BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF EMOTIONAL LABOR ON ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOR: A STUDY IN THE PUBLIC SECTOR

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 3, 159 - 181, 01.12.2012

Öz

In this study, the display of emotional labor of teachers who are important
constituent of education system are examined on their Organizational Citizenship
Behaviors (OCB). For this purpose, data are obtained and analyzed from 169
secondary school teachers working in Ankara. The relations and effects between
variables are presented by correlation and regression analyses. The validity of scales
are measured with structural equation model. According to the findings, it is seen that
teachers’ emotional labors have significant effects on their OCB. Particularly, while
teachers’ OCB who surface act are low, teachers’ OCB who can behave natural are
high. As for deep acted teachers, their OCB are also low, but there is an upward trend
in terms of surface acting. On the basis of sub-dimensions of emotional labors’ effects
on organizational behaviors towards individuals (OCBI) and organizational behaviors
towards organizations (OCBO) are also exerted. Furthermore depend on findings,
some suggestions are made to the human resource executives of education institutions,
school managers and principals for qualified and effective education.

DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 3, 159 - 181, 01.12.2012

Öz

Bu çalışmada, eğitim kurumlarının ana yapı taşlarından olan öğretmenlerin duygusal emek gösterimlerinin, onların Örgütsel Vatandaşlık Davranışları (ÖVD) üzerine etkileri araştırılmıştır. Bu maksatla, Ankara’da orta öğretim kurumlarında görev yapan 169 katılımcıdan anket yoluyla elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmada değişkenler arası ilişkiler ve etkileri korelâsyon ve regresyon analizleri ile ortaya konurken, değişkenlere ait ölçeklerin doğrulanması esnasında yapısal eşitlik modelinden istifade edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde, öğretmenlerin duygusal emeklerinin, ÖVD’leri üzerinde önemli etkilere sahip olduğu görülmüştür. Özellikle, görevleri esnasında yüzeysel rol yapan öğretmenlerin, ÖVD‘leri düşük iken, duygularını doğal olarak yaşayabilenlerin ise ÖVD’lerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Derinden rol yapanların ÖVD’leri düşük olmasına karşın yüzeysel rol yapanların ÖVD’lerine göre artma eğilimi göstermektedir. Çalışmada, duygusal emeğin alt boyutları bazında, kişiye ve örgüte yönelik ÖVD’ye olan etkileri de ortaya konulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33EB26RD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Memduh Begenirbaş Bu kişi benim

Cem Harun Meydan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Begenirbaş, M., & Meydan, C. H. (2012). DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 159-181.
AMA Begenirbaş M, Meydan CH. DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;14(3):159-181.
Chicago Begenirbaş, Memduh, ve Cem Harun Meydan. “DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, sy. 3 (Aralık 2012): 159-81.
EndNote Begenirbaş M, Meydan CH (01 Aralık 2012) DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 3 159–181.
IEEE M. Begenirbaş ve C. H. Meydan, “DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 3, ss. 159–181, 2012.
ISNAD Begenirbaş, Memduh - Meydan, Cem Harun. “DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/3 (Aralık 2012), 159-181.
JAMA Begenirbaş M, Meydan CH. DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14:159–181.
MLA Begenirbaş, Memduh ve Cem Harun Meydan. “DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 3, 2012, ss. 159-81.
Vancouver Begenirbaş M, Meydan CH. DUYGUSAL EMEĞİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞIYLA İLİŞKİSİ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14(3):159-81.