BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION ON BRAND IMAGE: AN APPLICATION

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 3, 923 - 944, 01.12.2016

Öz

Promotion, which is one of the components of marketing mix targeting to communicate
with the actual and potential customers, is named as integrated marketing as a
consequence of the changes and developments that occur along with globalisation and
technology. Integrated marketing communication is to create uniformity in the message
given to consumer by applying the elements of marketing communications such as
advertisement, public relations/publicity, personal selling, sales development, direct
marketing, sponsorship, fair, together and in harmony. With the application of BPI
components together in this way, synergy emerges in marketing communications
activities. Brand image is the sum of thoughts and impressions of the costumer about the
brand. BPI activities which are necessary for this image are carried out by marketing
communication specialists strategically. In other words, brand image is created with the
components of BPI. In this study, the impact of integrated marketing communication on
brand image is handled. In the praxis part of the research, brand “Doritos” is chosen as a
brand. Questionnaire method is used as a research method and the questionnaire is
conducted with convenience sampling method. Following the researches, the image of
brand “Doritos” applying BPI activities is generally strong in the eyes of the consumer.

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 3, 923 - 944, 01.12.2016

Öz

Gerçek ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmayı amaçlayan pazarlama karması bileşenlerinden tutundurma, küreselleşme ve teknoloji ile oluşan değişim ve gelişimler sonucunda bütünleşik pazarlama iletişimi adını almıştır. Bütünleşik Pazarlama İletişimi; reklam, halkla ilişkiler/halka benimsetme, kişisel satış, satış geliştirme, doğrudan pazarlama, sponsorluk, fuarcılık gibi pazarlama iletişimi unsurlarının bir arada ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde gerçekleştirilerek, mesajlarda tek seslilik yaratılması çabalarıdır. BPİ bileşenlerinin bu şekilde bir arada uygulanmasıyla pazarlama iletişimi faaliyetlerinde bir sinerji ortaya çıkmaktadır. Marka İmajı, tüketicinin marka hakkındaki düşüncelerinin, izlenimlerinin toplamıdır. Bu imaj BPİ bileşenlerinin, pazarlama iletişimcileri tarafından, stratejik bir planlama çerçevesinde oluşturulmaya çalışılmaktadır. Başka bir deyişle BPİ bileşenleri ile marka imajı yaratılmaktadır. Bu çalışmada da bütünleşik pazarlama iletişiminin marka imajına olan etkisi ele alınmıştır. Araştırmanın uygulama bölümünde, marka olarak da “Doritos” markası seçilmiştir. Araştırma yöntemi olarak anket tekniği kullanılmış ve kolayda örneklem yöntemi ile anket uygulaması gerçekleşmiştir. Yapılan araştırma sonucunda BPİ faaliyetlerini uygulayan “Doritos” markasının tüketici nezdindeki imajının genel olarak güçlü olduğu sonucu çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68PK83KM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bora Göktaş Bu kişi benim

Nurettin Parıltı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Göktaş, B., & Parıltı, N. (2016). BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 923-944.
AMA Göktaş B, Parıltı N. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;18(3):923-944.
Chicago Göktaş, Bora, ve Nurettin Parıltı. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18, sy. 3 (Aralık 2016): 923-44.
EndNote Göktaş B, Parıltı N (01 Aralık 2016) BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18 3 923–944.
IEEE B. Göktaş ve N. Parıltı, “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 3, ss. 923–944, 2016.
ISNAD Göktaş, Bora - Parıltı, Nurettin. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18/3 (Aralık 2016), 923-944.
JAMA Göktaş B, Parıltı N. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18:923–944.
MLA Göktaş, Bora ve Nurettin Parıltı. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 3, 2016, ss. 923-44.
Vancouver Göktaş B, Parıltı N. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN MARKA İMAJINA ETKİSİ: BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18(3):923-44.