan veriler bulunmaktadır. Giderek artan bu verilerin yönetime, eğitimcilere veya eğitime hiçbir yararı yoktur. Bahsedilen problemler hakkında yüksek oranlardaki doğruluklarla tahminler yapılabilmekte ve anlamlı sonuçlar, veri madenciliği yöntemleri ile ortaya çıkarılabilmektedir. Veri madenciliği yöntemleri akademik müdahaleler için güçlü bir araçtır. Bu çalışmada, veri madenciliği yöntemlerinden olan Yapay Sinir Ağları (YSA) ve Karar Ağaçları (KA) kullanılarak Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) öğrencilerinin mezuniyet notlarının tahmin edilmesi gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen benzetim çalışmalarında YSA'nın, KA'ya oranla daha iyi tahmin başarımı sağladığı görülmüştür.

References

  • (REFERENCES) J. Luan, “Data Mining, Knowledge Management in Higher Education, Potential Applications”, 42nd Associate of Institutional Research International Conference, Toronto, Canada, 2002.
  • J. Ranjan, S. Khalil,”Conceptual Framework of Data Mining Process in Management Education in India: An Institutional Perspective”, Information Technology Journal. Asian Network for Scientific Computing, 1(7), 16-23, 2008.
  • M. Beikzadeh and N. Delavari,”A New Analysis Model for Data Mining Processes in Higher Educational Systems”, On the proceedings of the 6th Information Örnek Sayısı Gerçek değer Tahmin Edilen
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Dönüş Şengür This is me

Ahmet Tekin

Publication Date January 18, 2014
Submission Date May 23, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Şengür, D., & Tekin, A. (2014). Öğrencilerin Mezuniyet Notlarının Veri Madenciliği Metotları İle Tahmini. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 6(3), 7-16.