Customer loyalty programmes used in many industries are a marketing
strategy to retain their customers. The most popular customer loyalty program used is
loyalty programmes cards. There are different accounting applications for the revenue
related to sales within customer loyalty programmes. International Financial
Reporting Interpretation Committee (IFRIC) published IFRIC Interpretation 13
Customer Loyalty Programmes to remove and standardize different accounting
applications. IFRIC 13 determines how to use IAS 18 Revenue Standard for customer
loyalty programmes.
A new draft standard is released proposing revenue recognition by a joint
project of IASB and FASB. The draft standard is going to supersede all the standards
and interpretations about revenue recognition including IFRIC 13.
In this study, first scope of customer loyalty programmes and recognition of
revenue from customer loyalty programmes is examined according to existing
regulations. Afterwards, for the purpose of determining the effect of the draft revenue
recognition standard on accounting for customer loyalty programmes, related
regulations in the draft standard is examined.
It is determined that both regulations adopted deferring the revenue allocated
to reward point as an accounting principle but it is also established that the draft
standard brings changes about calculating the deferred revenue and in conceptual
basis. The changes in the draft standard don’t have significant effect on financial
reports for customer loyalty programmes but the draft standard brings significant
changes about describing the process of revenue realization.
IFRIC-13 Customer Loyalty Programmes Revenue Revenue from Contracts with Customers
Birçok sektörde kullanılan müşteri sadakat programları, müşterilerini elde tutmak için kullanılan bir pazarlama stratejisidir. Müşteri sadakat programlarından en yaygın olarak kullanılanı ise sadakat kartı programlarıdır. Sadakat programları kapsamında yapılan satışlara ilişkin hâsılatın muhasebeleştirilmesi konusunda farklı uygulamalar söz konusu olmaktadır. Uluslararası Finansal Raporlama Yorum Komitesi (IFRIC) bu farklılıkları ortadan kaldırmak ve uygulamaları standartlaştırmak amacıyla Müşteri Sadakat Programlarını Yorumunu yayımlamıştır. 13 numaralı bu yorum (IFRIC 13), 18 no.lu Uluslararası Muhasebe Standardının müşteri sadakat programları için nasıl kullanılacağını belirlemektedir.Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu (IASB) ile Finansal Muhasebe Standartları Kurulu’nun (FASB) üzerinde çalıştığı bir proje ile hâsılat muhasebeleştirilmesi konusunda yeni bir standart, taslak olarak ortaya çıkmıştır. Bu Taslak Standart nihai halini alıp uygulamaya konulduğunda IFRIC 13 de dâhil olmak üzere hâsılat ile ilgili mevcut standart ve yorumları uygulamadan kalkacaktır.Bu çalışmada, öncelikle müşteri sadakat programları ve program kapsamında ortaya çıkan hâsılatın muhasebeleştirilmesine ilişkin esaslar mevcut düzenlemeler kapsamında ele alınmıştır. Daha sonra Taslak Standardın müşteri sadakat programları kapsamında ortaya çıkan hâsılatın muhasebeleştirilmesi üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla Taslak Standardın ilgili hükümleri incelenmiştir. Çalışmada, mevcut ve Taslak Standartların her ikisinde de müşterilere kazandırılan hediye puanlara ilişkin hâsılatın muhasebeleştirilme esası olarak, hâsılatın ertelenmesi yöntemini benimsediği ancak Taslak Standardın ertelenen tutarın hesaplanması konusunda ve kavramsal anlamda bazı değişiklikler getirdiği tespit edilmiştir. Müşteri sadakat programları açısından Taslak Standarttaki değişiklikler finansal raporlar üzerinde önemli bir etki yaratmamakla birlikte, Taslak Standart hâsılatın gerçekleşme sürecine ilişkin tanımlamalara ilişkin önemli değişiklikler getirmektedir.
Diğer ID | JA77YD94KK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 2 |