Marina işletmelerinde tutundurma faaliyetleri tekne sahipleri yönelik ola rak gerçekleştirilir. İşletmelerin tutundurma faaliyetlerine ve kullanılacak bileşenlere karar verirken hedef kitlenin özellikleri de göz önünde bu lundurulmaları gereklidir. Bu araştırmanın amacı, marina işletmeciliğin de tutundurma bileşenlerinden etkilenme düzeyinin demografik özelli ler açısından farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Araştır manın amaçlarını gerçekleştirmek üzere nitel ve nicel araştırma yön lerinin birleşmesinden meydana gelen karma araştırma yaklaşımın dan yararlanılmıştır. İki marina yöneticisi ve sekiz tekne sahibi ile derin lemesine görüşme yapılarak elde edilen bilgiler ve literatürde yapılan çalışmalar da incelenerek anket formu oluşturulmuştur. Hazırlanan an ket formu Antalya ilinde faaliyet gösteren bir marina işletmesinin müşte rilerine uygulanmıştır. Beş hipotez kurulmuş ve hipotezler Kendall Tau, Mann Whitney U ve Varyans analizii ile test edilmiştir. Araştırmada t u tundurma bileşenlerinden etkilenme düzeyinin demografik özellikler açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği ve genel olarak en çok etkilenilen tutundurma bileşenlerinin halkla ilişkiler, sosyal paylaşım sitelerinde ko nuşulan ve yazılanlar ile kulaktan kulağa iletişim bileşenleri olduğu belir lenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 1 |