BibTex RIS Cite

Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama

Year 2005, Issue: 1, 66 - 81, 01.03.2005

Abstract

Araştırmanın amacı; tüketicilerin bilinirliği yüksek markalı çamaşır deterjanı hakkındaki düşüncelerini tespit etmektir. Araştırma için öncelikle ilgili kaynaklar taranarak; marka ve bilinirliği yüksek marka konusunda bilgi toplanmıştır. Araştırmanın uygulama safhasında araştırmacı tarafından hazırlanan ve tüketicilere uygulanan anket yardımı ile bilinirliği yüksek marka hakkında veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler, istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve aşağıdaki bulgulara varılmıştır: Ankete katılanların, bilinirliği yüksek markalı ürünlerin kaliteli ve güvenilir olduğu, ürün hakkında bilgi verdiği, insan sağlığı ve yasal olarak koruma imkanı sağladığı, promosyonun önemli olduğu ve raflarda daha kolay bulunduğu görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında, tüketicilerin bilinirliği yüksek markalı ürünlerin fiyatının her yerde aynı olması konusunda istekleri olduğu, tüketicilerin geliri ile bilinirliği yüksek markalı ürünleri tercih etmeleri arasında ilişki olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Marka, bilinirliği yüksek marka, çamaşır deterjanı

References

  • AAKER, D.A. (1996), Building strong Brands, New York, The Free Pres.
  • ALTUNIŞIK, Remzi vd. (2002), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • ALKİBAY, Sanem. (2002), Marka Değeri (Brand Equity) ve Profesyonel Spor Kulüplerinin Taraftar İlişkileri Yoluyla Marka Değeri Yaratmaları Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Profesörlük Tezi
  • ARPACI, Tamer vd. (1992), Pazarlama, Gazi Yayınları, Ankara.
  • AR, Aybeniz Akdeniz.(2003), Marka Yaratma ve Kalite İlişkisi, Pazarlama Dünyası Dergisi.01.
  • BAŞ, Türker. (2003), Anket, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • BLYTHE, Jim, (Çev.: Yavuz Odabaşı.).(2001), Pazarlama İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul.
  • CEMALCILAR, İlhan.(1987), Pazarlama, Beta Yayınları, Eskişehir.
  • FARESE, Lois, vd. (1985), Marketing, Second Edition, Macmillan Publishing Company.
  • İSLAMOĞLU, Hamdi.(2000), Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım), Beta Yayınları, İstanbul.
  • İSLAMOĞLU, Hamdi. (2002), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KOTLER, Philip.(Çev.:Nejat Muallimoğlu).(2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KOTLER, Philip. (1991), Marketing Management, Analysis, Planning, Implementation and Control, Seventh Edition, Prentice-Hall International Editions.
  • MCCARTHY, E. Jerome ve PESREAULT D.Jr.(1990), Basic Marketing, Tenth Edition, International Student Edition.
  • MUCUK, İsmet.(2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • NAKİP, Mahir.(2004), Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN Mine. (2001), Pazarlama İletişim Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • OLUÇ, Mehmet.(1988), Pazarlama Stratejileri Ürün Politikaları, Pazarlama Dünyası Dergisi.7.
  • ÖZTÜRK, Sevgi Ayşe. (1998), Marka Yöneticisi Sistemi: Yönetimdeki Rolü Üzerine Bir Değerlendirme, Pazarlama Dünyası Dergisi.68.
  • PRİDE, William M. ve FERREL O.C. (1987), Marketing, Basic Concepts and Decisions, Fifth Edition.
  • STANTON, William J.vd. (1981), Fundementals of Marketing, Tenth Edition, McGraw-Hill Inc.
  • TEK, Ömer Baybars. (1999), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul.
  • YÜKSELEN, Cemal. (1998), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Detay Yayınları, Ankara.
  • USLU, Aypar Topkara ve BAYRAKTAR, Azra. (2000), İnternette Marka Yaratımı, Pazarlama Dünyası Dergisi. 04.

