BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON CONSUMER BEHAVIOR

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 3, 51 - 69, 01.12.2015

Öz

A new period has started with the invention of computers and internet. Managers need
to find a new alternative marketing channel in order to take the advance of rivalry due to
the fact that the consumer pass their times on net mostly and speak on the subjects such
as their experiences, complaints, pleasure.
Social media; with the introduction of web 2.0 to consumer, is a media system that is
transfer to double – sides and simultaneous information sharing from one way
information sharing. The ratio of use of social media tools fall day goes by people to pay
more attention to the area and a huge increase in the number of users seems. This has led
to the emergence of a new marketing approach. According to the survey results the
majority of consumers are affected by what is said on social media in the product. This
makes it even more important for social media companies. This study was performed to
determine the relationship between social media use and consumer behavior. Literature
of the first social media and consumer behavior have been made under this objective.
Studies from many provinces of Turkey to consumers using social media via the 20-
question survey was administered. The survey results are analyzed by IBM SPSS 20
program, and interpreted the results of the analysis is supported by the results of the study
hypothesis. A sampling of 350 people made. Survey results were supplemented with
frequency and t test analysis and interpretation.

SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 3, 51 - 69, 01.12.2015

Öz

Bilgisayar ve internetin icadı ile yeni bir dönem başlamıştır. Tüketicilerin gün içinde zamanlarının çoğunu çevrimiçi mecralarda geçirmeleri deneyimlerini, şikayetlerini, ürünlerden memnun kalıp kalmadıklarını vb gibi konular hakkında sürekli konuşma halinde olmaları ve uzun süre boyunca vakitlerini internet ortamında geçirmeleri gibi değişiklikler ile birlikte işletmeler rekabet avantajını ele geçirmek için geleneksel pazarlamanın dışında alternatif pazarlama kanalları bulma gereği hissetmişlerdir.Sosyal medya Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. Sosyal medya araçlarını kullanım oranı gün geçtikçe kişilerin daha çok ilgi alanına girmektedir ve kullanıcı sayılarında büyük bir artış gözükmektedir. Bu da yeni bir pazarlama anlayışının ortaya çıkmasını sağlamıştır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre de tüketicilerin büyük bir kısmı sosyal medyada ürünlerle ilgili konuşulan şeylerden etkilenmektedir. Bu da sosyal medyayı firmalar için daha önemli hale getirmektedir. Bu tez çalışması sosyal medya kullanımının tüketici davranışı ile arasında ki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç kapsamında ilk olarak sosyal medya ve tüketici davranışlarının literatür taraması yapılmıştır. Çalışma Türkiye’nin Sivas ilinden sosyal medya kullanan tüketicilere 20 soruluk anket çalışması yoluyla uygulanmıştır. Anket sonuçları IBM Spss 20 programıyla analiz edilip, yorumlanmış ve hipotezlerin sonuçları çalışmanın sonucunda analizlerle desteklenmiştir. 350 kişilik bir örneklem seçimi yapılmıştır. Anket sonuçları frekans ve T testi analizleri ile desteklenmiş ve yorumlanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93NE47JZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sena Keskin

Mehmet Baş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Keskin, S., & Baş, M. (2015). SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51-69.
AMA Keskin S, Baş M. SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;17(3):51-69.
Chicago Keskin, Sena, ve Mehmet Baş. “SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, sy. 3 (Aralık 2015): 51-69.
EndNote Keskin S, Baş M (01 Aralık 2015) SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 3 51–69.
IEEE S. Keskin ve M. Baş, “SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, ss. 51–69, 2015.
ISNAD Keskin, Sena - Baş, Mehmet. “SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/3 (Aralık 2015), 51-69.
JAMA Keskin S, Baş M. SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;17:51–69.
MLA Keskin, Sena ve Mehmet Baş. “SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, 2015, ss. 51-69.
Vancouver Keskin S, Baş M. SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;17(3):51-69.