Bu çalışma küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yöneticilerinin kriz ortamında kriz ve kendi iş süreçleri hakkındaki tutumları ile muhasebe meslek elemanlarından beklentilerini araştırır. Bu amaçla geliştirilen bir anket kullanır. Araştırmanın ana kütlesi Türkiye’de yedi ilden rassal olarak seçilen küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşturulmuştur. Bu çalışma üç ayrı faktör analizi kullanarak sekiz faktör belirler. Bulgular, küçük ve orta ölçekli işletme yöneticilerinin krizin etkilerinin farkında olduğunu ve değişen dış çevre şartlarına uyum sağlamaya çabaladıklarını göstermektedir. İşletme yöneticileri muhasebe meslek mensuplarından temel muhasebe hizmetleri ve maliyet ve verimlilik çalışmalarında yardım konusunda yüksek seviyede beklentilere sahiptir. Ayrıca onlar yatırım kararlarında yardım sağlama konusunda muhasebe meslek mensuplarından nispeten yüksek seviyede beklentileri vardır. Diğer taraftan, krizi fırsat olarak görmedikleri ve kriz problemlerini çözmede muhasebe bilgisini önemsemedikleri söylenebilir. Ayrıca onların muhasebe süreçlerine yeterli özeni göstermediklerini ve stratejik işletme kararlarında muhasebe meslek mensuplarından orta derecede beklentilere sahip olduklarını söyleyebiliriz
Muhasebe Meslek Mensuplarından Beklentiler KOBİ Kriz Faktör Analizi.
This paper explores attitudes of executives of small and medium-sized enterprises towards the crisis and their business processes and their expectations from members of the accounting profession in the crisis environment. It uses a questionnaire developed for this purpose. The population of the research is composed of the firms randomly selected among small and medium-sized enterprises in seven provinces of Turkey. This paper determines eight factors by using three separate factor analyses. The findings indicate that executives of small and mediumsized enterprises are aware of the effects of the crisis and struggle to adapt to changing external environmental conditions. Business managers have a high level of expectation from members of the accounting profession about basic accounting services and providing assistance for the cost and productivity studies. Furthermore, they have a relatively high level of expectation from members of the accounting profession about providing assistance for investment decisions. On the other hand, it can be said that they do not see the crisis as an opportunity, and ignore accounting information in solving problems of the crisis. Furthermore, we can say they do not pay enough attention to the accounting processes and have a moderate level of expectation to members of the accounting profession on strategic business decisions.
Expectations from Members of the Accounting Profession SME Crisis Factor Analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 1 |