A SURVEY ON LOUNDARY DETERGENTS BRANDS THAT HAVE HIGH LEVEL OF AWARNESS AND BRAND COCIOUSNESS

Year 2005, Issue: 1, 66 - 81, 01.03.2005

Abstract

The purpose of this search is to determine the purchasing approach of the customers on brands and brand awareness products The related literature have been searched throughly and the information regarding brand has been collected by the reseachers Using inguiry method. The brand awarenessed products Cleaner liquid is taken for a sample in this search have been examined and the following common customer behaviours and thoughts found out. The common idea is that they found the brand recommended products are high quality, dependable, legally safe, easily obtainable. They follow the promations of these products. They are complaining about the price of them as the price of them as the prices are not srandart in everywhere

References

  • AAKER, D.A. (1996), Building strong Brands, New York, The Free Pres.
  • ALTUNIŞIK, Remzi vd. (2002), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • ALKİBAY, Sanem. (2002), Marka Değeri (Brand Equity) ve Profesyonel Spor Kulüplerinin Taraftar İlişkileri Yoluyla Marka Değeri Yaratmaları Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Profesörlük Tezi
  • ARPACI, Tamer vd. (1992), Pazarlama, Gazi Yayınları, Ankara.
  • AR, Aybeniz Akdeniz.(2003), Marka Yaratma ve Kalite İlişkisi, Pazarlama Dünyası Dergisi.01.
  • BAŞ, Türker. (2003), Anket, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • BLYTHE, Jim, (Çev.: Yavuz Odabaşı.).(2001), Pazarlama İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul.
  • CEMALCILAR, İlhan.(1987), Pazarlama, Beta Yayınları, Eskişehir.
  • FARESE, Lois, vd. (1985), Marketing, Second Edition, Macmillan Publishing Company.
  • İSLAMOĞLU, Hamdi.(2000), Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım), Beta Yayınları, İstanbul.
  • İSLAMOĞLU, Hamdi. (2002), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KOTLER, Philip.(Çev.:Nejat Muallimoğlu).(2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KOTLER, Philip. (1991), Marketing Management, Analysis, Planning, Implementation and Control, Seventh Edition, Prentice-Hall International Editions.
  • MCCARTHY, E. Jerome ve PESREAULT D.Jr.(1990), Basic Marketing, Tenth Edition, International Student Edition.
  • MUCUK, İsmet.(2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • NAKİP, Mahir.(2004), Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN Mine. (2001), Pazarlama İletişim Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • OLUÇ, Mehmet.(1988), Pazarlama Stratejileri Ürün Politikaları, Pazarlama Dünyası Dergisi.7.
  • ÖZTÜRK, Sevgi Ayşe. (1998), Marka Yöneticisi Sistemi: Yönetimdeki Rolü Üzerine Bir Değerlendirme, Pazarlama Dünyası Dergisi.68.
  • PRİDE, William M. ve FERREL O.C. (1987), Marketing, Basic Concepts and Decisions, Fifth Edition.
  • STANTON, William J.vd. (1981), Fundementals of Marketing, Tenth Edition, McGraw-Hill Inc.
  • TEK, Ömer Baybars. (1999), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul.
  • YÜKSELEN, Cemal. (1998), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Detay Yayınları, Ankara.
  • USLU, Aypar Topkara ve BAYRAKTAR, Azra. (2000), İnternette Marka Yaratımı, Pazarlama Dünyası Dergisi. 04.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ruziye Cop This is me

Mustafa Bekmezci This is me

Publication Date March 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 1

Cite

APA Cop, R., & Bekmezci, M. (2005). Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(1), 66-81.
AMA Cop R, Bekmezci M. Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. March 2005;(1):66-81.
Chicago Cop, Ruziye, and Mustafa Bekmezci. “Marka Ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 1 (March 2005): 66-81.
EndNote Cop R, Bekmezci M (March 1, 2005) Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 1 66–81.
IEEE R. Cop and M. Bekmezci, “Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 1, pp. 66–81, March 2005.
ISNAD Cop, Ruziye - Bekmezci, Mustafa. “Marka Ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (March 2005), 66-81.
JAMA Cop R, Bekmezci M. Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005;:66–81.
MLA Cop, Ruziye and Mustafa Bekmezci. “Marka Ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 1, 2005, pp. 66-81.
Vancouver Cop R, Bekmezci M. Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005(1):66-81.