Fast Food Hızlı yemek pazarında yer alan işletmeler arasında yaşanan yoğun rekabet, bu işletmelerin hayatta kalabilmek için hangi rekabetçi stratejileri uygulamaları gerekir sorusunu akla getirmektedir. Bu sorudan yola çıkılarak, bu çalışmada fast food işletmelerinin uyguladıkları rekabetçi stratejilere değinilmiş ve üniversite öğrencilerinin bu tür işletmeler hakkında düşünce ve tercihlerinin ne olduğunu belirlemek amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucu analiz edilen veriler doğrultusunda belirli öğrenci grupları arasında fast food türü yiyecek seçiminde ilginç noktalar tespit edilmiştir. Buna göre, kebap ve lahmacunun öğrenciler arasında en fazla tercih edilen fast food türü olduğu, öğrencilerin bu tür yiyecekleri temiz, sağlıklı ve kaliteli buldukları için satın aldıkları görülmüştür. Ayrıca, yapılan araştırma sonucu, fast food türü ürünlerin satın alınması sürecinde dikkate alınan faktörlerin, cinsiyet, eğitim görülen üniversite ve gelir düzeyine göre farklılık gösterdiği de tespit edilmiştir
The severe competition amongst the companies on the fast-food market reminds us the question which competitive strategies should these firms follow up to be able to survive. By setting out from this question the competitive strategies that these fast-food companies adopted were referred on this study and a research has been carried out to determine the thoughts and preferences of the university students about these sorts of firms. As a result of the analysis of the data obtained at this research some interesting points have been clarified amongst certain students in choosing fastfood type food. Accordingly, it has been determined that kebap and lahmacun are the most preferred fast-food products and they have stated that they bought these as being clean, healthy and having a quality. Besides, the research results have also verified that the factors considered in the buying process of these fast-food products vary in accordance with age, the university attended and income level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 2 |