Ücret ve ödül yönetimi modern insan kaynakları yaklaşımı çerçevesinde büyük önem taşıyan konulardan birisidir. Ücret ve ödüller işgörenler için hayatlarını devam ettirmelerini sağlayan kazançları ifade ederken işletmeler açısından birer gider kalemleridir. Bu nedenle işletme ve işgören gibi iki güç arasındaki dengenin sağlanması da zorlaşmaktadır. Turizm endüstrisi ve konaklama işletmeleri emek yoğun niteliğe sahip oldukları için işgörenlerin tatmini de öncelikle sağlanması gereken hususlardan biridir. Ücret ve ödül yönetiminin işletmedeki rolü işgöreni motive etmek ve işletmeye bağlılıını arttırıp işletmede tutmaktır. Bu doğrultuda, bu makalenin amacı; modern insan kaynakları prensiplerine uygun olarak konaklama işletmeleri için etkin ücret ve ödül politikaları tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki turistik ilçeler olan Marmaris, Bodrum ve Fethiye’deki konaklama işletmelerinden 40 adet örneklem seçilmiş ve bu işletmelerin yöneticilerine anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS programında yorumlanmış, frekans tabloları oluşturulmuş, ki kare, t-testi ve varyans testleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda; modern insan kaynakları yönetimini benimseyerek etkin ücret ve ödül politikalarını uygulayan işletmelerde, hizmet kalitesinin de yükseldiği saptanmıştır.
Diğer ID | JA24JD72TB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1 |